Szanowni Państwo, poniżej będą zamieszczane informacje na temat zakresu zajęć "domowych".

HISTORIA

16- 20 marca 2020 
4a, 4b - TEMATY 1 - Rycerze i turnieje,     2- Astronom, który poruszył Ziemię.
Zadania: pisemnie , w zeszycie odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod każdym z w/w tematów. ( oprócz tematu Powtórzenie wiadomości)
5a, 5b- TEMATY: 1- Powtórzenie materiału ( podręcznik s. 114-118);    2 - Rycerstwo i system lenny.
Zadania: odpowiedzieć pisemnie, w zeszycie, na pytania i polecenia pod tekstem s.124  oraz znajdujące się pod każdym z w/w tematów.
6a,  6b-TEMATY: 1- Kultura oświecenia  ,   2- Prusy , Austria , Rosja i absolutyzm oświecony 
Zadania: odpowiedzieć pisemnie,  w zeszycie na pytania i polecenia pod każdym z w/w tematów.
7a,  7b- TEMATY:1- Rewolucja lutowa i przewrót bolszewicki w Rosji ,   2- Sprawa polska w I wojnie światowej
Zadania: odpowiedzieć pisemnie i w zeszycie na pytania i polecenia znajdujące się pod każdym z w/w tematów.
8a, 8b-  TEMATY:  1- Narodziny opozycji politycznej ( str.181-184), wykonać w zeszycie zadania: 2,4,6/ str.184
                           2- Rewolucja Solidarności 1980-1981 ( str.185-188), wykonać w zeszycie zadania 1,2,3/ str.188.
23- 27 marca 2020 
4a, 4b - TEMATY 1 - Jan Zamoyski- wódz i mąż stanu
Zadania: odpowiedzieć pisemnie, w zeszycie, na pytania i polecenia znajdujące  na końcu rozdziałów.
5a, 5b- TEMATY ; 1- Średniowieczna wieś,     2- Średniowieczne miasto.
Zadania: odpowiedzieć pisemnie, w zeszycie, na pytania i polecenia znajdujące  na końcu rozdziałów.

6a, 6b- TEMATY : 1- Powstanie USA ,    2- Rewolucja Francuska
Zadania: odpowiedzieć pisemnie, w zeszycie, na pytania i polecenia znajdujące  na końcu rozdziałów.

7a, 7b - TEMATY: 1-Zakończenie I wojny światowej,    2- Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku.
Zadania: odpowiedzieć pisemnie, w zeszycie, na pytania i polecenia znajdujące  na końcu rozdziałów.
8a, 8b- TEMATY: 1- Stan wojenny w Polsce ( str.189-192), wykonać zadania: 1 i 3/ str. 192.
                              2- Przeczytać ( dla przypomnienia) podsumowanie działu na stronach 193-195. Dla chętnych ( szansa na sukces): Sprawdź się na stronach 196-198.
 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

16-20 marca  2020 
8a, 8b - TEMATY:  1- Prawa człowieka zapisane w konstytucji ,  2- Ochrona praw człowieka
Zadania ; Odpowiedzieć na pytania i polecenia znajdujące się pod każdym z w/w tematów
23- 27 marca  2020 
8a,8b- TEMATY : 1- Uprawnienia policji i służb porządkowych ,  2- Młodzi ludzie w kontakcie z prawem
zadania: Odpowiedzieć na pytania i polecenia znajdujące się pod w/w tematami.

JĘZYK POLSKI

Klasa 4A: 

ZIELONY PODRĘCZNIK - "O synonimach"

Zad. 1, 2,3, 8, 9/ s. 165-166. 

ZESZYT ĆWICZEŃ - "O synonimach"

s. 42-43. 

ZIELONY PODRĘCZNIK- „Znaki interpunkcyjne”

Zad. 2/ s. 127

Tabela – s. 128

Zad. 4, 5, 8 / s. 128- 129.

ZESZYT ĆWICZEŃ- „Znaki interpunkcyjne”

Zad. 1, 3, 4/ s. 30-31

ŻÓŁTY PODRĘCZNIK- „Dzielny ołowiany żołnierz” H. Ch. Andersen (s. 168- 172)

Zadania do wykonania w zeszycie:

1. Jakie cechy charakterystyczne posiada żołnierzyk?

2. Opisz wygląd małej baletnicy.

3. Wypisz wydarzenia, które świadczą o odwadze żołnierzyka.

4. Jakie cechy ludzkie pojawiły się u zabawek?

  • Napisz na kartce opowiadanie twórcze, w którym głównym bohaterem będzie twoja ulubiona zabawka z dzieciństwa.

Lektura: "Pinokio" C. Collodi

Klasa 4B: 

ZIELONY PODRĘCZNIK - "O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego"

Zad. 1, 2, 4, 6/ s. 124- 126.

ZESZYT ĆWICZEŃ - "O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego"

s. 28-29.

ZIELONY PODRĘCZNIK - "O synonimach"

Zad. 1, 2,3, 8, 9/ s. 165-166. 

ZESZYT ĆWICZEŃ - "O synonimach"

s. 42-43. 

ŻÓŁTY PODRĘCZNIK- „Dzielny ołowiany żołnierz” H. Ch. Andersen (s. 168- 172)

Zadania do wykonania w zeszycie:

1. Jakie cechy charakterystyczne posiada żołnierzyk?

2. Opisz wygląd małej baletnicy.

3. Wypisz wydarzenia, które świadczą o odwadze żołnierzyka.

4. Jakie cechy ludzkie pojawiły się u zabawek?

  • Napisz na kartce opowiadanie twórcze, w którym głównym bohaterem będzie twoja ulubiona zabawka z dzieciństwa.

Lektura: "Pinokio"  C. Collodi

 

Link do lektury online: http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Pinokio.pdf

Klasa 5B (termin realizacji: 16.03):
9/198s. oraz 5/204s. (podręcznik pomarańczowy) +  „po przerwie” - na pamięć „Pani Twardowska" (12 zwrotek - cel. / 10 zwrotek - bdb itd.);
LEKTURA: "Ania z Zielonego Wzgórza"
Praca w dniach 16.03-25.03 -> szczegółowe informacje w pliku do pobrania na dole strony.
Klasa 5A(termin realizacji: 16.03):
9/198s. (podręcznik pomarańczowy)
W zeszycie temat "Gdzie diabeł nie może... Adam Mickiewicz "Pani Twardowska"".
Pod tematem: przepisać zapamiętaj ze strony 204; zadanie 9/205 oraz 5/204s. w podręczniku pomarańczowym  +  „po przerwie” - na pamięć „Pani Twardowska (12 zwrotek - cel. / 10 zwrotek - bdb itd.)
LEKTURA: "Alicja w Krainie Czarów"
Praca w dniach 16.03-25.03 -> szczegółowe informacje w pliku do pobrania na dole strony.
Klasa 6A (termin realizacji: 16.03):
Uczniowie zapoznają się z filmową ekranizacją powieści "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Książka została przedstawiona w trzech filmach: "Hobbit: Niezwykła podróż" / "Hobbit: Pustkowie Smauga" / "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".
Temat w zeszycie: ""Hobbit" w filmowym wydaniu - moje wrażenia"
pod tematem: Opisz w 6-8 zdaniach swoje odczucia po obejrzeniu filmów.
Praca w dniach 16.03-25.03 -> szczegółowe informacje w plikach i kartach pracy do pobrania na dole strony.

KLASA 6B:

12-13.03.
Przeczytaj tekst I. B. Singera, pt. „Dzień, w którym się zgubiłem” (str. 146-149 w podręczniku do kształcenia literackiego) i wykonaj zadania 1, 2 i 3 pod tekstem.
Termin realizacji: 16.03

17.03.

Przeczytaj tekst M. Piquemala , pt. „Drogocenna perła” (str. 152 w podręczniku do kształcenia literackiego) i wykonaj zadania 1-5 pod tekstem.
Termin realizacji: 18.03

19.03.
Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 11-22, str. 109-110 z podręcznika do gramatyki.
Termin realizacji: 20.03.

Klasa 7A:

12.03., 13.03

Michał Głowiński, Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński

Świat przedstawiony utworu literackiego wobec rzeczywistości (fragment), s.195

Zadania

8,9,13/196

16.03

  1. Wypisz definicję poszczególnych środków poetyckich: metafora, porównanie, epitet, ożywienie, uosobienie. Podaj po dwa przykłady z wybranych utworów.

17.03

Przeczytaj wiersz ze str.197.

Zad.1,2/198

18.03

Zad.3,4,5/str.198

19.03

Przeczytaj utwór ze str.198.

Zad.1,2,3/198

20.03

Zad.6,7,8/198

23.03

Przeczytaj tekst ze str.199.

Zad.1,2,3/str.200

24.03

Zad 7,12/201

25.03

Przeczytaj tekst ze str.201.

Zad.1,2/str.202

26.03

Zad.8,9,10/203

27.03

Przeczytaj tekst ze str.204.

Zad.1,2,3/204

KLASA 7B:

12-13.03.
Przypominam o zadaniu domowym: Zapisz w zeszycie ( na podstawie dowolnych materiałów źródłowych) 5-6 punktów kodeksu rycerskiego.
Zadania do wykonania:
Na podstawie reprodukcji obrazu Jana Matejki (podręcznik do literatury str. 170-171) dokonaj w zeszycie interpretacji dzieła, zwracając szczególną uwagę na postaci historyczne oraz symboliczne.
Termin realizacji: 16.03

17.03.
Przeczytaj tekst „Pan Lodowego Ogrodu” Jarosława Grzędowicza (podręcznik do literatury str. 174-176). Zredaguj plan wydarzeń oraz wykonaj zadania 1,3,5 i 6 ze strony 176.
Termin realizacji: 18.03

19.03.
W zeszycie ćwiczeń dokończ temat: Wyrazy podstawowe i pochodne.
Termin realizacji: 20.03.

 
Klasa 8A(termin realizacji: 16.03):
Zadania 1,2,4,5,8,10/ 180s. (do tekstu Ursulu le Guin "Czarnoksiężni z Archipelagu").
Praca w dniach 16.03-25.03 -> szczegółowe informacje w plikach i kartach pracy do pobrania na dole strony.
Klasa 8B:

12.03, 13.03

  1. Wykorzystaj podkreślone cytaty oraz informacje uzyskane na zajęciach języka polskiego. Napisz charakterystykę Johna Keatinga (w zeszycie).

2.Kim byli chłopcy ze Stowarzyszenia Umarłych Poetów? Wykorzystaj wiedzę z lekcji oraz samodzielnej lektury i opracuj krótkie notatki (w zeszycie).

16.03

Z dostępnych źródeł (opracowań, zeszytu etc.) powtarzamy treść i zagadnienia związane z problematyką „Opowieści wigilijnej”. Wykonujemy notatki wg punktów:

1.Czas i miejsce akcji, bohaterowie.

2.Plan zdarzeń, może być mapa mentalna lub jeszcze inna forma, która służy każdemu z Was w celu powtórzenia tekstu.

  1. W 10 zdaniach przedstaw historię Ebenezera Scrooga. Pamiętaj o jego historii dzieciństwa, miłosnej, a także kontaktów ze współpracownikiem. Wspomnij o wizytach duchów (pamiętaj o konkretnych wydarzeniach).

17.03

Z dostępnych źródeł (opracowań, zeszytu etc.) powtarzamy treść i zagadnienia związane z problematyką „Zemsty”. Możesz obejrzeć adaptację filmową. Wykonujemy notatki wg punktów:

1.Czas i miejsce akcji, bohaterowie – krótkie notatki.

2.Plan zdarzeń, może być mapa mentalna lub jeszcze inna forma, która służy każdemu z Was w celu powtórzenia tekstu.

  1. Opisz wątki: historia sporu o mur graniczny, miłości Wacława i Klary, opowieść o Papkinie i Podstolinie.
  2. Rodzaje komizmu, przykłady.

18.03

  1. Opisz wątki: historia sporu o mur graniczny, miłości Wacława i Klary, opowieść o Papkinie i Podstolinie.
  2. Rodzaje komizmu, przykłady.

3.Dlaczego „Zemsta” jest komedią?

19.03

1.Kim jest J. Kochanowski? – krótka notatka odnośnie twórczości.

  1. Fraszka, tren, pieśń – definicja.

3.Przypomnij Sobie wybrane fraszki, np. ”O żywocie ludzkim”. Na podstawie jednej wybranej stwórz notatkę wg punktów:

  1. Kim jest podmiot liryczny?
  2. Jak jest tematyka utworu?
  3. Podaj dwa wybrane środki poetyckie/tropy stylistyczne.

20.03

  1. Sporządź notatkę odnośnie epikureizmu i stoicyzmu. Przywołaj pieśni, w których była mowa o tych filozofiach.
  2. Zajrzyj do zeszytu z siódmej klasy, tekstu i sporządź notatki odnośnie trenów: I, V, VII, VIII. Pamiętaj o wyjaśnieniu pojęć: eufemizm, kontrast. W którym trenie można znaleźć zastosowanie ww. środków?

23.03

  1. Wyjaśnij tytuł „Kamienie na szaniec”. Odwołaj się do utworu J. Słowackiego pt. ”Testament mój”.

2.Pisaliśmy charakterystyki bohaterów, proszę je odczytać.

  1. Zachęcam do sporządzenia notatki z treści w formie mapy mentalnej lub planu, wg którego piszemy charakterystyki.

24.03

  1. Napisz streszczenie „Żony modnej” I. Krasickiego.

25.03

  1. Napisz streszczenie „Reduty Ordona” oraz „Śmierci pułkownika”.
  2. Podaj przykłady środków poetyckich opisujących kolumny: wojska polskiego oraz rosyjskiego (dotyczy „Reduty Ordona”).

26.03

  1. Podaj definicję ballady.

2.Napisz streszczenie „Świtezianki” A. Mickiewicza.

  1. Kto został ukarany? Dlaczego zawinił? – opisz w kilku zdaniach.

27.03

1.Dlaczego „Dziady”(cz.2) są dramatem?

  1. Opisz historie duchów: lekkiego, średniego i ciężkiego.
  2. Kim byli: Kruk i Sowa?
  3. Jakie pouczenie otrzymał każdy z duchów?
  4. Dlaczego „Dziady” to utwór, który przekazuje prawdy moralne? Podaj definicję moralności.

Zgodnie z ustaleniami należy uzupełniać kolejne tygodnie w kalendarzu ósmoklasisty, tj.18,19 oraz 20. Sprawdziany odbędą się zgodnie z wpisami na GPE.

Przypominam, tak wygląda lista lektur obowiązkowych!

Klasy VII i VIII

Charles Dickens, Opowieść wigilijna

Aleksander Fredro, Zemsta

Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII, VIII

Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec

Ignacy Krasicki, Żona modna

Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, Dziady część II, wybrany

utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość)

Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę

Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik

Juliusz Słowacki, Balladyna

Stefan Żeromski, Syzyfowe prace

Sławomir Mrożek, Artysta

Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż)

MATEMATYKA

Praca klas do piątku 13.03.2020 r.

klasa 4 a
Ułamki zwykłe
książka: zad. 1 strona 87 wszystkie poziomy i wszystkie podpunkty
ćwiczenia: zad. 7,8 strona 111 
Praca klas do piątku 16-18.03.2020 r.

Ułamek jako iloraz

  1. Uczniowie zapoznają się z zapisem podziału na części w postaci dzielenia i za pomocą ułamka. Zastanów się:

Jak sprawiedliwie podzielić 4 śliwki między 2 osoby? Ile każda z nich dostanie?

Jak sprawiedliwie podzielić 1 gruszkę między 2 osoby? Ile każda z nich dostanie?

 Jak sprawiedliwie podzielić 2 pizzy między 4 osoby? Ile każda z nich dostanie?

 Jak sprawiedliwie podzielić 2 czekolady między 3 osoby? Ile każda z nich dostanie?

Jak sprawiedliwie podzielić 3 pizzy między 5 osób? Ile każda z nich dostanie?

Jak sprawiedliwie podzielić 5 słoneczników między 4 osoby? Ile każda z nich dostanie?

Swoje odpowiedzi napisz w zeszycie.

Uczniowie zapisują w zeszytach notatkę:

Wynik dzielenia można zapisać w postaci ułamka. Ułamek można zapisać w postaci dzielenia. Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia. 

  1. Ćwiczymy sprawiedliwe dzielenie:

Zad. 1 s. 91 z podręcznika –robimy wszystkie przykłady

Zad. 2 s. 91 z podręcznika

Zad. 5 s. 91 z podręcznika

Zad.1 – 3 s. 113, 4 – 6 s. 114 w zeszycie ćwiczeń

klasy 5a, 5b
Ułamki dziesiętne
książka: zad. 1 strona 11 Poziomy A,B,C,D,E wszystkie podpunkty
              zad. 2. str 12
Ćwiczenia strony 90,91,92,93,94,95. najważniejsza dla nich jest rozgrzewka 

Praca klas do piątku 16-18.03.2020 r.

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych

  1. Przypominamy sobie dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Ulubione śniadanie ze s. 16 z podręcznika.

  1. Analizujemy dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych w pamięci, które łatwo wykonać w pamięci, ze s. 17 z podręcznika.

Zad. 1 s. 18 z podręcznika – wykonujemy całe zadanie Mistrz dla chętnych

  1. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym

Zadajmy sobie pytania: – Jak podpisujemy ułamki dziesiętne w dodawaniu i odejmowaniu pisemnym? – Co zrobić, gdy ułamki mają różną ilość cyfr po przecinku?

Zad. 2 s. 18 z podręcznika –  wykonujemy całe zadanie Mistrz dla chętnych

  1. Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków

 Zad. 4 i 6–8 s. 19–20 z podręcznika – uczniowie rozwiązują zadania samodzielnie

Uczniowie odpowiadają na pytania:

– Jak dodajemy ułamki dziesiętne?

 – Jak odejmujemy ułamki dziesiętne?

Dodatkowe zadania domowe:

 Zad. 3–7 s. 93–95 w zeszycie ćwiczeń. Zad. 9 s. 20 z podręcznika. Zad. I–III Czy już umiem? s. 21 z podręcznika.

  1. Teraz będziemy rozwiązywać zadania tekstowe, wymagające dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych

Przypomnij sobie

– Jak dodajemy ułamki dziesiętne?

 – Jak odejmujemy ułamki dziesiętne?

Oblicz i wyniki wypisz w kolejności od najmniejszej do największej i podaj hasło:

A 3,56 + 6,27

B 6,92 − 3,78

W 27,8 − 15,53

O 127,06 − 86,99

Zadanie

Wykonaj działąnia

  1. a) 26,9 + 6,98
  2. b) 7,68 − 2,46
  3. c) 35,74 − 14,97
  4. d) 6,07 − 2,59
  5. e) 96,5 + 3,96
  6. f) 8,94 − 5,32
  7. g) 34,52 − 28,73
  8. h) 6,05 − 3,78
  9. i) 38,9 + 5,78
  10. j) 8,75 − 5,64
  11. k) 26,43 − 18,69
  12. l) 5,06 − 3,49

Można się sprawdzić Kartkóweczką😊

Zadanie Oblicz pisemnie. a) 96,5 + 3,96 b) 8,94 − 5,32 c) 34,52 − 28,73 d) 6,05 − 3,78

Zadanie Oblicz pisemnie. a) 36,5 + 7,69 b) 6,95 − 3,82 c) 43,71 − 29,95 d) 4,02 − 2,58

klasy 6a,6b
Równania
książka: zad. 1 strona 82 poziom C ;  zad. 2 strona 83;  zad. 5 strona 83 ;  zad. 7 strona 83

Praca klas do piątku 16-18.03.2020 r.

 

Równania: rozwiązywanie

1.

Gra dydaktyczna Pieniądze w  portfelu ze s. 85  z podręcznika – każdy uczeń odpowiada na pytanie, ile złotówek, ile dolarów i ile jenów jest w każdym portfelu z osobna, a ile w obu portfelach łącznie i upraszcza podane wyrażenie.

Upraszczanie równań

Zapisuje w zeszycie następujące równanie:

3 ∙ x + 1 + 2 ∙ x + 4 = 20.

Uczniowie analizują tekst ze s. 86 z podręcznika dotyczący upraszczania równań. Zastanówcie się i własnymi słowami opiszcie czynności, jakie można wykonać, aby uprościć zapisane równanie.

Powołując się na  znaną zasadę dodawania (odejmowania) do  (od) obu stron równania tej samej liczby, na  przykładzie równania

3 ∙ x + 8 + 2 ∙ x = 20 + 2 ∙ x

5 ∙ x +8 = 20 + 2 ∙ x

 

wprowadzamy podobną zasadę dla wyrazów z taką samą niewiadomą.

Zwróćcie uwagę, że znak + lub – jest związany z wyrazem, przed którym stoi.

Uczniowie zapiszcie notatkę w zeszytach:

Rozwiązując równanie, możemy:  – dodać lub odjąć liczby, które występują po tej samej stronie równania, – dodać lub odjąć wyrazy, które występują po tej samej stronie równania i w których występuje ta sama niewiadoma,  – do obu stron równania dodać ten sam wyraz, – od obu stron równania odjąć ten sam wyraz.

  1. Rozwiązywanie równań

Uczniowie utrwalają wiedzę o sposobach upraszczania równań na przykładzie równań ze s. 87–88 z podręcznika (poziomy A–D). W pierwszym kroku uczniowie indywidualnie analizują rozwiązanie przykładu, a następnie własnymi słowami opisują wykonane czynności i samodzielnie rozwiązuje równanie

5 ∙ x +8 = 20 + 2 ∙ x

 Zad. 1 s. 90 z podręcznika rozwiązujemy wszystkie przykłady z poziomów

Reszta zadań do wykonania:

Zad. 2. S. 90 książka, zad. 3,4,7 s. 91

Zad. 3–5 s. 101–102 w  zeszycie ćwiczeń

Klasy IV

Proszę o zrealizowanie Karty pracy, które  uczniowie otrzymali we wtorek oraz proszę uzupełnić ćwiczenia z działu "Figury geometryczne"

Klasy VII

 1-matma-karty-pracy-klasa-7-1.jpg

1-matma-karty-pracy-klasa-7-2.jpg

Klasy VIII

Proszę przerobić pozostałe zestawy egzaminacyjne ( 6 – 10 ) ze zbioru testów egzaminacyjnych Nowej Ery.

JĘZYK ANGIELSKI

4a, 4b :  Podręcznik:        strony 66, 67. W zeszycie zadania: 3,4,5,7 / 67

                               Strony 72,73. W zeszycie 3,4,5 / 72 oraz 2,3,4 / 73

 Ćwiczenia:          strony 42,45,46

 Słownictwo do nauczenia się:   lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75

 /klasa IVb – praca klasowa przełożona na 26.03/

 /Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/

Klasa Vb:  Czwartek 12.03 – podręcznik zadanie 7/67 w zeszycie plus ćwiczenia strona 42

 Poniedziałek , wtorek, czwartek – 16.03, 17.03, 19.03 – podręcznik strony 72,73. Zadania 3,4,5/72 oraz 1,2,3,4,5,6/73 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strony 45 i 46.

 Słownictwo do nauczenia się:   lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75

 /Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/

 Klasa Va:

/Praca klasowa przełożona na 26.03/

 Czwartek, piątek 12.03, 13.03 – podręcznik strony 66, 67. Zadania 3,4,5,6,7 / 67 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strona 42.

 Środa, czwartek, piątek 18.03, 19.03, 20.03 – podręcznik strony 72,73. Zadania 3,4,5/72 oraz 1,2,3,4,5,6/73 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strony 45 i 46.

 Słownictwo do nauczenia się:   lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75

 /Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/

INFORMATYKA

Klasy IV-VIII: uczniowie opanowują wybrane skróty klawiszowe

WYCHOWANIE FIZYCZNE

16-20.03.2020
Klasy 4/8 (Ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki "Tabata song") https://www.youtube.com/watch?v=zaesllZYmVc
Każdego dnia ćwiczenia wykonujemy przez 16 minut zgodnie z załączoną muzyką w linku powyżej.

Pompka – w kłęku podpartym, odpychanie się od podłogi opierając się na dłoniach, utrzymując cały czas prosty tułów.
Przysiad – maksymalne zejście biodrami poniżej linii kolan, z utrzymaniem wyprostowanych pleców.
Burpees – tzw. padnij-powstań.
Deska – podpór przodem na przedramionach z wyprostowanym ciałem.
Pompki tricepsowe – uginanie ramion w podporze tyłem z dłońmi umieszczonymi na podwyższeniu, np. na krześle lub krawędzi łóżka.
Skiping – dynamiczny bieg w miejscu.
Odwrócone hollow body – trzymywanie pozycji w leżeniu przodem z uniesioną klatką piersiową, napiętymi plecami, pośladkami i nogami.
Rowerek – naprzemianstronne przyciąganie kolana i łokcia w leżeniu na plechach.

23-27.03.2020
Klasy 4/8 (Ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki "Tabata song") https://www.youtube.com/watch?v=zaesllZYmVc
Każdego dnia ćwiczenia wykonujemy przez 16 minut zgodnie z załącząną muzyką w linku powyżej.

Siad klęczny
skłon w przód (ukłon) + wyciągnięte ramiona do przodu
głowa między ramionami
palce „maszerują” do przodu

Siad klęczny
przeniesienie ramion przodem w górę (lub bokiem w górę) + wdech nosem
powrót do pozycji wyjściowej + wydech ustami

Siad klęczny
przejście do klęku (prostego) z jednoczesnym przeniesieniem ramion bokiem w górę lub przodem w górę (wdech nosem)
powrót do pozycji wyjściowej (wydech ustami)

Siad prosty
siad prosty + skłony
chwyt z palce stóp + pogłębianie
chwyt za kostki + pogłębianie
skłon do kolan – dążenie klatki piersiowej do kolan + pogłębianie

Siad skrzyżny
naciskanie dłoni (dłoń o dłoń) na wysokości klatki piersiowej
zmiana układu dłoni

Siad skrzyżny
ręce wzdłuż tułowia są wyprostowane
uniesienie rąk bokiem w górę (wdech nosem)
klaśnięcie nad głową
opust rąk do podłogi + wydech ustami

Siad skrzyżny
łokcie do boku
dłonie są przy mostku
wymach jednej ręki do boku + skręt głowy w tą samą stronę (wdech nosem)
przeniesienie ręki do pozycji wyjściowej (wydech ustami)
ćwiczenie wykonywane na przemian (raz PR, raz LR)

RELIGIA

16- 20 marca 2020


Klasa 4a

TEMAT 41: Pustynia Judzka – walka z pokusami
Przeczytaj treść z podręcznika lub fragment z Pisma św. Mt 4, 1-11 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 84 i 85. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 5a, 5b

TEMAT 38: Szymon Piotr – złowiony rybak
Przeczytaj treść z podręcznika s. 86-87 lub fragment z Pisma św. Łk 5, 1-11 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 78 i 79. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 6a, 6b

TEMAT 32: Msza Święta – uobecnienie ofiary krzyżowej
Przeczytaj treść z podręcznika s. 105-107 lub fragmenty z Pisma św. J 19, 17-18; 1 Kor 11, 23-26  i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 66 i 67. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 7a, 7b

TEMAT 32: Spotkanie w godzinie Apelu. Apel Jasnogórski
Przeczytaj treść z podręcznika s. 104-107 lub znajdź w Internecie historię Jasnogórskiego obrazu Matki Bożej. Wyjaśnij pisemnie co to jest Apel Jasnogórski.

Klasa 8a, 8b

TEMAT 33: Gromadzić się, by rozważać Słowo Pana
Przeczytaj treść z podręcznika s. 107-109 lub znajdź w Internecie z jakich części składa się Liturgia słowa. Wyjaśnij pisemnie co oznacza potrójny znak krzyża wykonywany na czole, ustach i sercu przed czytaniem Ewangelii.

23- 27 marca 2020

Klasa 4a

TEMAT 42: Wieczernik – ofiara z samego siebie
Przeczytaj treść z podręcznika lub fragment z Pisma św. 1 Kor 11, 23-27 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 86 i 87. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 5a, 5b
TEMAT 39: Apostołowie – to znaczy posłani
Przeczytaj treść z podręcznika s. 88-89 lub fragment z Pisma św. Łk 6, 12-16 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 80 i 81. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 6a, 6b
TEMAT 33: Kielich i patena – poświęcone naczynia
Przeczytaj treść z podręcznika s. 108-110 lub fragment z Pisma św. Mt 26, 26-28 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 68 i 69. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.

Klasa 7a, 7b
TEMAT 33: Modlitwa w rodzinie i z rodziną
Przeczytaj treść z podręcznika s. 108-110 lub znajdź w Internecie czym jest modlitwa w rodzinie. Napisz e-mail do kolegi lub koleżanki, w którym uzasadnisz co daje wspólna modlitwa w rodzinie.

Klasa 8a, 8b
TEMAT 34: Jakość wspólnoty a jakość mojej modlitwy. Pismo Święte w życiu
Przeczytaj treść z podręcznika s. 110-112 lub znajdź w Internecie jakie są sposoby czytania i rozważania Pisma Świętego. Wypisz z Internetu nazwy 3 wspólnot rozważających słowo Boże.

CHEMIA

Klasy 7A i 7B:

termin realizacji 18.03

Wiązanie kowalencyjne

  1. Jak przewidywać rodzaj wiązań między atomami?
  2. Co to jest polaryzacja wiązania kowalencyjnego?
  3. Co jest konsekwencją polaryzacji wiązania?
  4. Zadanie 1, 2, 3 str. 88
  5. Jakie właściwości maja związki:
  • o wiązaniach jonowych
  • o wiązaniach kowalencyjnych
  • o wiązaniach kowalencyjnych spolaryzowanych

Wartościowość pierwiastka

  1. Co to jest wartościowość?
  2. Jak przewidzieć wartościowość pierwiastka na podstawie jego położenia w układzie okresowym pierwiastków?
  3. Jak ustalić wzór związku na podstawie wartościowości pierwiastków?
  4. Jak ustalić nazwy prostych związków chemicznych?
  5. Zadanie 1, 2, 3 str. 92

FIZYKA

16 - 20 marca
7a, 7b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Rozwiązywanie zadań w oparciu o wzór na II zasadę dynamiki Newtona.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika PRZYKŁAD ze str. 173; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 2a,b,c/str. 75,76.
Temat 2 - Swobodne spadanie ciał.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 174 - 177; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1/str. 77.

8a, 8b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Zwierciadła płaskie - charakterystyka, konstrukcje obrazów.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 229 - 231; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 98.
Temat 2 - Zwierciadła sferyczne - rodzaje, charakterystyka zwierciadeł wklęsłych.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 232 - 234; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 5A/str. 99, 6A/str. 100.

23 - 27 marca
7a, 7b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Trzecia zasada dynamiki Newtona.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 179 - 181; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 80.
Temat 2 - Opory ruchu.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 183 - 188; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 82.

8a, 8b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Konstrukcje obrazów w zwierciadłach sferycznych wklęsłych.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 238 - 242; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 101
Temat 2 - Zwierciadła sferyczne - charakterystyka zwierciadeł wypukłych, konstrukcje obrazów w zwierciadłach wypukłych.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 234 - 235 oraz 242 - 243; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 5B/str. 99, 6B/str. 100 oraz ćwicz. 5/str. 104