Szanowni Państwo, poniżej będą zamieszczane informacje na temat zakresu zajęć "domowych".
HISTORIA
2- Przeczytać ( dla przypomnienia) podsumowanie działu na stronach 193-195. Dla chętnych ( szansa na sukces): Sprawdź się na stronach 196-198.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
JĘZYK POLSKI
ZIELONY PODRĘCZNIK - "O synonimach"
Zad. 1, 2,3, 8, 9/ s. 165-166.
ZESZYT ĆWICZEŃ - "O synonimach"
s. 42-43.
ZIELONY PODRĘCZNIK- „Znaki interpunkcyjne”
Zad. 2/ s. 127
Tabela – s. 128
Zad. 4, 5, 8 / s. 128- 129.
ZESZYT ĆWICZEŃ- „Znaki interpunkcyjne”
Zad. 1, 3, 4/ s. 30-31
ŻÓŁTY PODRĘCZNIK- „Dzielny ołowiany żołnierz” H. Ch. Andersen (s. 168- 172)
Zadania do wykonania w zeszycie:
1. Jakie cechy charakterystyczne posiada żołnierzyk?
2. Opisz wygląd małej baletnicy.
3. Wypisz wydarzenia, które świadczą o odwadze żołnierzyka.
4. Jakie cechy ludzkie pojawiły się u zabawek?
-
Napisz na kartce opowiadanie twórcze, w którym głównym bohaterem będzie twoja ulubiona zabawka z dzieciństwa.
Lektura: "Pinokio" C. Collodi
Klasa 4B:
ZIELONY PODRĘCZNIK - "O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego"
Zad. 1, 2, 4, 6/ s. 124- 126.
ZESZYT ĆWICZEŃ - "O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego"
s. 28-29.
ZIELONY PODRĘCZNIK - "O synonimach"
Zad. 1, 2,3, 8, 9/ s. 165-166.
ZESZYT ĆWICZEŃ - "O synonimach"
s. 42-43.
ŻÓŁTY PODRĘCZNIK- „Dzielny ołowiany żołnierz” H. Ch. Andersen (s. 168- 172)
Zadania do wykonania w zeszycie:
1. Jakie cechy charakterystyczne posiada żołnierzyk?
2. Opisz wygląd małej baletnicy.
3. Wypisz wydarzenia, które świadczą o odwadze żołnierzyka.
4. Jakie cechy ludzkie pojawiły się u zabawek?
-
Napisz na kartce opowiadanie twórcze, w którym głównym bohaterem będzie twoja ulubiona zabawka z dzieciństwa.
Lektura: "Pinokio" C. Collodi
Link do lektury online: http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Pinokio.pdf
KLASA 6B:
12-13.03.
Przeczytaj tekst I. B. Singera, pt. „Dzień, w którym się zgubiłem” (str. 146-149 w podręczniku do kształcenia literackiego) i wykonaj zadania 1, 2 i 3 pod tekstem.
Termin realizacji: 16.03
17.03.
Przeczytaj tekst M. Piquemala , pt. „Drogocenna perła” (str. 152 w podręczniku do kształcenia literackiego) i wykonaj zadania 1-5 pod tekstem.
Termin realizacji: 18.03
19.03.
Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 11-22, str. 109-110 z podręcznika do gramatyki.
Termin realizacji: 20.03.
Klasa 7A:
12.03., 13.03
Michał Głowiński, Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński
Świat przedstawiony utworu literackiego wobec rzeczywistości (fragment), s.195
Zadania
8,9,13/196
16.03
- Wypisz definicję poszczególnych środków poetyckich: metafora, porównanie, epitet, ożywienie, uosobienie. Podaj po dwa przykłady z wybranych utworów.
17.03
Przeczytaj wiersz ze str.197.
Zad.1,2/198
18.03
Zad.3,4,5/str.198
19.03
Przeczytaj utwór ze str.198.
Zad.1,2,3/198
20.03
Zad.6,7,8/198
23.03
Przeczytaj tekst ze str.199.
Zad.1,2,3/str.200
24.03
Zad 7,12/201
25.03
Przeczytaj tekst ze str.201.
Zad.1,2/str.202
26.03
Zad.8,9,10/203
27.03
Przeczytaj tekst ze str.204.
Zad.1,2,3/204
KLASA 7B:
12-13.03.
Przypominam o zadaniu domowym: Zapisz w zeszycie ( na podstawie dowolnych materiałów źródłowych) 5-6 punktów kodeksu rycerskiego.
Zadania do wykonania:
Na podstawie reprodukcji obrazu Jana Matejki (podręcznik do literatury str. 170-171) dokonaj w zeszycie interpretacji dzieła, zwracając szczególną uwagę na postaci historyczne oraz symboliczne.
Termin realizacji: 16.03
17.03.
Przeczytaj tekst „Pan Lodowego Ogrodu” Jarosława Grzędowicza (podręcznik do literatury str. 174-176). Zredaguj plan wydarzeń oraz wykonaj zadania 1,3,5 i 6 ze strony 176.
Termin realizacji: 18.03
19.03.
W zeszycie ćwiczeń dokończ temat: Wyrazy podstawowe i pochodne.
Termin realizacji: 20.03.
12.03, 13.03
- Wykorzystaj podkreślone cytaty oraz informacje uzyskane na zajęciach języka polskiego. Napisz charakterystykę Johna Keatinga (w zeszycie).
2.Kim byli chłopcy ze Stowarzyszenia Umarłych Poetów? Wykorzystaj wiedzę z lekcji oraz samodzielnej lektury i opracuj krótkie notatki (w zeszycie).
16.03
Z dostępnych źródeł (opracowań, zeszytu etc.) powtarzamy treść i zagadnienia związane z problematyką „Opowieści wigilijnej”. Wykonujemy notatki wg punktów:
1.Czas i miejsce akcji, bohaterowie.
2.Plan zdarzeń, może być mapa mentalna lub jeszcze inna forma, która służy każdemu z Was w celu powtórzenia tekstu.
- W 10 zdaniach przedstaw historię Ebenezera Scrooga. Pamiętaj o jego historii dzieciństwa, miłosnej, a także kontaktów ze współpracownikiem. Wspomnij o wizytach duchów (pamiętaj o konkretnych wydarzeniach).
17.03
Z dostępnych źródeł (opracowań, zeszytu etc.) powtarzamy treść i zagadnienia związane z problematyką „Zemsty”. Możesz obejrzeć adaptację filmową. Wykonujemy notatki wg punktów:
1.Czas i miejsce akcji, bohaterowie – krótkie notatki.
2.Plan zdarzeń, może być mapa mentalna lub jeszcze inna forma, która służy każdemu z Was w celu powtórzenia tekstu.
- Opisz wątki: historia sporu o mur graniczny, miłości Wacława i Klary, opowieść o Papkinie i Podstolinie.
- Rodzaje komizmu, przykłady.
18.03
- Opisz wątki: historia sporu o mur graniczny, miłości Wacława i Klary, opowieść o Papkinie i Podstolinie.
- Rodzaje komizmu, przykłady.
3.Dlaczego „Zemsta” jest komedią?
19.03
1.Kim jest J. Kochanowski? – krótka notatka odnośnie twórczości.
- Fraszka, tren, pieśń – definicja.
3.Przypomnij Sobie wybrane fraszki, np. ”O żywocie ludzkim”. Na podstawie jednej wybranej stwórz notatkę wg punktów:
- Kim jest podmiot liryczny?
- Jak jest tematyka utworu?
- Podaj dwa wybrane środki poetyckie/tropy stylistyczne.
20.03
- Sporządź notatkę odnośnie epikureizmu i stoicyzmu. Przywołaj pieśni, w których była mowa o tych filozofiach.
- Zajrzyj do zeszytu z siódmej klasy, tekstu i sporządź notatki odnośnie trenów: I, V, VII, VIII. Pamiętaj o wyjaśnieniu pojęć: eufemizm, kontrast. W którym trenie można znaleźć zastosowanie ww. środków?
23.03
- Wyjaśnij tytuł „Kamienie na szaniec”. Odwołaj się do utworu J. Słowackiego pt. ”Testament mój”.
2.Pisaliśmy charakterystyki bohaterów, proszę je odczytać.
- Zachęcam do sporządzenia notatki z treści w formie mapy mentalnej lub planu, wg którego piszemy charakterystyki.
24.03
- Napisz streszczenie „Żony modnej” I. Krasickiego.
25.03
- Napisz streszczenie „Reduty Ordona” oraz „Śmierci pułkownika”.
- Podaj przykłady środków poetyckich opisujących kolumny: wojska polskiego oraz rosyjskiego (dotyczy „Reduty Ordona”).
26.03
- Podaj definicję ballady.
2.Napisz streszczenie „Świtezianki” A. Mickiewicza.
- Kto został ukarany? Dlaczego zawinił? – opisz w kilku zdaniach.
27.03
1.Dlaczego „Dziady”(cz.2) są dramatem?
- Opisz historie duchów: lekkiego, średniego i ciężkiego.
- Kim byli: Kruk i Sowa?
- Jakie pouczenie otrzymał każdy z duchów?
- Dlaczego „Dziady” to utwór, który przekazuje prawdy moralne? Podaj definicję moralności.
Zgodnie z ustaleniami należy uzupełniać kolejne tygodnie w kalendarzu ósmoklasisty, tj.18,19 oraz 20. Sprawdziany odbędą się zgodnie z wpisami na GPE.
Przypominam, tak wygląda lista lektur obowiązkowych!
Klasy VII i VIII
Charles Dickens, Opowieść wigilijna
Aleksander Fredro, Zemsta
Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII, VIII
Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec
Ignacy Krasicki, Żona modna
Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, Dziady część II, wybrany
utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość)
Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę
Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik
Juliusz Słowacki, Balladyna
Stefan Żeromski, Syzyfowe prace
Sławomir Mrożek, Artysta
Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż)
MATEMATYKA
Praca klas do piątku 13.03.2020 r.
Ułamek jako iloraz
- Uczniowie zapoznają się z zapisem podziału na części w postaci dzielenia i za pomocą ułamka. Zastanów się:
Jak sprawiedliwie podzielić 4 śliwki między 2 osoby? Ile każda z nich dostanie?
Jak sprawiedliwie podzielić 1 gruszkę między 2 osoby? Ile każda z nich dostanie?
Jak sprawiedliwie podzielić 2 pizzy między 4 osoby? Ile każda z nich dostanie?
Jak sprawiedliwie podzielić 2 czekolady między 3 osoby? Ile każda z nich dostanie?
Jak sprawiedliwie podzielić 3 pizzy między 5 osób? Ile każda z nich dostanie?
Jak sprawiedliwie podzielić 5 słoneczników między 4 osoby? Ile każda z nich dostanie?
Swoje odpowiedzi napisz w zeszycie.
Uczniowie zapisują w zeszytach notatkę:
Wynik dzielenia można zapisać w postaci ułamka. Ułamek można zapisać w postaci dzielenia. Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia.
- Ćwiczymy sprawiedliwe dzielenie:
Zad. 1 s. 91 z podręcznika –robimy wszystkie przykłady
Zad. 2 s. 91 z podręcznika
Zad. 5 s. 91 z podręcznika
Zad.1 – 3 s. 113, 4 – 6 s. 114 w zeszycie ćwiczeń
Praca klas do piątku 16-18.03.2020 r.
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
- Przypominamy sobie dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Ulubione śniadanie ze s. 16 z podręcznika.
- Analizujemy dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych w pamięci, które łatwo wykonać w pamięci, ze s. 17 z podręcznika.
Zad. 1 s. 18 z podręcznika – wykonujemy całe zadanie Mistrz dla chętnych
- Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym
Zadajmy sobie pytania: – Jak podpisujemy ułamki dziesiętne w dodawaniu i odejmowaniu pisemnym? – Co zrobić, gdy ułamki mają różną ilość cyfr po przecinku?
Zad. 2 s. 18 z podręcznika – wykonujemy całe zadanie Mistrz dla chętnych
- Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków
Zad. 4 i 6–8 s. 19–20 z podręcznika – uczniowie rozwiązują zadania samodzielnie
Uczniowie odpowiadają na pytania:
– Jak dodajemy ułamki dziesiętne?
– Jak odejmujemy ułamki dziesiętne?
Dodatkowe zadania domowe:
Zad. 3–7 s. 93–95 w zeszycie ćwiczeń. Zad. 9 s. 20 z podręcznika. Zad. I–III Czy już umiem? s. 21 z podręcznika.
- Teraz będziemy rozwiązywać zadania tekstowe, wymagające dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych
Przypomnij sobie
– Jak dodajemy ułamki dziesiętne?
– Jak odejmujemy ułamki dziesiętne?
Oblicz i wyniki wypisz w kolejności od najmniejszej do największej i podaj hasło:
A 3,56 + 6,27
B 6,92 − 3,78
W 27,8 − 15,53
O 127,06 − 86,99
Zadanie
Wykonaj działąnia
- a) 26,9 + 6,98
- b) 7,68 − 2,46
- c) 35,74 − 14,97
- d) 6,07 − 2,59
- e) 96,5 + 3,96
- f) 8,94 − 5,32
- g) 34,52 − 28,73
- h) 6,05 − 3,78
- i) 38,9 + 5,78
- j) 8,75 − 5,64
- k) 26,43 − 18,69
- l) 5,06 − 3,49
Można się sprawdzić Kartkóweczką😊
Zadanie Oblicz pisemnie. a) 96,5 + 3,96 b) 8,94 − 5,32 c) 34,52 − 28,73 d) 6,05 − 3,78
Zadanie Oblicz pisemnie. a) 36,5 + 7,69 b) 6,95 − 3,82 c) 43,71 − 29,95 d) 4,02 − 2,58
Praca klas do piątku 16-18.03.2020 r.
Równania: rozwiązywanie
1.
Gra dydaktyczna Pieniądze w portfelu ze s. 85 z podręcznika – każdy uczeń odpowiada na pytanie, ile złotówek, ile dolarów i ile jenów jest w każdym portfelu z osobna, a ile w obu portfelach łącznie i upraszcza podane wyrażenie.
Upraszczanie równań
Zapisuje w zeszycie następujące równanie:
3 ∙ x + 1 + 2 ∙ x + 4 = 20.
Uczniowie analizują tekst ze s. 86 z podręcznika dotyczący upraszczania równań. Zastanówcie się i własnymi słowami opiszcie czynności, jakie można wykonać, aby uprościć zapisane równanie.
Powołując się na znaną zasadę dodawania (odejmowania) do (od) obu stron równania tej samej liczby, na przykładzie równania
3 ∙ x + 8 + 2 ∙ x = 20 + 2 ∙ x
5 ∙ x +8 = 20 + 2 ∙ x
wprowadzamy podobną zasadę dla wyrazów z taką samą niewiadomą.
Zwróćcie uwagę, że znak + lub – jest związany z wyrazem, przed którym stoi.
Uczniowie zapiszcie notatkę w zeszytach:
Rozwiązując równanie, możemy: – dodać lub odjąć liczby, które występują po tej samej stronie równania, – dodać lub odjąć wyrazy, które występują po tej samej stronie równania i w których występuje ta sama niewiadoma, – do obu stron równania dodać ten sam wyraz, – od obu stron równania odjąć ten sam wyraz.
- Rozwiązywanie równań
Uczniowie utrwalają wiedzę o sposobach upraszczania równań na przykładzie równań ze s. 87–88 z podręcznika (poziomy A–D). W pierwszym kroku uczniowie indywidualnie analizują rozwiązanie przykładu, a następnie własnymi słowami opisują wykonane czynności i samodzielnie rozwiązuje równanie
5 ∙ x +8 = 20 + 2 ∙ x
Zad. 1 s. 90 z podręcznika rozwiązujemy wszystkie przykłady z poziomów
Reszta zadań do wykonania:
Zad. 2. S. 90 książka, zad. 3,4,7 s. 91
Zad. 3–5 s. 101–102 w zeszycie ćwiczeń
Klasy IV
Proszę o zrealizowanie Karty pracy, które uczniowie otrzymali we wtorek oraz proszę uzupełnić ćwiczenia z działu "Figury geometryczne"
Klasy VII
Klasy VIII
Proszę przerobić pozostałe zestawy egzaminacyjne ( 6 – 10 ) ze zbioru testów egzaminacyjnych Nowej Ery.
JĘZYK ANGIELSKI
4a, 4b : Podręcznik: strony 66, 67. W zeszycie zadania: 3,4,5,7 / 67
Strony 72,73. W zeszycie 3,4,5 / 72 oraz 2,3,4 / 73
Ćwiczenia: strony 42,45,46
Słownictwo do nauczenia się: lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75
/klasa IVb – praca klasowa przełożona na 26.03/
/Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/
Klasa Vb: Czwartek 12.03 – podręcznik zadanie 7/67 w zeszycie plus ćwiczenia strona 42
Poniedziałek , wtorek, czwartek – 16.03, 17.03, 19.03 – podręcznik strony 72,73. Zadania 3,4,5/72 oraz 1,2,3,4,5,6/73 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strony 45 i 46.
Słownictwo do nauczenia się: lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75
/Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/
Klasa Va:
/Praca klasowa przełożona na 26.03/
Czwartek, piątek 12.03, 13.03 – podręcznik strony 66, 67. Zadania 3,4,5,6,7 / 67 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strona 42.
Środa, czwartek, piątek 18.03, 19.03, 20.03 – podręcznik strony 72,73. Zadania 3,4,5/72 oraz 1,2,3,4,5,6/73 w zeszycie. Całe zadania, a nie tylko odpowiedzi ;). Ćwiczenia strony 45 i 46.
Słownictwo do nauczenia się: lessons 5.1, 5.4, 5.5 – podręcznik strona 75
/Dodatkowo polecam korzystanie z online homework/
INFORMATYKA
Klasy IV-VIII: uczniowie opanowują wybrane skróty klawiszowe
WYCHOWANIE FIZYCZNE
16-20.03.2020
Klasy 4/8 (Ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki "Tabata song") https://www.youtube.com/watch?v=zaesllZYmVc
Każdego dnia ćwiczenia wykonujemy przez 16 minut zgodnie z załączoną muzyką w linku powyżej.
Pompka – w kłęku podpartym, odpychanie się od podłogi opierając się na dłoniach, utrzymując cały czas prosty tułów.
Przysiad – maksymalne zejście biodrami poniżej linii kolan, z utrzymaniem wyprostowanych pleców.
Burpees – tzw. padnij-powstań.
Deska – podpór przodem na przedramionach z wyprostowanym ciałem.
Pompki tricepsowe – uginanie ramion w podporze tyłem z dłońmi umieszczonymi na podwyższeniu, np. na krześle lub krawędzi łóżka.
Skiping – dynamiczny bieg w miejscu.
Odwrócone hollow body – trzymywanie pozycji w leżeniu przodem z uniesioną klatką piersiową, napiętymi plecami, pośladkami i nogami.
Rowerek – naprzemianstronne przyciąganie kolana i łokcia w leżeniu na plechach.
23-27.03.2020
Klasy 4/8 (Ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki "Tabata song") https://www.youtube.com/watch?v=zaesllZYmVc
Każdego dnia ćwiczenia wykonujemy przez 16 minut zgodnie z załącząną muzyką w linku powyżej.
Siad klęczny
skłon w przód (ukłon) + wyciągnięte ramiona do przodu
głowa między ramionami
palce „maszerują” do przodu
Siad klęczny
przeniesienie ramion przodem w górę (lub bokiem w górę) + wdech nosem
powrót do pozycji wyjściowej + wydech ustami
Siad klęczny
przejście do klęku (prostego) z jednoczesnym przeniesieniem ramion bokiem w górę lub przodem w górę (wdech nosem)
powrót do pozycji wyjściowej (wydech ustami)
Siad prosty
siad prosty + skłony
chwyt z palce stóp + pogłębianie
chwyt za kostki + pogłębianie
skłon do kolan – dążenie klatki piersiowej do kolan + pogłębianie
Siad skrzyżny
naciskanie dłoni (dłoń o dłoń) na wysokości klatki piersiowej
zmiana układu dłoni
Siad skrzyżny
ręce wzdłuż tułowia są wyprostowane
uniesienie rąk bokiem w górę (wdech nosem)
klaśnięcie nad głową
opust rąk do podłogi + wydech ustami
Siad skrzyżny
łokcie do boku
dłonie są przy mostku
wymach jednej ręki do boku + skręt głowy w tą samą stronę (wdech nosem)
przeniesienie ręki do pozycji wyjściowej (wydech ustami)
ćwiczenie wykonywane na przemian (raz PR, raz LR)
RELIGIA
16- 20 marca 2020
Klasa 4a
TEMAT 41: Pustynia Judzka – walka z pokusami
Przeczytaj treść z podręcznika lub fragment z Pisma św. Mt 4, 1-11 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 84 i 85. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 5a, 5b
TEMAT 38: Szymon Piotr – złowiony rybak
Przeczytaj treść z podręcznika s. 86-87 lub fragment z Pisma św. Łk 5, 1-11 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 78 i 79. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 6a, 6b
TEMAT 32: Msza Święta – uobecnienie ofiary krzyżowej
Przeczytaj treść z podręcznika s. 105-107 lub fragmenty z Pisma św. J 19, 17-18; 1 Kor 11, 23-26 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 66 i 67. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 7a, 7b
TEMAT 32: Spotkanie w godzinie Apelu. Apel Jasnogórski
Przeczytaj treść z podręcznika s. 104-107 lub znajdź w Internecie historię Jasnogórskiego obrazu Matki Bożej. Wyjaśnij pisemnie co to jest Apel Jasnogórski.
Klasa 8a, 8b
TEMAT 33: Gromadzić się, by rozważać Słowo Pana
Przeczytaj treść z podręcznika s. 107-109 lub znajdź w Internecie z jakich części składa się Liturgia słowa. Wyjaśnij pisemnie co oznacza potrójny znak krzyża wykonywany na czole, ustach i sercu przed czytaniem Ewangelii.
23- 27 marca 2020
Klasa 4a
TEMAT 42: Wieczernik – ofiara z samego siebie
Przeczytaj treść z podręcznika lub fragment z Pisma św. 1 Kor 11, 23-27 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 86 i 87. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 5a, 5b
TEMAT 39: Apostołowie – to znaczy posłani
Przeczytaj treść z podręcznika s. 88-89 lub fragment z Pisma św. Łk 6, 12-16 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 80 i 81. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 6a, 6b
TEMAT 33: Kielich i patena – poświęcone naczynia
Przeczytaj treść z podręcznika s. 108-110 lub fragment z Pisma św. Mt 26, 26-28 i wykonaj ćwiczenia do tego tematu s. 68 i 69. Jeśli nie masz zeszytu ćwiczeń skorzystaj ze skanu.
Klasa 7a, 7b
TEMAT 33: Modlitwa w rodzinie i z rodziną
Przeczytaj treść z podręcznika s. 108-110 lub znajdź w Internecie czym jest modlitwa w rodzinie. Napisz e-mail do kolegi lub koleżanki, w którym uzasadnisz co daje wspólna modlitwa w rodzinie.
Klasa 8a, 8b
TEMAT 34: Jakość wspólnoty a jakość mojej modlitwy. Pismo Święte w życiu
Przeczytaj treść z podręcznika s. 110-112 lub znajdź w Internecie jakie są sposoby czytania i rozważania Pisma Świętego. Wypisz z Internetu nazwy 3 wspólnot rozważających słowo Boże.
CHEMIA
Klasy 7A i 7B:
termin realizacji 18.03
Wiązanie kowalencyjne
- Jak przewidywać rodzaj wiązań między atomami?
- Co to jest polaryzacja wiązania kowalencyjnego?
- Co jest konsekwencją polaryzacji wiązania?
- Zadanie 1, 2, 3 str. 88
- Jakie właściwości maja związki:
- o wiązaniach jonowych
- o wiązaniach kowalencyjnych
- o wiązaniach kowalencyjnych spolaryzowanych
Wartościowość pierwiastka
- Co to jest wartościowość?
- Jak przewidzieć wartościowość pierwiastka na podstawie jego położenia w układzie okresowym pierwiastków?
- Jak ustalić wzór związku na podstawie wartościowości pierwiastków?
- Jak ustalić nazwy prostych związków chemicznych?
- Zadanie 1, 2, 3 str. 92
FIZYKA
16 - 20 marca
7a, 7b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Rozwiązywanie zadań w oparciu o wzór na II zasadę dynamiki Newtona.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika PRZYKŁAD ze str. 173; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 2a,b,c/str. 75,76.
Temat 2 - Swobodne spadanie ciał.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 174 - 177; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1/str. 77.
8a, 8b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Zwierciadła płaskie - charakterystyka, konstrukcje obrazów.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 229 - 231; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 98.
Temat 2 - Zwierciadła sferyczne - rodzaje, charakterystyka zwierciadeł wklęsłych.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 232 - 234; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 5A/str. 99, 6A/str. 100.
23 - 27 marca
7a, 7b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Trzecia zasada dynamiki Newtona.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 179 - 181; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 80.
Temat 2 - Opory ruchu.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 183 - 188; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 82.
8a, 8b - tematy, zadania domowe:
Temat 1 - Konstrukcje obrazów w zwierciadłach sferycznych wklęsłych.
Zad. dom. 1 - Przeczytać z podręcznika str. 238 - 242; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 1, 2/str. 101
Temat 2 - Zwierciadła sferyczne - charakterystyka zwierciadeł wypukłych, konstrukcje obrazów w zwierciadłach wypukłych.
Zad. dom. 2 - Przeczytać z podręcznika str. 234 - 235 oraz 242 - 243; uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwicz. 5B/str. 99, 6B/str. 100 oraz ćwicz. 5/str. 104
- RELIGIA - Konspekty_domowe.docx
- RELIGIA - klasa_4_Temat__41.pdf
- RELIGIA - klasa_4_Temat__42.pdf
- RELIGIA - klasa_5_Temat__38.pdf
- RELIGIA - klasa_5_Temat__39.pdf
- RELIGIA - klasa_6_Temat__32.pdf
- RELIGIA - klasa_6_Temat__33.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasy 5A i 5B.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 6A.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 6A - HOBBIT - karta pracy 1.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 6A - HOBBIT - karta pracy 2.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 6A - karta pracy 3.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 1.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 2.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 3.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 4.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 5.pdf
- Język polski - lekcje domowe - klasa 8A - karta pracy 6.pdf
- klasa5_1.pdf