Klasa 7A:
22.06.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
La comida es España. Las tapas. Zwyczaje żywieniowe w Hiszpanii. Rozumienie tekstu pisanego. PODR. STR. 92, ZAD. 1,2,3.
BIOLOGIA
HISTORIA
Oto materiały na ostatnie zajęcia;
19.06 offline temat Przemiany gospodarcze w Polsce.
22.06.online temat Polityka zagraniczna polski w latach 1918-39
GEOGRAFIA
MATEMATYKA
J. ANGIELSKI
Temat: Praca własna nad gramatyką - present perfect.
Proszę zrobić zadania z podanych linków.
https://www.ang.pl/cwiczenia/811/present-perfect-budowa
https://www.ang.pl/cwiczenia/813/present-perfect-budowa
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.06.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Me duele la cabeza. Części ciała. Karta pracy.
BIOLOGIA
-
HISTORIA
Witam
oto materiały na zajęcia z historii
online 15.06 temat- Społeczeństwo polskie w latach 1918-39
offline 19.06 temat Przemiany gospodarcze w Polsce (przeczytać , do pisania już nie zadaję)
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 10 i 15 czerwca 2020
1. W ramach poznania najbliższej okolicy przeczytaj temat; Poznawanie „małej ojczyzny”
- poprzedni temat; Formy współpracy regionalnej - zrobimy na następnej lekcji
2. Na własne potrzeby w miarę możliwości wykonaj zadania 1 i 2 ze strony 253 - rozwiązań nie wysyłaj
MATEMATYKA
T: Utrwalenie wiadomości z zakresu kl 7.
Dokańczanie rozwiązywania zadań z kart pracy "zadania tekstowe oraz potęgi" zamieszczonych na teams
J. ANGIELSKI
Powtórzenie gramatyki - praca własna
Uczniu, przejrzyj swój podręcznik do języka angielskiego i sprawdź czy twoja wiedza pozwala na rozwiązanie wszystkich omawianych w tym roku szkolnym zagadnień gramatycznych. Jeżeli czegoś nie umiesz, poszukaj dodatkowych informacji w internecie i innych źródłach na ten temat i spróbuj uzupełnić swoją wiedzę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.06.2020r. (środa)
BIOLOGIA
10.06., biologia, kl.7a, lekcja off-line.
Temat: Choroby przenoszone drogą płciową i zasady ich profilaktyki.
Proszę w oparciu o podręcznik str. 249 - 251 opracować w zeszycie polecenia 1,2,3,4 ze str. 251 podręcznika.
J. POLSKI
Temat: Składnia - powtórzenie.
MATEMATYKA
T/: Rozwiązywanie zadań tekstowych - utrwalenie wiadomości i umiejętności
Rozwiązywanie zadań z karty pracy udostępnionej na Teams
J. HISZPAŃSKI
La comida en Espana. Ćwiczenia leksykalne. Karta pracy na Teams. - j. hiszpański
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 10 i 15 czerwca 2020
1. W ramach poznania najbliższej okolicy przeczytaj temat; Poznawanie „małej ojczyzny”
- poprzedni temat; Formy współpracy regionalnej - zrobimy na następnej lekcji
2. Na własne potrzeby w miarę możliwości wykonaj zadania 1 i 2 ze strony 253 - rozwiązań nie wysyłaj
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
09.06.2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 09.06.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T60a. Topnienie i krzepnięcie (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 51: Jak pozwolić innym, by do nas dotarli. Konflikty w okresie dorastania.
Przeczytaj treść z podręcznika s. 164 - 166 i wykonaj zadanie 2 s. 166: Napisz uzasadnienie, dlaczego przebaczenie i zgoda pomagają w zakończeniu konfliktów
J. ANGIELSKI
Podsumowanie wiadomości z gramatyki – ćwiczenia
J. POLSKI
Temat: Czym jest dezyderata?
1,2,3/214
MATEMATYKA
T: Rozwiązywanie zadań tekstowych 🙂
Rozwiązywanie zadań tekstowych z karty pracy zamieszczonej na teams
CHEMIA
Temat: Omówienie sprawdzianu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
08.06.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Me gusta el chocolate. Żywność – ćwiczenia leksykalne.Karta pracy na Teams.
BIOLOGIA
08.06.,biologia,kl.7a, lekcja on-line
Temat: Cykl miesiączkowy i zapłodnienie.
Na lekcji on-line omówimy powyższy temat w oparciu o prezentację i podręcznik.
Osoby, które mają poprawiać sprawdzian, będą go mogły napisać na lekcji.
HISTORIA
Witam oto materiały na 8.06 online z historii- Temat : Rządy autorytarne w Polsce 1926-39
Na offline 19.VI ( bo chyba 12.VI jest dniem wolnym)odpowiedzieć na nast. pytania; z podręcznika
pyt.1 s.230 , pyt.1 s .231 pyt 2 s.241, pyt 2 s.246
Kto prześle mi odpowiedzi do 8.6 ma szansę na dwie oceny.
GEOGRAFIA
GEOGRAFIA na 8 czerwca 2020 LEKCJA ONLINE
TEMAT; KRAJOBRAZ WYSOKOGÓRSKI HIMALAJÓW
Proszę przeczytać temat
Przygotować się do dyskusji Online na TEN temat
Część lekcji poświęcona na konsultację
MATEMATYKA
Temat: Podział proporcjonalny
Rozwiązywanie zadań z karty pracy załączonej na teams w kanale mateatyka
J. ANGIELSKI
Tematy lekcji 7a i 7b offline 08.06 ANGIELSKI
T: Praca własna - Ćwiczenie wymowy.
Uczniu i Uczennico!, zapoznaj się z filmikami (oczywiście nie chodzi o wyświetlające się okresowo reklamy;p) i ćwicz swoją wymowę :)
https://www.youtube.com/watch?v=qKdxOR2Mk04
https://www.youtube.com/watch?v=R5NC9yyTeZ8
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
05.06.2020r. (piątek)
J. POLSKI
Analiza poprawności składniowej, ortograficznej, interpunkcyjnej sformułowanych argumentów.
Praca redakcyjna na czacie.
J. ANGIELSKI
Temat lekcji j.angielski 7a online 05.06
Omówienie sprawdzianu
PLASTYKA
(zaplanowana lekcja online – godz. 10.30)
Tematyka: Plakat i grafika użytkowa
Zadania:
- Przeczytać uważnie w podręczniku tekst rozdziału: „Plakat i grafika użytkowa” (str. 96-99)
- Przypomnieć sobie tekst rozdziałów: „Komputer jako narzędzie artystyczne” i „Grafika komputerowa” (str. 89-94)
(można będzie zdobyć ocenę za wypowiedź podczas lekcji online)
HISTORIA
Oto materiały na kolejny tydzień z historii:
online 01.06 Konstytucja marcowa i ustrój Rzeczpospolitej (do przeczytania)
offline 05.06 pyt 1 s.217 z podręcznika pisemnie.
CHEMIA
Chemia kl. 7a 5.06
Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości.
Na lekcji będzie sprawdzian z następujących zagadnień:
· Pisanie wzorów związków chemicznych na podstawie wartościowości
· Nazewnictwo związków chemicznych na podstawie wzorów chemicznych
· Obliczanie masy cząsteczkowej związków, obliczanie stosunków masowych
· Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym
· Zapisywanie przebiegu reakcji chemicznych za pomocą symboli i wzorów.
· Słowny zapis przebiegu reakcji chemicznych.
· Typy reakcji chemicznych
DORADZTWO ZAWODOWE
(Plik PDF „od elektryka do kierownika” zamieściłem na Teams na kanale ogólnym w: pliki/doradztwo zawodowe. M. H.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.06.2020r. (czwartek)
MUZYKA
(lekcja offline – praca własna)
Tematyka: Muzyka z humorem
Zadania:
- przeczytać w podręczniku cały rozdział „Muzyka z humorem” (str. 106 – 122)
MATEMATYKA
T: Podział proporcjonalny
Karta pracy załączona na teams
RELIGIA
TEMAT 50: Mieć autorytet od początku albo na niego zapracować. Poszukiwanie autorytetów.
Przeczytaj treść z podręcznika s. 161 - 163 i wykonaj zadanie 2 s. 163: Napisz, dla kogo możesz być autorytetem i w jakiej dziedzinie.
J. POLSKI
Temat: Ćwiczenia redakcyjne.
Proszę na podstawie zebranej argumentacji na lekcji rozwinąć dwa przykładowe argumenty. Należy napisać treść w dwóch akapitach - rozwinąć, tak, by powstało w każdym z nich 7-8 zdań.
FIZYKA
Lekcja fizyki na czwartek 04.06.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T59a. Zmiany stanów skupienia ciał (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
INFORMATYKA
-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 czerwca 2020r. (środa)
BIOLOGIA
03.06., biologia, kl.7a, lekcja off-line.
Temat: Rozwój człowieka i potrzeby z nim związane.
Proszę w oparciu podręcznik str.244- 248 wykonać zadania 1,2,3,4,5 ze str. 248 podręcznika.
Tematy - Cykl miesiączkowy i zapłodnienie oraz Rozwój zarodkowy i płodowy człowieka ze względu na treści o charakterze delikatnym omówimy pod moim kierunkiem na lekcji on-line w poniedziałek.
J. POLSKI
Redagujemy argumenty do rozprawki.
Ćwiczenia na lekcji - czat.
MATEMATYKA
Temat: Przekształcanie wzorów.
ćwiczenia 1.2, 2, 3 str 252 i 253 podręcznik
Kartkówka z przekształcania wzorów
J. HISZPAŃSKI
La cuenta, por favor. Składanie zamówienia w restauracji.
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 3 czerwca 2020
1. Przeczytaj temat ; Jak zaplanować wycieczkę
2. Na podstawie tego tekstu, szczegółowych map, internetu - przygotuj;
Plan jednodniowej wycieczki, którą mógłbyś potencialnie odbyć sam lub z rodzicami bez przewodnika, najlepiej pieszą rowerową lub samochodową po regionie w którym mieszkamy - na 2 strony
Powinien on zawierać;
- tytuł wycieczki
- wykaz przedmiotów do zabrania - do 5 do 10 sztuk
- wykaz kosztów
- przebieg trasy - na przykład miejscowości
- harmonogram, rozpisany na godziny (3 do 8 godzin)
3. Jeśli przygotowałeś pełny opis Regionu na poprzedni temat, nie musisz przygotowywać Planu wycieczki - wystarczy przeczytać temat
4. W miarę możliwości obejrzyj film; Jak stworzyć własną trasę w mapach Google i wyeksportować ją jako GPX do komputerka. https://youtu.be/E2MIfKgZBjY
5. Przygotuj się do dyskusji ONLINE - część lekcji możemy potraktować również jako konsultacje
6. Jak najszybciej uzupełnij zaległości - tak aby mieć minimum 5 ocen i prześlij je na adres; a.saladiak@ckziu1.gda.pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 czerwca 2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 02.06.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T58a. Rozwiązywanie zadań w oparciu o wzory dotyczące ciepła (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 49: Krytyka a krytykanctwo. Kryzys tożsamości.
Przeczytaj treść z podręcznika s. 157 - 160 i wykonaj zadanie 3 s. 160: Podczas wieczornej modlitwy podziękuj Panu Bogu za swoje talenty i poproś o pomoc w pracy nad wadami.
J. ANGIELSKI
TEMAT j.angielski 02.06 online
SPRAWDZIAN Z CZASU PRESENT SIMPLE ( na QUIZIZZ)
J. POLSKI
Ze względu na dzisiejszą diagnozę temat z 2 czerwca pokrywa się z tym z 29 maja.
Temat: Czy media społecznościowe mogą byc dobrym miejscem do zawierania przyjaźni? - wprawki do rozprawki.
Proszę, by dzieci przypomniały Sobie z zeszytu, książki i dostępnych materiałów czym jest argument oraz teza.
Notatki na temat tych definicji powinny znaleźć się w zeszycie.
Na lekcji będziemy: wymieniali się spostrzeżeniami, zbierali argumenty.
Anna Zabuska
MATEMATYKA
We wtorek
Temat: Przekształcanie wzorów - ciąg dalszy
Zadania z karty pracy umieszczonej na teams w kanale matematyka
CHEMIA
(plik umieściłem na Teams w: pliki. M. H.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01.06.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Odmiana i użycie czasownika "gustar" - bardzo proszę o zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Teams.
BIOLOGIA
01.,06., biologia, kl.7a, lekcja on-line.
Temat: Budowa oraz funkcja żeńskiego i męskiego układu rozrodczego.
Na lekcji on-line omówimy ww temat wykorzystując prezentację oraz podręczni str. 228-234.
HISTORIA
Oto materiały na kolejny tydzień z historii:
online 01.06 Konstytucja marcowa i ustrój Rzeczpospolitej (do przeczytania)
offline 05.06 pyt 1 s.217 z podręcznika pisemnie.
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 1 czerwca 2020 LEKCJA ONLINE
1. Przeczytaj temat ; Badanie własnego regionu
2. Zwróć szczególną uwagę jakimi kryteriami można się kierować przy wyznaczaniu regionu - w odpowiedzi napisz jakie kryterum Ty zastosowałeś
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadanie 1 ze strony 243 - może to dotyczyć na przykład całych Kaszub lub mniejszego obszaru, ale odpowiedzi wyślij dopiero po lekcji
4. W miarę możliwości obejrzyj filmy; Piękne Kaszuby cz. 5 https://youtu.be/WtE8O5BLYxo Przez Kaszuby i Bory Tucholskie rowerem. Najciekawsze miejsca i atrakcje https://youtu.be/F_bQDtTV5Dk
5. Przygotuj się do dyskusji ONLINE - część lekcji możemy potraktować również jako konsultacje
6. Jak najszybciej uzupełnij zaległości - tak aby mieć minimum 5 ocen i prześlij je na adres; a.saladiak@ckziu1.gda.pl
MATEMATYKA
-
J. ANGIELSKI
Temat lekcji j.angielski 7a i 7b 01.06 offline
Podsumowanie wiadomości do sprawdzianu - praca własna
https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-simple
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29.05.2020r. (piątek)
J. POLSKI
-
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie wiadomości do sprawdzianu - czas Present Simple
PLASTYKA
(lekcja offline – praca własna)
Tematyka: Komputer jako narzędzie artystyczne. Grafika komputerowa.
Zadania:
- Przeczytać uważnie w podręczniku tekst rozdziałów: „Komputer jako narzędzie artystyczne” i „Grafika komputerowa” (str. 89-94)
UWAGA! Osoby, które nie przysłały prac „Plakat- polska muz. rozrywk. II połowy XX w.” oraz te, które nie mają oceny z pracy plastycznej „Realizm” – Proszę koniecznie przysłać! Terminy minęły!
Prace należy sfotografować lub zeskanować i przesłać na mój adres mailowy: michalheimowskiSP82@wp.pl lub ewentualnie na maila służbowego. Nie załączamy prac na czacie. UWAGA! Proszę tak zmienić nazwę załączonego pliku, aby zawierała imię, nazwisko, klasę i temat pracy.
HISTORIA
materiały na zajęcia online 25.05 - powtórzenie działu 4 - szansa na nałapanie ocen na zajęciach
na zajęcia offline 29.05- pisemnie zad 1 s.207
CHEMIA
Chemia dla klasy 7a na 29.05
Temat: Ćwiczenia w pisaniu równań reakcji chemicznych. Prawo zachowania masy.
1. Sprawdzimy zadania z lekcji wtorkowej.
2. Prawo zachowania masy – definicja i zastosowanie. (proszę przeczytać temat w podręczniku str. 105 – 107.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28.05.2020r. (czwartek)
MUZYKA
(zaplanowana lekcja online – godz. 9.00)
Tematyka: Przypomnienie wiadomości o F. Chopinie
UWAGA! Osoby, które nie przysłały pracy „Plakat- polska muz. rozrywk. II połowy XX w.” – Proszę koniecznie przysłać! Terminy dawno minęły!
Zadania:
- przeczytać uważnie poniższy tekst
- przypomnieć sobie na podstawie tego tekstu oraz innych źródeł (np. Wikipedia lub inne oficjalne strony internetowe o Chopinie) i zapamiętać najważniejsze fakty z życia i twórczości F. Chopina, poznane w poprzednich latach nauki
- w czasie lekcji będzie OKAZJA do ZDOBYCIA DODATKOWYCH OCEN za wypowiedzi na temat życia i twórczości F. Chopina
TEKST:
Fryderyk Franciszek Chopin to najwybitniejszy polski kompozytor, wybitny pianista, czołowy przedstawiciel muzyki okresu romantyzmu. Urodzony 1 marca 1810 roku w Żelazowej Woli, wywodzi się z majątku hrabiostwa Skarbków, gdzie jego ojciec, Mikołaj Chopin, z pochodzenia Francuz, mieszkał i pracował jako guwerner. Matka Justyna, była osobą bardzo muzykalną - grała na fortepianie i śpiewała. Była dla małego Fryderyka pierwszą nauczycielką muzyki.
W wieku sześciu lat chłopiec rozpoczął naukę gry na fortepianie u Wojciecha Żywnego. Ze starszą siostrą Ludwiką muzykował w domu, grając na cztery ręce. Pierwszą próbą kompozytorską małego Fryderyka był Polonez B-dur napisany ręką ojca. Okres dzieciństwa to także początek występów publicznych małego Chopina. Grywał w salonach arystokracji warszawskiej i brał udział w koncertach dobroczynnych.
Jako szesnastoletni młodzieniec Fryderyk rozpoczął studia z teorii kompozycji u Józefa Elsnera w warszawskiej Szkole Głównej Muzyki. Ogromny wpływ na rozwijanie jego talentu miało obcowanie z pieśniami i tańcami ludowymi Mazowsza, Kujaw, Wielkopolski i Lubelszczyzny. W 1826 roku odbył pierwszą zagraniczną podróż do Berlina, a wkrótce też do Wiednia, Drezna i Pragi. Wieku dziewiętnastu lat ukończył studia u J. Elsnera.
W październiku 1830 roku Fryderyk Chopin po raz ostatni wystąpił przed publicznością warszawską. 2 Listopada 1830 roku opuścił Warszawę na zawsze, udając się do Drezna, potem do Wiednia, Salzburga, Monachium i Stuttgartu. We wrześniu 1831 roku przybył do Paryża, gdzie osiadł na stałe. W pierwszych latach w Paryżu Chopin dużo koncertował. Grając własne utwory, utrwalał swoją pozycję kompozytora i pianisty. Później skoncentrował się głównie na komponowaniu. Jego głównym źródłem utrzymania była działalność dydaktyczna. Miał bardzo wielu uczniów, a wśród nich, oprócz amatorów, także grupę profesjonalnie kształcących się pianistów. Chopin był człowiekiem bardzo towarzyskim. Przyjaźnił się z artystami, wydawcami, krytykami oraz całą polską emigracją. W 1836 roku poznał pisarkę George Sand, która stała się jego życiową partnerką, mającą znaczący wpływ na życie kompozytora. Razem podróżowali, zawitali wspólnie na Majorkę, do Marsylii i Genui.
Od 1839 roku stan zdrowia chorego na gruźlicę Chopina pogarszał się. W 1848 roku odbył ostatnią podróż koncertową po Anglii i Szkocji, dając 16 listopada ostatni publiczny koncert w Londynie, po którym ciężko zaniemógł. Po powrocie do Paryża nie odzyskał już zdrowia. Zmarł 17 października 1849 roku. Pochowany został na paryskim cmentarzu Pere Lachaise. Serce Chopina znajduje się w Warszawie, w Kościele św. Krzyża przy Krakowskim Przedmieściu.
Od początku komponowania Chopina inspirowały tematy polskie, a szczególnie polskie tańce ludowe, których elementy zawarł w słynnych Polonezach i Mazurkach. Jego dorobek kompozytorski to m.in.: mazurki, polonezy, walce, nokturny, ballady, scherza, sonaty fortepianowe, preludia, etiudy, 2 koncerty fortepianowe, pieśni, 2 utwory na wiolonczelę i fortepian, inne utwory fortepianowe (ronda, wariacje, marsze), oraz utwory pojedyncze: „Fantazja”, „Barkarola”, „Berceuse”, „Tarantela”, „Bolero”.
MATEMATYKA
T: Omówienie sprawdzianu
RELIGIA
TEMAT 48: Raz lubię, raz nie. Ambiwalencja uczuć.
Przeczytaj treść z podręcznika s. 154 - 156 i wykonaj zadanie 1 s. 156: Napisz, w jakich sytuacjach, np. w domu, wśród przyjaciół, w szkole, czujesz się tak🙂, a kiedy tak🙁. Co wtedy robisz? W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. POLSKI
Temat: Omawiamy fragmenty wykładu L.Kołakowskiego "O wrogu i o przyjacielu".
1,2,3/212
FIZYKA
Lekcja fizyki na czwartek 28.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T57a. Ciepło właściwe - definicja, interpretacja ciepła właściwego (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
INFORMATYKA
(plik „ZADANIE INFORMATYKA dodatkowe” umieściłem na Teams w: pliki M. H.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.05.2020r. (środa)
BIOLOGIA
Temat: Omówienie sprawdzianów.
Zapraszam na konsultacje on-line w trakcie planowanej lekcji biologii w celu omówienia sprawdzianów. W kalendarzu utworzę konsultacje dla kl.7a.
J. POLSKI
Temat: Co to znaczy "uczyć się człowieka"?
1,2,3/210
MATEMATYKA
Sprawdzian wiadomości - układ współrzędnych
Test będzie załączony w kanale ogólnym
J. HISZPAŃSKI
Diáloos en el restaurante.
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 27 maja 2020
1. Przeczytaj temat ; Badanie własnego regionu
2. Zwróć szczególną uwagę jakimi kryteriami można się kierować przy wyznaczaniu regionu - w odpowiedzi napisz jakie kryterium Ty zastosowałeś
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadanie 1 ze strony 243 - może to dotyczy na przykład całych Kaszub lu mniejszego obszaru, ale odpowiedzi wyślij dopiero po następnej lekcji
4. W miarę możliwości obejżyj filmy; Piękne Kaszuby cz. 5 https://youtu.be/WtE8O5BLYxo Przez Kaszuby i Bory Tucholskie rowerem. Najciekawsze miejsca i atrakcje https://youtu.be/F_bQDtTV5Dk
5. Jak najszybciej uzupełnij zaległości - tak aby mieć minimum 5 ocen i prześlij je na adres; a.saladiak@ckziu1.gda.pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.05.2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 26.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T56a. Ilość ciepła pobranego-od czego zależy, jak obliczać? (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 46: Dlaczego uczciwość się opłaca
Przeczytaj treść z podręcznika s. 148 - 150 i wykonaj zadanie 2 s. 150: Podczas wieczornej modlitwy poproś Pana Boga o odwagę do bycia uczciwym, zwłaszcza wtedy, gdy jest to trudne. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie wiadomości do sprawdzianu z czasu Present Simple
J. POLSKI
O symbolice kolorów w utworze Cz. Miłosza.
1,2/208
MATEMATYKA
T: Testy diagnostyczne
Tuż przed lekcją zostaną udostępnione w plikach na kanale ogólnym testy diagnostyczne
CHEMIA
(plik umieściłem na Teams. M. H.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25.05.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Los verboś "ser' y "estar" - zadanie 3 i 4 str.84 - podręcznik.
BIOLOGIA
25.05., biologia, kl.7a, lekcja on-line.
Temat: Sprawdzian z działu: Układ nerwowy i narządy zmysłów. Układ dokrewny.
Na lekcji on-line uczniowie napiszą sprawdzian z ww tematu. Sprawdzian będzie zapisany pod linkiem, który uczniowie otrzymają. Link będzie aktywny w godzinach lekcji biologii 9.45-10.15.
HISTORIA
materiały na zajęcia online 25.05 - powtórzenie działu 4 - szansa na nałapanie ocen na zajęciach
na zajęcia offline 29.05- pisemnie zad 1 s.207
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 25 maja 2020
1. Przeczytaj temat ; Podsumowanie działu i sprawdzian
2. Zapoznaj się z podsumowaniem działu na stronach 234 -236
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadania ze strony 237 - 238 (może być w formie bardzo uproszczonej) - ale odpowiedzi nie wysyłaj - przygotuj się z TEGO do dyskusji na LEKCJI ONLINE w poniedziałek 25 maja
MATEMATYKA
-
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie wiadomości o czasie Present Simple
Proszę zapoznać się z filmikiem i zrobić notatkę na temat tego czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=-CVAUzOhGi4
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.05.2020r. (piątek)
J. POLSKI
-
J. ANGIELSKI
SPRAWDZIAN - Past Simple
PLASTYKA
(zaplanowana lekcja online – godz. 10.30)
Tematyka: Film jako młoda dziedzina sztuki – c. d.
ZADANIA:
- Przypomnieć sobie treść rozdziałów w podręczniku: „Film – twórcy i środki wyrazu” (str. 83 – 85) i „Rodzaje filmu – film animowany” (str. 86 – 88) - włącznie z opisami ilustracji
- Przygotować krótką wypowiedź na temat ulubionych filmów animowanych oraz ulubionych postaci z filmów animowanych z dzieciństwa rodziców
UWAGA! Osoby, które nie przysłały pracy „Plakat- polska muz. rozrywk. II połowy XX w.” – Proszę koniecznie przysłać! Terminy dawno minęły!
HISTORIA
Oto materiał z historii na zajęcia
online 18.5 Swiat u progu wojny s.201-203 ( ustnie)
offline 22.5 pyt 3,4 s.203 pisemnie
CHEMIA
(plik umieściłem na Teams. M. H.)
DORADZTWO ZAWODOWE
(plik PDF „zawody wokół nas kl 7” umieściłem na Teams w materiałach z zajęć. M. H.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.05.2020r. (czwartek)
MUZYKA
(lekcja offline – praca własna)
Tematyka: Instrumenty elektroniczne.
Przeczytać w podręczniku tekst: „Instrumenty elektroniczne” (str. 100 – 101)
UWAGA! Część osób nie przysłała jeszcze pracy na ocenę: „Plakat - polska muzyka rozrywkowa II połowy XX w.”, a termin dawno minął!
MATEMATYKA
temat: Utrwalenie materiału - układ współrzędnych
zad 10 str 326 oraz 1 - 5 str 327
RELIGIA
TEMAT 47: Mówić prawdę i dotrzymać słowa. Wykroczenia przeciw prawdzie.
Przeczytaj treść z podręcznika s. 151 - 153 i wykonaj zadanie 1 s. 153: Znajdź w Piśmie Świętym dwa fragmenty mówiące o prawdzie i przepisz je do zeszytu. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. POLSKI
Obrazy poetyckie w utworze J.Kasprowicza pt. "Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach".
1. Analiza utworu poetyckiego.
FIZYKA
Lekcja fizyki na czwartek 21.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T55a. Sposoby przekazywania ciepła (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
INFORMATYKA
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.05.2020r. (środa)
BIOLOGIA
20.05., biologia, kl.7a, lekcja off-line.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Układ nerwowy. Narządy zmysłów. Układ dokrewny.
ZAGADNIENIA NA SPRAWDZIAN - układ nerwowy, narządy zmysłów, hormony - funkcje półkul mózgowych, móżdżku, pnia mózgu, rdzenia kręgowego - przykłady działalności współ-i przywspółczulnego układu nerwowego - cechy odruchów warunkowych i bezwarunkowych - przykłady - funkcje: soczewki, siatkówki, źrenicy, nerw wzrokowy, naczyniówka, rogówka - krótkowzroczność, dalekowzroczność - cechy, korekta - funkcje części, które budują ucho człowieka - hormony - nazwy gruczołów, w których są produkowane, funkcje, choroby wynikające z nadmiaru lub niedoboru - wyjaśnij pojęcia: receptor, efektor, neuron czuciowy, neuron ruchowy, bodziec - - preparaty, które mogą zawierać hormony
Dla chętnych uczniów, którzy mają pytania odnośnie sprawdzianu, będę dostępna o godz.9.00 ( w czasie lekcji off-line) na TEAMSach (w kalendarzu utworzyłam w tym czasie konsultacje)
Aby utrwalić wiadomości omówione na lekcjach ZACHĘCAM do tego aby wejść w linki epodręczników i wykonać ćwiczenia, które znajdują się w zadaniach (na końcu treści każdego tematu znajdują się Zadania, a w nich Ćwiczenia) Ćwiczenia proszę rozwiązać elektronicznie. Proszę sprawdzić prawidłowość wykonania. W przypadku błędu, proszę się zastanowić dlaczego błąd został popełniony (ćwiczenia wykonujemy świadomie, a nie mechanicznie)
NIE WYSYŁAMY ZDJĘĆ wykonanych zadań do nauczyciela!
Układ hormonalny. https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH
Jak działają hormony? https://epodreczniki.pl/a/jak-dzialaja-hormony/Dv1QrAAMq
Układ nerwowy. https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D10MW9iVy
Czynności ośrodkowego układu nerwowego https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DU2EodONh Zachęcam do wykonania Polecenia 2
Radzimy sobie ze stresem https://epodreczniki.pl/a/radzimy-sobie-ze-stresem/DtWR0roTI
Dlaczego widzimy? https://epodreczniki.pl/a/dlaczego-widzimy/DUEFPdpht
Ucho https://epodreczniki.pl/a/ucho---narzad-sluchu-i-rownowagi/D12hc0UM9
Dla osób dociekliwych, cierpliwych i rzetelnych PROPONUJĘ zadanie dla chętnych - Projekt badawczy: Jaki obraz powstaje na siatkówce oka? Opis znajduje się na końcu treści Regulacja nerwowo-hormonalna https://epodreczniki.pl/a/regulacja-nerwowo-hormonalna/DcAszA0Tg. Kto podejmie się wyzwania wykonania projektu to proszę wypełnić kartę obserwacyjną, wykonać zdjęcia kolejnych etapów projektu i przesłać nauczycielowi do 28.05.
J. POLSKI
-
MATEMATYKA
T: Powtórzenie wiadomości - ukl. współrzędnych
zad 1- 6 str 326
J. HISZPAŃSKI
Expresar gustos y preferencias - el verbo "gustar".
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 20 maja 2020
1. Przeczytaj temat ; Podsumowanie działu i sprawdzian
2. Zapoznaj się z podsumowaniem działu na stronach 234 -236
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadania ze strony 237 - 238 (może być w formie bardzo uproszczonej) - ale odpowiedzi nie wysyłaj - przygotuj się z TEGO do dyskusji na LEKCJI ONLINE w poniedziałek 25 maja
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19.05.2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 19.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T54a. Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 45: Tradycja, która niesie wiarę
Przeczytaj treść z podręcznika s. 145 - 146 i wykonaj zadanie 2 s. 146: Napisz, którą z tradycji religijnych najbardziej lubisz, i uzasadnij dlaczego. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. ANGIELSKI
Temat: Diagnoza po klasie siódmej. ( Nie jest na ocenę .)
Uczniowie dostaną test diagnostyczny do wykonania. Czas : około 30 min. Wykonaną diagnozę trzeba odesłać na mój e mail służbowy najpóźniej 20 minut po zakończeniu diagnozy( po danej lekcji j.angielskiego ).
Test zostanie udostępniony podczas lekcji j.angielskiego na platformie TEAMS dnia 19.05.
J. POLSKI
Temat: "Piękny jest ludzki rozum i niezwyciężony" - czy zgadzasz się ze słowami Cz. Miłosza?
1.Analiza i interpretacja utworu "Myśliciel" Cz.Miłosza.
2. Dyskusja.
MATEMATYKA
T: Środek odcinka - ciąg dalszy
zad 6,7,8, 9 str 325
CHEMIA
(Plik umieściłem na Teams w: pliki. M. H.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18.05.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Rozumienie tekstu - ćw. 4.15, str. 29-30 w zeszycie ćwiczeń.
BIOLOGIA
18.05., biologia, kl.7a, lekcja on-line.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Układ nerwowy i narządy zmysłów. Układ dokrewny.
Na lekcji on-line będziemy utrwalać wiadomości z ww działu rozwiązując ćwiczenia z epodręczników.
HISTORIA
Oto materiał z historii na zajęcia
online 18.5 Swiat u progu wojny s.201-203 ( ustnie)
offline 22.5 pyt 3,4 s.203 pisemnie
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 18 maja 2020
1. Przeczytaj temat ; Walory turystyczne Pobrzeża Bałtyku i Małopolski
2. Zwróć szczególną uwagę na rozdziały dotyczące turystyki nad Bałtykiem
3. W miarę możliwości obejrzyj film;10 najciekawszych miejsc nad polskim morzem https://youtu.be/17u2PIC3RNM?list=TLPQMTQwNTIwMjC5O1kGJMFLsQ
4. Następnie odpowiedz w którym z przedstawionych miejsc byłeś i co rzeczywiście tam Ci się podobało, a po drugie w którym z tych miejsc chciałbyś być i dlaczego.
5. Jeśli nie masz możliwości obejrzenia filmu pisemnie w zeszycie wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 233
6. Odpowiedzi - wraz z poprzednio zadanymi - prześlij je na pocztę mail; a.saladiak@ckziu1.gda.pl w terminie do 22.05.2020
MATEMATYKA
T: środek odcinka w układzie współrzędnych
Zad 3,4,5,6 str 325 podręcznik
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie gramatyki czasu Past Simple do sprawdzianu - ćwiczenia
Proszę wykonać podane poniżej strony z zadaniami i przesłać mi wyniki ( zdjęcie lub print sc) jako potwierdzenie pracy.
www.ang.pl/cwiczenia/789/past-simple-pytania-przeczenia
www.ang.pl/cwiczenia/790/past-simple-pytania-przeczenia
www.ang.pl/cwiczenia/795/past-simple-pytania-przeczenia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.05.2020r. (piątek)
J. POLSKI
Temat: Czym zajmuje się filozofia?
1. Pojęcia: filozofia,ontologia, epistemologia, aksjologia, etyka estetyka.
2. Przypomnienie o sylwetkach znanych filozofów: Sokratesie, Kartezjuszu.
W domu
Znajdź w dostępnych źródłach postać filozofa, którego poglądy wywarły na Tobie wrażenie. Opisz ją w zeszycie.
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie wiadomości do sprawdzianu z czasu Past Simple - ćwiczenia
PLASTYKA
(lekcja offline – praca własna)
Tematyka: Film jako młoda dziedzina sztuki.
ZADANIA:
- Przeczytać uważnie w podręczniku rozdziały: „Film – twórcy i środki wyrazu” (str. 83 – 85) i „Rodzaje filmu – film animowany” (str. 86 – 88) - włącznie z opisami ilustracji
- Przypomnieć sobie ulubione postacie z filmów animowanych z własnego dzieciństwa oraz zapytać rodziców, jakie były ich ulubione postacie z filmów animowanych
HISTORIA
Witam
przesyłam materiały na kolejne lekcje z historii
8.5 offline - Droga Hitlera do władzy ( pisemnie)
11.05. online - Rozdział 37 str-199-201 ( przeczytać)
15.05 offline pyt1,2 z podręcznika (pisemnie)
Pozdrawiam
R H
CHEMIA
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14.05.2020r. (czwartek)
MUZYKA
treści na czwartek 14 maja
(zaplanowana lekcja online – godz. 9.00)
Tematyka: Muzyka wokalna i pieśń solowa. Poezja śpiewana
Zadania:
- przeczytać w podręczniku do muzyki treści rozdziału: „Wyśpiewać duszę” (str. 82 – 90)
- zapamiętać, co to jest muzyka wokalna, czym charakteryzuje się pieśń, co to jest poezja śpiewana i jakie ma cechy
- zapamiętać kilka przykładowych nazwisk kompozytorów – twórców pieśni oraz wykonawców z gatunku poezji śpiewanej
- zapisać w zeszycie (odręcznie) poniższe notatki:
MUZYKA FILMOWA – gatunek muzyki, komponowanej specjalnie na potrzeby dzieła filmowego. Może być jego ilustracją albo warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów. Muzyka filmowa istniała już w erze kina niemego, kiedy była wykonywana na żywo, w czasie seansu. Od tamtych czasów jednak przeszła znaczną ewolucję.
PIEŚŃ – forma muzyczna utworu wokalnego, wokalno-instrumentalnego lub instrumentalnego; rozwinęła się w epoce klasycyzmu i romantyzmu; wybitnymi twórcami pieśni byli m. in.: Franz Schubert, Fryderyk Chopin i Stanisław Moniuszko
MUZYKA WOKALNA – muzyka przeznaczona na głosy solowe lub zespoły chóralne a capella lub z akompaniamentem instrumentów
POEZJA ŚPIEWANA – gatunek muzyczny, w którym najważniejszym elementem utworu jest poetycki tekst o głębokiej treści, do którego dodana jest subtelna muzyka. Melodia podkreśla i wzmacnia przekaz tekstu, dlatego najczęściej jest wykonywana w skromnej aranżacji – gitary lub fortepianu. Łącząc poezję z muzyką, wykonawca skłania słuchaczy do refleksji poprzez bogatą interpretację.
MATEMATYKA
T: Figury w układzie współrzędnych.
zad 6,7,8,9 str 319
RELIGIA
TEMAT 42: Kościół polski w okresie niewoli narodowej
Przeczytaj treść z podręcznika s. 136 - 138. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe
J. POLSKI
Temat: Ćwiczenia redakcyjne.
Proszę rozwiązać te zadania:
Zad.5,6,7/242
Przypominam, że zadanie 1,2/242 stanowi pracę domową z środy.
Wszystkie ćwiczenia powyżej wymienione mają znaleźć się w zeszycie.
FIZYKA
Lekcja fizyki na czwartek 14.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T53a. Energia wewnętrzna i temperatura (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
INFORMATYKA
-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.05.2020r. (środa)
BIOLOGIA
13.05., biologia, kl.7a, lekcja off-line.
Temat: Regulacja nerwowo - hormonalna.
W trakcie dzisiejszej pracy własnej masz szansę zdobyć kolejne dwa NEURONY.
Zapoznaj się z treścią tematu, którego treść znajduje się w epodręcznikach https://epodreczniki.pl/a/regulacja-nerwowo-hormonalna/DcAszA0Tg
Następnie wykonaj polecenia 9 i 10, które znajdują się w epodręcznikach. Za wykonanie tych poleceń możesz uzyskać dwa NEURONY, które po zsumowaniu z NEURONAMI uzyskanymi na poprzedniej lekcji off-line będziesz mógł wymienić na NEURONY.
Powodzenia!
Treść powyższej informacji będzie też umieszczona na kanale biologia w zespole kl.7a na TEAMSACH.
Pozdrawiam, Dorota Pogońska
J. POLSKI
W domu 6/227
Temat: Opowiadamy o świecie przedstawionym w utworze A.Christie.
MATEMATYKA
Temat: Podsumowanie wiadomości o ukł. współrzędnych - sprawdzian
J. HISZPAŃSKI
El sistema educativo español. Szkolnictwo w Hiszpanii – rozumienie tekstu pisanego.
GEOGRAFIA
Geografia Klasa 7 na 13 maja 2020
1. Przeczytaj temat ; Walory turystyczne Pobrzeża Bałtyku i Małopolski
2. Zwróć szczególną uwagę na rozdziały dotyczące Małopolski czyli; Kraków turystyczną stolicą Polski i Atrakcje turystyczne Krakowa i Małopolski
3. Pisemnie w zeszycie wykonaj ćwiczenie 3 i 4 ze strony 233 - ale odpowiedzi wyślij dopiero po następnej lekcji
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.05.2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 12.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T52a. Podsumowanie działu: Praca, moc, energia (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 41: Unia brzeska
Przeczytaj treść z podręcznika s. 133 - 135 i wykonaj zadanie 1 s. 135: Odszukaj w Internecie, gdzie dzisiaj chrześcijanie są prześladowani za wyznawanie wiary w Chrystusa. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. ANGIELSKI
Temat: Past Simple tense - powtórzenie wiadomości do sprawdzianu
J. POLSKI
Temat: Mitologiczne inspiracje w opowiadaniu pt. "Hydra lernejska" A. Christie.
Należy przeczytać tekst ze stron 228 - 242!
MATEMATYKA
Temat: Figury w ukł. współrzędnych
Kontynuacja karty pracy
CHEMIA
(plik PDF umieściłem na Teams w: pliki na kanale chemia i na ogólnym. M. H.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11.05.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
Me lo se. To już wiem - ćwiczenia utrwalające. zad. 1 str. 76 , zad. 3, str. 77 - podręcznik.
BIOLOGIA
11.05., biologia, kl.7a, lekcja on-line.
Temat: Działanie hormonów.
Materiały do wykorzystania: epodręczniki ttps://epodreczniki.pl/a/jak-dzialaja-hormony/Dv1QrAAMq
podręcznik papierowy str. 213-216, prezentacja z poprzedniej lekcji (w szczególności film)
Na lekcji on-line wykonamy notatkę w oparciu o powyższe materiały
- Zaburzenia w funkcjonowaniu gruczołów dokrewnych (napisz jakie skutki powoduje wydzielanie małej lub dużej ilości hormonów przez: przysadkę mózgową, tarczycę, trzustkę. Możesz w tym celu wykonać tabelkę lub notatkę graficzną (rysnotkę) Uwzględnij nazwę gruczołu oraz nazwę produkowanego przez niego hormonu, objawy i nazwę choroby)
- Jaki wpływ na organizm ma przyjmowanie środków hormonalnych - przedstaw na schemacie (proszę podać 7 przykładów na podstawie epodręczników i podręcznika papierowego)
- Co to jest glukometr?
HISTORIA
Witam
przesyłam materiały na kolejne lekcje z historii
8.5 offline - Droga Hitlera do władzy ( pisemnie)
11.05. online - Rozdział 37 str-199-201 ( przeczytać)
15.05 offline pyt1,2 z podręcznika (pisemnie)
Pozdrawiam
R H
GEOGRAFIA
Geografia klasa 7 - na 11 maja 2020 LEKCJA ONLINE
1. Przeczytaj temat; Wpływ sieci transportowej na lokalizację przedsiębiorstw
2. W miarę możliwości obejrzyj film; Pomorskie Centrum Logistyczne Gdańsk https://youtu.be/ymRAuAPPGiQ
3. Zastanów się nad pytaniami z końca tematu(strona 228) - odpowiedzi nie wysyłaj
4. Przygotuj się do dyskusji online na temat Wpływu sieci transportowej na lokalizację przedsiębiorstw w Gdańsku i Trójmieście
MATEMATYKA
Temat: Odcinki i figury w układzie współrzędnych
Karta pracy
Przypominam, że we wtorek będzie kartkówka z punktów w układzie współrzędnych
Poprawa spr jest we poniedziałek kl 7a, we wtorek kl 7b
(plik JPG umieściłem na Teams w: pliki. M. H.)
J. ANGIELSKI
Temat: Past Simple tense
Proszę obejrzeć filmik na YouTube i sporządzić notatkę w zeszycie na temat zastosowania i gramatyki czasu Past Simple.
Wyniki pracy offline proszę przesłać mi na pocztę służbową W PONIEDZIAŁEK pomiędzy godziną 1330 a 1400!
https://www.youtube.com/watch?v=neZNY9yL8Ag
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
08.05.2020r. (piątek)
J. POLSKI
Temat: Oceniamy opisy obrazów.
Uczniowie czytają prace na zajęciach.
J. ANGIELSKI
Temat: Omówienie sprawdzianu
PLASTYKA
Plastyka 7a – treści na piątek 8 maja
(zaplanowana lekcja online – godz. 10.30)
Tematyka: Fotografia jako dziedzina sztuki. Przypomnienie zagadnień związanych ze sztuką współczesną.
ZADANIA:
- Przeczytać uważnie w podręczniku rozdział „Fotografia” (str. 84 – 85) - włącznie z opisami ilustracji
- Przypomnieć sobie własne doświadczenia związane z fotografowaniem (aparatem fotograficznym lub telefonem komórkowym)
- UWAGA! Można zdobyć dodatkową ocenę 6 za aktywność. W tym celu - przygotować (w miarę możliwości) jedną szczególnie ciekawą fotografię własnego autorstwa – w formie papierowej (odbitka, wydruk) lub cyfrowej (np. na ekranie telefonu) tak, aby można było ją pokazać w trakcie połączenia online i opowiedzieć o niej kilka słów
- Umieć określić własnymi słowami, co znaczą pojęcia: op-art, awangarda, pop-art, hiperrealizm, asamblaż, konceptualizm, instalacja, sztuka publiczna (wyjaśnienia i przykłady są w podręczniku na str. 54– 64)
- Napisać w zeszycie (odręcznie) poniższą notatkę:
„Współczesny świat sztuki”
OP-ART – kierunek artystyczny, którego twórcy dążyli do wywołania efektów optycznych (złudzeń głębi – wklęsłości i wypukłości oraz ruchu – falowania i migotania) dzięki odpowiednim układom i odkształceniom elementów obrazu – linii, kół, kwadratów itp. Op-art miał wpływ na wzornictwo przemysłowe i modę.
AWANGARDA – twórczość artystów, którzy odrzucali dawny sposób malowania obrazów, szukając nowych dróg i dalszych możliwości rozwoju. Współczesna awangarda to rozmaite sztuki wizualne (konstrukcje w przestrzeni wokół człowieka, spektakle ze światłem, ruchem, dźwiękiem, artystyczne ingerencje w przyrodę i przestrzeń miejską)
POP-ART – sztuka popularna, w której dziełami sztuki stają się zwykłe, codzienne przedmioty i artykuły kupione w sklepie, rzeczy gotowe (zwane „ready-mades”)
HIPERREALIZM (tzw. „realizm fotograficzny”) – kierunek w malarstwie i rzeźbie, polegający na odtwarzaniu rzeczywistości według fotografii, formowaniu figur z mas plastycznych z użyciem prawdziwych ubrań, obuwia, włosów, rekwizytów takich jak okulary, zegarki. Dzieła te odzwierciedlały rzeczywistość w sposób dosłowny i były wyrazem buntu artystów przeciwko dowolności w interpretowaniu świata.
ASAMBLAŻ – łączenie, spajanie, zbieranie w całość różnego rodzaju przedmiotów, aby w tym zestawieniu nadać im nowe znaczenie i nową wartość plastyczną
KONCEPTUALIZM – (od: koncept – pomysł) – twórczość dążąca nie do powstania dzieła, lecz do powstania jego idei, pomysłu, przedstawionego w formie szkicu, rysunku lub modelu
INSTALACJA – plastyczna organizacja przestrzeni z wykorzystaniem różnych elementów wcześniej przygotowanych, ustawionych i zmontowanych na wystawie. Instalacja ma przekazać widzowi jakieś głębsze treści.
SZTUKA PUBLICZNA – trwałe dzieła sztuki współczesnej, przeznaczone do ekspozycji nie w muzeach, lecz na ulicach, placach, skwerach, stacjach, lotniskach – wśród przechodniów i turystów
HISTORIA
Witam
przesyłam materiały na kolejne lekcje z historii
8.5 offline - Droga Hitlera do władzy ( pisemnie)
11.05. online - Rozdział 37 str-199-201 ( przeczytać)
15.05 offline pyt1,2 z podręcznika (pisemnie)
Pozdrawiam
R H
CHEMIA
(plik PDF umieściłem na Teams w: pliki na kanale chemia i na ogólnym w: materiały z zajęć. M.H.)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
07.05.2020r. (czwartek)
MUZYKA - czwartek 07.05.2020
(lekcja offline – praca własna)
Tematyka: Kompozytorzy muzyki filmowej
Zadania:
- przypomnieć sobie treść rozdziału: „Muzyka w kadrze i w eterze” (podr. str. 66 - 76)
- przeczytać w podręczniku do muzyki rozdział: „Polskie Oscary muzyczne” (str. 77 -79)
MATEMATYKA
Temat: Kartrezjański układ współrzędnych
Zadanie 8,9 str 213 oraz poziom B str 318
RELIGIA
TEMAT 40: Rzeczpospolita Obojga Narodów krajem tolerancji religijnej
Przeczytaj treść z podręcznika s. 130 - 132 i wykonaj zadanie 3 s. 132: Pomódl się o otwartość na ludzi innych wyznań i religii. W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. POLSKI
Świat przedstawiony utworu literackiego wobec rzeczywistości.
1,2,3/196
W domu
8,9/196
FIZYKA
Lekcja fizyki na czwartek 07.05.2020:
Plik PDF o nazwie F7,T51a. Powtórzenie z działu "Praca, moc, energia" znajduje się na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
INFORMATYKA
ZADANIIE Z INFORMATYKI
Zaprojektuj w edytorze tekstu krzyżówkę informatyczną
(hasło: INFORMATYKA).
Wszystkie hasła krzyżówki muszą być tematycznie związane z informatyką.
Tu macie link do filmiku instruktażowego : jak sformatować tabelę
https://www.youtube.com/watch?v=zra_p4CLdEk
Pod krzyżówką należy umieścić hasła ponumerowane automatycznie i napisane: - czcionką Arial, rozmiar 14pkt, kolor niebieski, - odstępy między wierszami 1,5 wiersza, - podpis autora
Pracę wyślij na adres: wojtekkrakus@wp.pl (w temacie proszę wpisać: nazwisko, imię i klasę) – do dnia: 22 maja 2020 r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
06.05.2020r. (środa)
BIOLOGIA
lekcja off-line.
Temat: Budowa i funkcja układu dokrewnego.
Tym razem wykonując pracę samodzielną na lekcji off-line będziesz uczestniczył w grze o NEURONY.
Za opracowanie kolejnych punktów notatki otrzymasz po jednym neuronie. Z dzisiejszej lekcji możesz zdobyć 4 NEURONY. Na kolejnej lekcji off-line będziesz mógł zdobyć kolejne dwa NEURONY. NEURONY po zsumowaniu będziesz mógł wymienić na ocenę - odpowiednio: celującą - 6 NEURONÓW, zdobyte 5 NEURONÓW wymienimy na ocenę bdb, 4 NEURONY na ocenę db, 3 NEURONY na ocenę dst)
Na podstawie podręcznika str. 210-212 i prezentacji autorstwa p. Gabrysi AP proszę opracować notatkę:
- Wyjaśnij znaczenie pojęć: gruczoły dokrewne, hormony, antagonistyczne działanie hormonów. (3 pojęcia)
- Wymień gruczoły dokrewne, określ nazwę i funkcje hormonów, które te gruczoły produkują. Możesz zapisać w formie tabelki, rysnotki, mapki. (5 gruczołów, 7 hormonów - przy wyborze hormonów kieruj się podręcznikiem papierowym. Prezentacja zawiera materiał rozszerzony i omówionych jest więcej hormonów)
- Na czy polega rytm dobowy wydzielania hormonów?
- Wykonaj krzyżówkę na ostatnim slajdzie prezentacji.
Proszę wykonać zdjęcia kolejnych punktów notatki i wysłać do nauczyciela do 11. 05.
POWODZENIA!
J. POLSKI
Temat: Analiza i interpretacja obrazu A.Wyeth pt. "Świat Krystyny".
1. Bank słów - uczniowie otrzymają wytyczne dotyczące opisu obrazu.
2. Interpretacja.
3. W domu - opis obrazu (proszę, aby każdy uczeń nie wysyłał mi pracy domowej na M. Teams, zapytam wybranego ucznia na zajęciach).
MATEMATYKA
Temat: Układ współrzędnych
Proszę mieć przygotowane podręczniki
J. HISZPAŃSKI
Repaso y autoevaluación. Powtórzenie - ćwiczenia sprawdzające wiedzę.
GEOGRAFIA
klasa 7 Geografia - zadania na 6 maja 2020
1. Przeczytaj temat; Wpływ sieci transportowej na lokalizację przedsiębiorstw
2. W miarę możliwości obejrzyj film; Zwiedzamy centrum logistyczne Amazonu https://youtu.be/yc52vcnHncA?list=TLPQMDUwNTIwMjBQK6Oz1Ap3ZA
3. Zastanów się nad pytaniami z końca tematu(strona 228) - odpowiedzi nie wysyłaj
Andrzej Saładiak
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
05.05.2020r. (wtorek)
FIZYKA
Lekcja fizyki na wtorek 05.05.2020:
Plik PDF o nazwie "F7,T50a. Rozwiąz. zad. na energię potencjalną i kinetyczną (dla ucz.)" znajduje się w Teams na kanale "fizyka" w zakładce "Pliki".
RELIGIA
TEMAT 39: Królewskie insygnia z drewna i skóry
Przeczytaj treść z podręcznika s. 127 - 129 i wykonaj zadanie 1 s. 129: Napisz, którą z cech królowej Jadwigi warto naśladować, i uzasadnij dlaczego (Możesz skorzystać z podręcznika lub wyszukać informacje w Internecie). W maju wysyłamy dwie dowolnie wybrane prace domowe.
J. ANGIELSKI
Sprawdzian
J. POLSKI
Temat: Życie jest podróżą w nieznane - opowiadamy o doświadczeniach Jaśka Meli.
Przeczytaj tekst ze stron 221-223.
Z dostępnych źródeł dowiedz się kim jest Jasiek Mela.
1,2/223
MATEMATYKA
T: Sprawdzian wiadomości z trójkątów prostokątnych
CHEMIA
Chemia kl. 7a na 5.05
Temat: Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym.
1. Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku str. 97 – 99.
2. Obejrzyj filmiki pod adresami:
https://www.youtube.com/watch?v=L9CiW4yJtsA
https://www.youtube.com/watch?v=2j4PBga2_Kg
Przypomnij sobie jak opisujemy eksperyment chemiczny? Podręcznik str. 10
3. W zeszycie odpowiedz na pytania: 1) Co to są objawy reakcji i w jaki sposób można je odbierać? 2) Wymień efekty reakcji. 3) Jaka przemianę nazywamy reakcją chemiczną? 4) Jakie reakcje chemiczne nazywamy egzotermicznymi? 5) Jakie reakcje nazywamy endotermicznymi?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.05.2020r. (poniedziałek)
J. HISZPAŃSKI
-
BIOLOGIA
04.05., biologia, kl.7a, lekcja on-line.
Temat: Inne zmysły.
Na lekcji on-line będziemy pracować w oparciu o prezentację autorstwa p. Agaty Sączek https://view.genial.ly/5e89c065d5aa510e32c3b770/horizontal-infographic-review-zmysly-powonienia-smaku-i-dotyku?fbclid=IwAR3Nk5sfJxqxeR_8RzydVF8LzOw4BetgToXrVmv0GhhJLIWdTJIX56D_HvU, podręcznik papierowy str. 207-209.
Proszę aby uczniowie mieli na lekcji zeszyty i podręczniki.
HISTORIA
Temat : Niemcy pod władzą Hitlera ( online) ( przeczytać rozdział)
GEOGRAFIA
Geografia 7 na 4 maja 2020
Temat; Zmiany polityczne i gospodarcze a struktura zatrudnienia
(temat rozłożony na dwie jednostki lekcyjne; online i prace własną)
1. Przeczytaj jeszcze raz temat; zwracając szczególna uwagę na przemiany gospodarcze które zaszły w Łodzi
2. Odpowiedz na pytania 1 i 3 ze strony 225 - nie dotyczy to osób które otrzymały ocenę 6 i 5 ( chyba że ci z 5 -tką chcą podwyższenia oceny)
3. Odpowiedzi prześlij je na pocztę mail; a.saladiak@ckziu1.gda.pl w terminie do 15.05.2020
MATEMATYKA
Temat: Utrwalenie materiału - trójkąty prostokątne
Zadanie 2,4,7,9,10 str 293
Proszę przygotować się do sprawdzianu na 5.05
J. ANGIELSKI
Temat: Powtórzenie wiadomości do SPRAWDZIANU z Czasu PRESENT CONTINUOUS. - praca własna.
Wiadomość o formie wyślę w weekend bezpośrednio do Uczniów.
Prawdopodobnie będzie to quiz na quizizz.Pozdrawiam MSz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Karta pracy język hiszpański
- doradztwo_zawodowe_klasa_7.pdf
- doradztwo_zawodowe_klasa_7_załącznik 1..pdf
- doradztwo_zawodowe_klasa_7_załącznik 2.pdf
- doradztwo_zawodowe_klasa_7_załącznik 3.pdf
- doradztwo zawodowe - zainteresowania.pdf
- doradztwo kl 7 - jak zaplanować przyszłość edukacyjno-zawodową.pdf
- kompetencje na rynku pracy kl 7.pdf