Klasa 2 a i b:

25.06:

Let`s plan our holidays.

Zaplanujmy nasze wakacje. Zobaczymy, które z planów się spełnią.

Przygotujcie kartkę z bloku A4. Wybierzcie z całego Zeszytu Ćwiczeń przynajmniej 10 słów (może być więcej), które mogą mieć związek z waszymi tegorocznymi wakacjami. Każde słowo napiszcie na kartce innym kolorem. Obok słów angielskich narysujcie lub napiszcie po polsku, co one oznaczają. Napiszcie datę wykonania planu. Schowajcie kartkę do biurka. Zajrzycie do niej dopiero, gdy wakacje się skończą. Wtedy zobaczycie, ile słów dobraliście prawidłowo. Ja też wykonam taki plan. Wspólnie obejrzymy nasze plany, gdy ponownie spotkamy się na lekcji lub w świetlicy szkolnej.

Wybieracie się w góry? Obejrzyjmy jaką przygodę mieli w górach Bert i Ernie:

https://www.youtube.com/watch?v=BymIQLDSC3Y

 

Bye, bye! Have great holidays, everyone!

22.06:

Hip, hip, hurray! It`s summer holiday!
You can play with your friends and have fun.
Tylko co się stanie, gdy wszyscy koledzy i koleżanki wyjadą?
Możecie zaśpiewać tak jak Ernie z Sezamkowej Ulicy: 
Somebody Come and Play - Niech ktoś przyjdzie się ze mną pobawić.
https://www.youtube.com/watch?v=Y8VC5K6Yb5U
W gorące dni zaproponujcie rodzinie: Let`s go to the beach!
Tylko uważajcie, żeby się nie zgubić jak Ernie na plaży:
https://www.youtube.com/watch?v=NnRnxkX2U2U
I nie wypływajcie za daleko na materacach. To jest niebezpieczne:
https://www.youtube.com/watch?v=yPEgE7IU_9E
Pamiętajcie o SAFETY RULES - ZASADACH BEZPIECZEŃSTWA wszędzie, gdzie będziecie.
Have great holidays everyone!

15.06:

Wydawca podręcznika Tiger 2 udostępnił wgląd online do Książki Ucznia:

https://online.flippingbook.com/view/485935/

oraz Zeszytu Ćwiczeń:

https://online.flippingbook.com/view/854199/

 

Będziemy dzisiaj mówić o sportach, które z chęcią uprawiamy podczas letnich i zimowych wakacji. What`s your favourite sport? Jaki jest twój ulubiony sport? Może jeden z poniższych:

ice hockey           - hokej na lodzie

volleyball            - siatkówka

tennis                   - tenis

swimming          - pływanie

hiking                   - wędrowanie

skiing                    - narciarstwo

 

Podręcznik str.89

ćw.1 Popatrz na zdjęcia i podpisy. Wymień sporty, przed którymi używamy słowa „play”- grać oraz sporty  ze słowem „go”- iść. CD4/ 37 Posłuchaj i znajdź odpowiednie zdjęcia. Posłuchaj i powtórz.

ćw.2  I want to go swimming. – Chcę iść popływać.

Przeczytaj, jakie sporty chcą uprawiać dzieci na obrazkach i znajdź sprzęt sportowy, który potrzebują.

CD4/ 38 Posłuchaj rymowanki Let`s play  i pokaż odpowiednie dziecko.

Let’s play

Do you want to play ice hockey?      (dzieci udają, że odbijają kijkiem hokejowym krążek)

Yes, let’s play!

Do you want to play tennis?          (dzieci udają, że odbijają piłkę rakietą tenisową)

Yes, let’s play! (jw.)

Do you want to play volleyball?       (dzieci udają, że odbijają piłkę siatkową)

Yes, let’s play! (jw.)

Do you want to go skiing?               (dzieci uginają kolana, udając, że jadą na nartach)

Yes, let’s go!                                        (dzieci kiwają dłonią zachęcająco)

Do you want to go hiking?              dzieci maszerują w miejscu)

Yes, let’s go! (jw.)

Do you want to go swimming?           (dzieci ruszają ramionami, udając, że pływają)

Yes, let’s go! (jw.)

Sport is good, sport is good,

Sport is good for you!

Zeszyt ćwiczeń str.84 ćw.1 i 2

 

Goodbye! Let`s go hiking, everyone!

8.06:

Śpiewająco przypomnimy sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię:
Piosenka jest również na nagraniu CD4/ 4
Zeszyt ćwiczeń str.65 ćw.1 Posłuchaj piosenki jeszcze raz i ponumeruj zwrotki.
ćw.2 Jeżeli chcemy komuś powiedzieć: Nie rób tego! użyjemy słów: Don`t do it!
Wykonaj ćwiczenie zgodnie z poleceniem.
Teraz bezpiecznie zwiedzimy inne miejsca w mieście.
Podręcznik str.91 Poznamy nowe nazwy: sports centre - centrum sportowe, cinema - kino, theatre - teatr, 
restaurant - restauracja, stadium - stadion, museum - muzeum.
CD4/ 43 Posłuchaj i pokaż odpowiednie zdjęcie. UWAGA! Kolejność na nagraniu jest inna niż na zdjęciach.
Zeszyt ćwiczeń str.86
Posłuchaj rymowanki I like my town CD4/ 44 i wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Great job, everyone!
 

4.06:

ROAD  SAFETY  BEZPIECZEŃSTWO  NA  DRODZE

Z pewnością znacie po polsku zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnię.

Dzisiaj będziemy nazywać je po angielsku:

1.STOP                                                 - ZATRZYMAJ  SIĘ.

2.STAND  ON  THE PAVEMENT        - STAŃ  NA  CHODNIKU.

3.LOOK  LEFT                                      - SPÓJRZ  W  LEWO.

4.LOOK  RIGHT                                   -SPÓJRZ  W  PRAWO.

5.LISTEN                                              -POSŁUCHAJ. (czy jedzie jakiś pojazd)

6.CROSS  THE  ROAD                         -PRZEJDŹ  PRZEZ  ULICĘ. (jeśli nic nie jedzie)

 

Podręcznik str.66

ćw.1 Popatrz na dzieci na zdjęciach i posłuchaj nagrania CD4/ 1.

Posłuchaj jeszcze raz, pokazuj dzieci i powtarzaj polecenia za nagraniem.

Zamknij książkę i spróbuj samodzielnie powiedzieć wszystkie kolejne zasady.

ćw.2 Trudne zadanie, Pong też musi nauczyć się bezpiecznie przechodzić przez ulicę.

Czy mu się to uda? Obejrzyj historyjkę w podręczniku i posłuchaj nagrania CD4/ 2.

Zeszyt ćwiczeń str.64

Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.

 

Goodbye! Be careful on the road! Bądźcie uważni na drodze!

1.06:

HAPPY   CHILDREN`S   DAY!

SZCZĘŚLIWEGO   DNIA    DZIECKA!

Drogie dzieci, z okazji Waszego święta, zapraszam do domowego kina.

Z pewnością wszyscy znacie świnkę Peppa i jej rodzinkę.

Ale czy wiecie, że oni naprawdę to mówią po angielsku?

I to w taki sposób, że łatwo ich zrozumiecie. Sprawdźcie proszę:

https://www.youtube.com/watch?v=kVsujr30zPA

Prawda, że umiecie nazwać miejsca, które odwiedzili razem na filmie?

Dla miłośników języka angielskiego (czyli was wszystkich) jeszcze trochę zabawy ze słówkami:

https://wordwall.net/pl/resource/2141240/tiger-2-unit-6-places-diagram

 

https://wordwall.net/pl/resource/2141135/tiger-2-unit-6-holiday-places-airplane

 

https://wordwall.net/pl/resource/1105465/angielski/tiger-2-unit-6-holiday-places

 

HAVE FUN   EVERYONE J

28.05:

O jakim mieście jest piosenka, która zaczyna się od słów:

In this town, there`s a lot to do.               - W tym mieście można robić dużo rzeczy.

Oczywiście, że to piosenka o naszym mieście i dzisiaj nauczymy się ją śpiewać.

Poczekamy tylko aż przyjedzie wesołe miasteczko i wszyscy zawołamy: Let`s go to the funfair!

Obejrzyj film i zaśpiewaj razem z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?v=R1kEfpg7nV8

 

Zeszyt ćwiczeń str.62

Uzupełnij słowa piosenki i zaśpiewaj razem z nagraniem CD3/ 42.

Zadanie domowe:  Podręcznik str.64

ćw.2      Napisz w zeszycie nazwy miejsc w mieście, zgodnie z numeracją na mapie.

ćw.3      Spójrz na zdjęcia, które trzymają dzieci. Posłuchaj nagrania CD3/ 45 i pokaż dzieci w odpowiedniej kolejności. Znajdź pod obrazkami chmurkę, która pasuje do każdego dziecka

i naucz się ją czytać razem z nagraniem.

Great job, bye, bye!

25.05:

Obejrzymy dzisiaj historyjkę i sprawdzimy, które z wakacyjnych atrakcji dzieci wybrały tego dnia.

Na początek, powtórzmy nazwy wszystkich miejsc: CD3/ 39  lub film:

https://www.youtube.com/watch?v=kkGV0ubsOBE

W historyjce dzieci będą używały słów:

There`s a swimming pool.           Jest tutaj basen.

There`s an ice rink.          Jest tutaj lodowisko.

I want to go to…              Chcę iść do…

Trudno się zdecydować, gdy każdy chce odwiedzić inne miejsce. Pomocny okaże się pomysł Sue.

Obejrzyj historyjkę w podręczniku str.62 i 63, CD3/ 40  lub na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=UAHVA6KP-HM

W losowaniu wypadło na… FUNFAIR! WESOŁE  MIASTECZKO!

Nic dziwnego, że na koniec dnia wszyscy byli zadowoleni.

Tiger też radzi nam podejmować decyzje wspólnie z koleżankami i kolegami:

MAKE  DECISIONS  TOGETHER  WITH  YOUR  FRIENDS.

Zeszyt ćwiczeń str.61 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.

Goodbye! Have fun everyone!

21.05:

Ależ miły temat dzisiaj zaczynamy: On Holiday Na wakacjach

Poznamy angielskie nazwy miejsc, które będziemy odwiedzać podczas wakacji.

Jakie jest twoje ulubione miejsce?

Podręcznik str.61

ćw.1 i 2 Sue, Li, Jay i Tiger stoją przed tablicą informacyjną i zastanawiają się: Dokąd pójdziemy?

CD3/ 38 Posłuchaj nagrania i znajdź na tablicy te miejsca, które rozpoznajesz.

Uwaga, kolejność miejsc na tablicy jest inna niż w nagraniu!

CD3/ 39 Posłuchaj rymowanki Tiger`s word  i pokazuj na tablicy usłyszane miejsca.

W rymowance, Tiger odpowiada na pytanie: What`s this?          Co to jest?

ćw.3  CD3/ 39 Powtarzaj rymowankę razem z nagraniem i maszeruj paluszkami po nazwach miejsc.

Które miejsce znajduje się najbliżej twojego domu?

Rzuć kostką do gry i powiedz nazwę miejsca z odpowiednim numerkiem.

Które miejsca nie mają swoich numerków na kostce?

Number 7. What is it?  Co to jest?  It`s an ice rink.

Number 8. What is it? Co to jest?  It`s a swimming pool.

 

Zeszyt ćwiczeń str.60 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.

W ćw.1 odegraj scenkę z osobą z rodziny.

Wszystkie poznane miejsca znajdziesz jeszcze raz na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=kkGV0ubsOBE

Goodbye and have fun!

18.05:

Bardzo ładnie pracujecie, pora pochwalić się jak dużo wiecie  o problemach zdrowotnych

i zdrowych nawykach.

Podręcznik str.58

Do lekarza zgłosiło się dzisiaj aż 8 dzieci, każde z innym problemem.

CD3/ 32 Posłuchaj nagrania i znajdź kolejne dzieci, które rozmawiają z panem doktorem.

Podręcznik str.60 ćw.2

Na zdjęciach widzimy zdrowe dzieci, chyba też chodzą do drugiej klasy.

Kto to mówi? CD3/ 35 Odgadniesz, słuchając nagrania.

 

ZADANIA NA OCENĘ.

Napisz starannie w zeszycie do angielskiego:

  • na co skarżą się dzieci ze str.58 w podręczniku. Napisz całe zdania, tak jak w przykładzie:

EXAMPLE: a. I`ve got a cold.

  • napisz całym zdaniem, czym chwalą się dzieci ze str. 59 w podręczniku.                                  
    Tak samo, jak w chmurce:  1. I sleep well every day.

 

Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać do 20.05.br na adres:

a.mierzejewska@sp82.edu.gdansk.pl

14.05:
Dzisiaj powtórzymy sobie to, co wiemy o problemach zdrowotnych i o zdrowych nawykach.
Podręcznik str.84. Przeczytaj głośno wszystkie nazwy pod zdjęciami.
Teraz powiemy jak skarży się każde z dzieci. Nasze zdanie zawsze będzie zaczynało się od wyrażenia:
I`ve got... Znajdź, kto mówi: I`ve got a cut.  I`ve got a cold. I`ve got tummy ache. I`ve got a cough.
Patrząc na słowa w podręczniku, wykonaj ćw. 1 na str. 56 w Zeszycie ćwiczeń.
Great job! Zaśpiewaj z dziećmi piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=Wmb6xZCC1WE&t=2s

11.05:

Zaśpiewamy dzisiaj po angielsku przepis na zdrowie, dobry dla każdego.

You need to drink water,              Musisz pić wodę,

You need to eat well, too             Musisz też dobrze się odżywiać.

It`s good for you.                           To jest dla ciebie dobre.

Zeszyt ćwiczeń str.55

ćw.1 Uzupełnij słowa piosenki wyrażeniami z ramki.

Pomocne będą obrazki w ćwiczeniach i zdjęcia w podręczniku na str. 56.

Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę CD3/ 29.

ćw.2 Czy inne osoby w twojej rodzinie dbają każdego dnia o zdrowie? Zapytaj:

Do you do exercise every day?                 Czy ćwiczysz codziennie?

Bardzo dobrze, jeżeli usłyszysz odpowiedź: Yes, I do.

Jeśli odpowiedź będzie brzmiała: No, I don`t. zacznijcie może ćwiczyć razem.

Uzupełnij  drugie pytanie w ćwiczeniu i przeprowadź wywiad w rodzinie.

Zaśpiewajcie razem piosenkę Keep healthy pokazując właściwe zdjęcie w podręczniku na str.57.

Tutaj też przypominają nam o zdrowych nawykach:

https://www.youtube.com/watch?v=8xu8qNXb51M

7.05:

KEEP HEALTHY -  DBAJ O SWOJE ZDROWIE

Z pewnością wiesz jak dbać o zdrowie.

Dzisiaj nauczymy się rozpoznawać i nazywać po angielsku zdrowe nawyki.

Podręcznik str.56 ćw.1 CD3/ 26 Posłuchaj, pokaż dzieci na zdjęciach i powtórz.

1. drink water – pij wodę

2. wash – myj

3. do exercise – ćwicz

4. eat well – dobrze się odżywiaj

5. play – graj w piłkę

6. sleep well -  dobrze sypiaj

Ile zdrowych nawyków przestrzegasz każdego dnia –every day? Wszystkie? Good job!

Czy Pong też dba o swoje zdrowie?

ćw.2  Posłuchaj nagrania CD3/ 27 i obejrzyj historyjkę w podręczniku. O czym zapomniał Pong?

Zeszyt ćwiczeń str.54 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.

Obejrzyj film i pamiętaj o zdrowych nawykach każdego dnia:

https://www.youtube.com/watch?v=_VczK2zV2sE

4.05:

Chorowanie nie jest przyjemne, ale cóż zdarza się.

Nauczymy się opowiadać o dolegliwościach zdrowotnych śpiewając piosenkę:

I`m feeling ill –  Źle się czuję.  Czuję, że jestem chora/ chory.

 

What’s the matter?                                                      O co chodzi?

How are you today?                                                     Jak się dzisiaj czujesz?

I’m feeling ill,                                                                 Źle się czuję,                                                    

so I can’t play,                                                               więc nie mogę się bawić.

I can’t go to school for two or three days.               Nie mogę iść do szkoły przez dwa lub trzy dni.

I’ve got a sore throat,                                                  Boli mnie gardło,

and a bad cough,                                                          i mam paskudny kaszel.

a sore throat,

and a bad, bad cough.

 

What’s the matter?

How are you today?

I’m feeling ill,

so I can’t play,

I can’t go to school for two or three days.

I’ve got a headache,                                                     Boli mnie głowa,

and a bad cold,                                                              i mam paskudny katar.

a headache,

and a bad, bad cold.

Zeszyt ćwiczeń str.52     Wykonaj ćw.1 zgodnie z poleceniem. Zaśpiewaj piosenkę CD3/ 21.

Podręcznik str.54 ćw.2 Zaśpiewaj jeszcze raz i znajdź obrazki z dolegliwościami z piosenki.

ćw.3   Na co skarżą się Sue, Tiger i Jay? Posłuchaj nagrania CD3/ 24 i pokaż odpowiednie postaci.

Zadanie domowe.         Ponumeruj i napisz w zeszycie do angielskiego nazwy dolegliwości, które pokazuje 

chłopiec w podręczniku na str. 54 ćw.2. Tak jak w przykładzie: EXAMPLE: 1. cough

Take care!   Trzymaj się zdrowo!

27.04:

Hello, how are you today? I`m fine, thank you! Jak się dzisiaj czujesz? Dobrze, dziękuję bardzo!

Zanim obejrzymy historyjkę, przypomnijmy sobie angielskie nazwy dolegliwości zdrowotnych.

Podręcznik str.51.

Włącz rymowankę Tiger`s Word CD3/ 18, powtarzaj z nagraniem i pokazuj dzieci na zdjęciach.

Zeszyt ćwiczeń str.51

ćw.1 Podpisz  rysunki nazwami dolegliwości.

ćw. 2 Gdy jesteśmy chorzy i musimy powiedzieć po angielsku co nam dolega, używamy zwrotu:  I`ve got….

I`ve got a headache.      Boli mnie głowa.

I`ve got a cold.  Jestem przeziębiony/przeziębiona.

Uzupełnij zdania, które mówią dzieci na rysunkach w ćwiczeniu 2.

Story time.         Pora na historyjkę.

Komu w historyjce Tiger zaśpiewa piosenkę:

Don`t be scared. Don`t be sad.                                 Nie bój się. Nie bądź smutna.

Doctors help us so we don`t  feel bad.                   Lekarze pomagają nam, żebyśmy nie czuli się źle.

Podręcznik str. 52,53   CD3/ 19. Posłuchaj, przeczytaj i znajdź odpowiedź na pytanie w historyjce.

Tiger radzi wszystkim dzieciom:

Don`t be scared of the doctor.  Nie bójcie się lekarza.

I`m not scared of the doctor! And you?                Ja się nie boję lekarza. A ty?

Obejrzyj historyjkę na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ&t=52s

Bye, bye! Have a nice weekend.

23.04:

Hello everybody! How are you today?

Mam nadzieję, że każdy odpowie: I`m fine, thank you.
Czasami jednak musimy poprosić lekarza o pomoc. Co będzie, jeżeli zdarzy się to za granicą?
Przydatna okaże się znajomość problemów zdrowotnych po angielsku. Nauczymy się ich razem z Tigerem.
Podręcznik str.51
Look at Sue and Jay. They aren`t OK. Nie czują się dobrze.
And look at Tiger. Stoi zatroskany przed plakatem z problemami zdrowotnymi.
Na samej górze plakatu widnieją słowa: What`s the matter? W czym problem? Co ci dolega?
Posłuchajmy nagrania CD3/ 18 pokazując na plakacie kolejne dolegliwości.
Następnie razem z Tigerem nazwiemy problemy ze zdrowiem. Popatrz na zdjęcia z podpisami w ćwiczeniu 3.
Jeszcze raz włącz nagranie CD3/ 18 i tym razem powtarzaj z Tigerem czytając nazwy pod zdjęciami.
Challenge! Wyzwanie! Usłyszysz tylko nazwy dolegliwości, ale w innej kolejności niż są ułożone zdjęcia w ćw.3.
Włącz nagranie CD3/ 17 i znajduj odpowiednie zdjęcia.
Włącz nagranie jeszcze raz, pokazuj zdjęcia i powtarzaj usłyszane nazwy dolegliwości.
Well done! Great!
Trochę boli mnie głowa, chyba od patrzenia na chore dzieci - I`ve got a headache.
Nie zamykaj podręcznika. Zeszyt ćwiczeń str.50 ćw.1 Najpierw podkreśl w każdym zdaniu poznane nazwy chorób.
Następnie wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Zadanie domowe - poćwicz poznane słówka rozwiązując układanki literowe na załączonej stronie:
https://wordwall.net/pl/resource/853749/angielski/tiger-2-unit-5-vocabulary-anagram

20.04:

Przypomnijmy sobie, jakie przygody mieli ostatnio Tiger, Sue, Li oraz Jay :

https://www.youtube.com/watch?v=wzkUZkAsb-Q

https://www.youtube.com/watch?v=909nmlZmdzk

Dobrze, że Tiger ma bliskich przyjaciół.

Oni pomagają mu poznać, zasady dobrego zachowania.

Otwórz podręcznik na str.49 i włącz nagranie CD3/ 11.

Znajdź razem z dziećmi przedmioty, o których mówi Tiger.

Podręcznik str.50.

Poznajesz scenki z historyjek? Włącz nagranie CD3/ 12 i połącz palcami obrazki z chmurkami na żółtym tle. Przeczytaj głośno chmurki  jeszcze raz  i ponownie znajdź właściwe obrazki.

Zeszyt ćwiczeń str.48, 49 Wykonaj ćwiczenia zgodnie z poleceniami.

Czy Pong zna już wszystkie zasady panujące w szkole?

Jemu też ktoś musiał pomóc. It`s good to have friends:

https://www.youtube.com/watch?v=uqLfgPOvrxY

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16.04:

KAMIEŃ, PAPIER, NOŻYCE!

Dzisiaj pobawimy się w angielską wersję tej gry: ROCK, PAPER, SCISSORS!

Zobacz w podręczniku na str.48 jak pokazać dłonią każde słowo:

rock – kamień, paper -  papier, scissors – nożyce.

Tutaj znajdziesz odpowiedź na pytanie:  Czy zasady zabawy są takie same po polsku i po angielsku?

https://www.youtube.com/watch?v=qB1fyi624Oc

ćw.1 Posłuchaj nagrania CD3/ 9 i zaproś do zabawy  osoby z twojej rodziny.

­The winner is… -  Wygrywa …

ćw.2 Jak polskie dzieci nazywają zabawy pokazane na zdjęciach?

Posłuchaj nagrania CD3/ 10 i pokaż właściwe zdjęcie.

Zeszyt ćwiczeń

Wykonaj zgodnie z poleceniami ćwiczenia na str.45. Great!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.03:

Temat: Decydujemy, w których miejscach w szkole można grać w piłkę i śpiewamy piosenkę: In the classroom.

Podręcznik str.45 ćw. 1 i 2. Na podstawie ilustracji na str. 45 w podręczniku, uczniowie decydują, dla którego pomieszczenia prawdziwe jest zdanie: You can play ball games - Możesz grać w piłkę, a dla których: You can`t play ball games - Nie możesz grać w piłkę.
Zeszyt ćwiczeń str. 43 ćw.1 i 2.
Nagrania do podręcznika Tiger 2 można pobrać bez logowania na stronie wydawcy: www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Korzystamy z płyty CD3, numery nagrań podane są przy mumerach ćwiczeń.
Uczniowie słuchają i starają się śpiewać w trakcie nagrania piosenkę: In the classroom.

30.03:

Temat: Powtarzamy wiadomości z rozdziału 4.

Podręcznik str.46
ćw.1 Posłuchaj, znajdź i pokaż, które dzieci to mówią? Nagranie CD3/7
Napisz w zeszycie uzupelnione zdania, które wypowiadają dzieci.
Podręcznik str.47
ćw.3 Popatrz na zdjęcia i przepisz do zeszytu ponumerowane nazwy miejsc w szkole.
Zadecyduj i powiedz głośno o każdym miejscu: "You can`t play ball games" albo "You can play ball games"
ćw.4 Posłuchaj nagrania CD3/8, wybierz odpowiednie zdjęcie i powtórz za nagraniem.

Zeszyt ćwiczeń str.44/1, 2
Praca zgodnie z poleceniami.
Uczniowie, którzy nie mają Zeszytu ćwiczeń, wykonują zadania w zeszycie.

Good luck!

2.04:
 
1. Wydrukuj lub przerysuj krzyżówkę Wielkanocną z pliku "Angielski" w Microsoft Teams lub ze strony szkoły.
2. Uzupełnij krzyżówkę po angielsku odpowiednimi słowami: palm - palma, chicks - kurczęta, bunny - króliczek, 
chocolate - czekoladowy, sweets - słodycze, grass - trawa, egg - jajko, basket - koszyk, flower - kwiat,
3. Wykonaj wdług załączonego wzoru lub własnego pomysłu, papierowy koszyczek Wielkanocny - Easter Basket. 
Napisz na nim życzenia: Happy Easter i pokoloruj. Anglicy i Amerykanie umieszczają w koszyczku drobne prezenty: 
czekoladowe jajeczka lub figurki króliczków i kurczaczków, drobne zabawki. 
Wykonaj z papieru kilka takich kolorowych prezentów, podpisz z tyłu po angielsku i włóż do koszyczka.
Zadecyduj, komu dasz ten koszyczek, mówiąc: 
"I`ve got a present for you, here you are."- Mam dla ciebie prezent, proszę bardzo.
Happy Easter!
6.04:
Proszę o przesłanie za pomocą służbowej poczty elektronicznej zdjęć lub skanów zadań wykonanych w Zeszycie ćwiczeń str.46 i 47.
Zadania powinny być wykonane zgodnie z poleceniami.
Uczniowie, którzy nie mają w domu Zeszytu ćwiczeń i nie korzystają z drukarki, wykonują zadania na kartkach.
Termin przesyłania materiałów do oceny: wtorek 7.04.br do godz.20.00.
Życzę wszystkim: HAPPY EASTER!
Do życzeń przyłącza się Harry the Bunny 🙂

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hello and good morning! 

Proszę w moim imieniu powitać w ten sposób dzieci każdego dnia. Ja też będę do nich machać ręką z mojego balkonu na czwartym piętrze J

Do domowych zabaw z językiem angielskim uczniowie nie potrzebują podręczników ani ćwiczeń szkolnych. Nie szkodzi, jeśli nie możecie Państwo wydrukować kart pracy, które będę przesyłać. Dziecko z Państwa pomocą może nawet wykonać je częściowo tylko ustnie na ekranie komputera. Wykonanych kart pracy nie trzeba narazie nigdzie przesyłać.

Zachęcam Państwa serdecznie do pobrania materiałów pomocniczych ze strony wydawcy podręcznika Tiger 2: www.macmillan.pl/strefa-ucznia  Znajdziecie tam Państwo „Zeszyt współpracy z rodzicami”, który zawiera opisane w języku polskim pomysły na naukę przez zabawę z dzieckiem w domu. Podane jest angielskie słownictwo i wyrażenia z podręcznika oraz tłumaczenia na język polski. Dostępne do pobrania są również ścieżki dźwiękowe, gdyż płyta z piosenkami nie jest już dołączana do podręcznika. Wspólnie poznaliśmy ostatnio nazwy  różnych miejsc w szkole z rozdziału 4. Proszę, aby dzieci wykonały na kartce z bloku A4 plan szkoły według własnego pomysłu i podpisały pomieszczenia poznanymi angielskimi nazwami. Z tych rysunków zrobimy wystawę po powrocie do szkoły.