Klasy 0A i 0B:

czwartek 25.06:

Temat dnia: Do widzenia zerówko!

PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 80

Pokoloruj obrazek.

Zachęcamy do śpiewania wakacyjnych piosenek: 

Piosenka „Przyszło lato” https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Piosenka „Tato już lato” https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

 

Dla chętnych załączamy grę interaktywną „Wakacyjne rytmy”, sudoku oraz wakacyjne zabawy logopedyczne.

środa 24.06:

Temat dnia: Bezpieczne wakacje

KARTY 4 – karta nr 32

~ Czy wiesz, jak należy bezpiecznie spędzać wakacje? Obejrzyj plansze z załączników i opowiedz, co na nich przedstawiono.

~ Przyjrzyj się obrazkom na karcie pracy nr 32 i w odpowiednich miejscach przyklej naklejki z brakującymi elementami.

~ Sprawdź, dokąd wyjadą na wakacje Supełek, Blue i Pak.

PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 79

~ Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 - Pokoloruj piłkę zgodnie z kodem.

~ Wyszukaj w tekście wyraz „rak” i napisz go po śladzie. Pisząc staraj się nie odrywać ołówka od kartki.

Dla chętnych – KSIĄŻKA do czytania strony 82 i 83

Gra interaktywna „Na jaką głoskę?”

Piosenka „Bezpieczne wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”.

wtorek 23.06:

Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje?

PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 78

~ Pokoloruj te przedmioty, które twoim zdaniem warto zabrać ze sobą na wakacje. Napisz ich nazwy po śladzie.

Zadanie dodatkowe dla chętnych

KSIĄŻKA do czytania – krzyżówki ze stron 80 i 81

W załączniku dla chętnych kolorowanki :)

Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”

poniedziałek 22.06:

Temat dnia: Odwiedzamy szkołę

KARTY 4 – karta pracy nr 30 i 31

~ Wytnij wyrazy. Przeczytaj je i przyklej pod odpowiednimi obrazkami.

~ Podaj nazwy kolorów widocznych na tęczy. Wytnij obrazki z dołu strony i przyklej je na odpowiednich kolorach tęczy.

Zadanie dodatkowe dla chętnych

KSIĄŻKA do czytania – krzyżówki ze stron 80 i 81

Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”

piątek 19.06:

Temat dnia: Przy ognisku

KARTY 4 – karta pracy nr 28 i 29

Opowiedz, co widzisz na ilustracji. Potnij ją wzdłuż linii, a następnie złóż ponownie elementy i naklej na czystej kartce.

Ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg określonych cech. Przyjrzyj się tabelkom i umieść naklejki zgodnie z odczytaną zasadą.

Przyjrzyj się ilustracji i spróbuj jak najdokładniej odzwierciedlić wzór.

Nauka wiersza na pamięć - Mija już rok szkolny

Nadchodzą wakacje, mija już rok szkolny!
Będę sobie hasał jak ten konik polny.

Odwiedzę najdalsze ustronia, pieczary...

Powitam znajomych i młodych, i starych.
Będę kosił zboże, gdy nadejdą żniwa;
będę w dni upalne w jeziorze pływał.
Lub pójdę do lasu i książkę zabiorę
i będę ją czytał w cieniu pod jaworem.
Wyjadę nad morze albo lepiej w góry
i wejdę na szczyt, który sięga w chmury...
Gdy nadejdzie chwila, by do szkoły wrócić,
zrobię to chętnie, bo lubię uczyć!

czwartek 18.06:

Temat dnia: Nad rzeką

KARTY 4 – karta pracy nr 27

Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj elementy wskazane na dole strony, policz je i wpisz

odpowiednie liczby.

Narysuj po śladzie żaglówkę i fale. Pokoloruj obrazek. Narysuj inne elementy

charakterystyczne dla środowiska wodnego. Powiedz, co jeszcze można zobaczyć nad wodą.

PISZĘ I LICZĘ – strony 76 i 77

Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną – pamiętaj, aby starannie rysować i pisać po śladzie, starając się jak najmniej razy odrywać ołówek od kartki.

Praca z wierszem „Przepis na lato”

Następnie przyjrzy się obrazkowi na kolejnej stronie. Przeczytaj pytania i licząc figury wpisuj w okienka właściwe liczby. 

DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.

Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).

Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.

 

Dla chętnych w załącznikach zadania „połącz w pary” i „znajdź różnice”.

środa 17.06:

Temat dnia: Nad morzem

KARTY 4 – karta pracy nr 26

W każdym szeregu pokoloruj wskazaną liczbę elementów. Zacznij kolorowanie od lewej strony.

Połącz kropki według wzoru i zaprowadź statek do portu.

PISZĘ I LICZĘ – strona 75

Przeczytaj zadania. Uzupełnij działania i oblicz.

KSIĄŻKA do czytania – strona 79

Przyjrzyj się zdjęciu i powiedz co ono przedstawia. Przeczytaj tytuł.

Następnie odczytaj nazwy przedmiotów i połącz je z odpowiednimi ilustracjami.

DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.

Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).

Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.

 

Film edukacyjny – Bezpieczeństwo dzieci nad wodą

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
wtorek 16.06:

Temat dnia: Na jeziorem

KARTY 4 – karta pracy nr 25

Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj na niej elementy pokazane na dole strony i je policz. Zapisz ich liczbę cyframi. Następnie odszukaj elementy, z których jest zbudowana żaglówka, i je pokoloruj.

PISZĘ I LICZĘ – strona 74

Połącz kropki i pokoloruj muszelki, następnie napisz wyrazy po śladzie.

Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem. Zdanie zapisane na dole strony starannie napisz po śladzie. Pamiętaj, aby właściwie trzymać ołówek.

WYCINANKI – karta 54

Wypchnij sylaby. Ułóż z nich jak najwięcej wyrazów i przyklej je na kartkę.

DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.

Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).

Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.

 

Dla chętnych w załączniku gra interaktywna "Łączenie cech" i dwa dodatkowe zadania.

poniedziałek 15.06:

Temat dnia: W górach

KARTY 4 – karta pracy nr 24

Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 10 elementów, które występują na obu ilustracjach.

Połącz kropki od 1 do 10 i przekonaj się czym podróżuje Supełek. Pokoloruj obrazek.

KSIĄŻKA do czytania – strona 76

Ćwiczenia syntezy słuchowej. Podaj nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach, pod każdym z nich przyklej literkę odpowiadającą słyszanej na początku głosce. Odczytaj nowo powstałe słowo i zaznacz właściwą ilustrację.

WYCINANKI – karta 55 lub 56 (do wyboru)

Pokoloruj obrazek. 

DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.

Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).

Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.

 

W załączniku znajdzie się dla chętnych letnie sudoku.
piątek 12.06:

Temat dnia: Uwaga! Nieznajome zwierzę.

KARTY 4 – karta pracy nr 18

Uwaga! Nieznajome zwierzę – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w kartach pracy – rozwijanie umiejętności dokonywania oceny zachowania i unikania niebezpieczeństw.
Ćwiczenie spostrzegawczości i sprawności manualnej.

PISZĘ I LICZĘ – strona 71

Dodawanie w zakresie 10. Rysowanie według wzoru i pisanie po śladzie.

Dodatkowa czytanka z literą Z (w załączniku).

Załączamy również kilka pomysłów plastyczno-technicznych i zadanie z kodowania dla chętnych.

Gra interaktywna - Ćwiczymy spostrzegawczość

Polecany też stronę https://www.matzoo.pl/ z ciekawymi grami matematycznymi.

Zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem - bajka edukacyjna dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU

środa 10.06:

Temat dnia: W ZOO

KARTY 4 – karta pracy nr 17

„Z jak zebra” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery zZprzygotowanie do czytania.

PISZĘ I LICZĘ – strona 70

„Paski zebry” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem zadań w książce – ćwiczenia koordynacji ruchowo-słuchowej dzieci.

KSIĄŻKA do czytania – strony 72-73

Przyjrzyj się obrazkowi. Jakie zwierzęta mieszkają w zoo?

Spróbuj samodzielnie przeczytać krótki tekst i odpowiedz na pytania. Pod obrazkami nalep właściwe podpisy. Na dużej ilustracji odszukaj wymienione tu zwierzęta.

Gra „Ile sylab – Dzikie zwierzęta”

Polecany też stronę https://www.matzoo.pl/ z ciekawymi grami matematycznymi.

Piosenka „Idziemy do ZOO

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Piosenka „ZOO”

https://www.youtube.com/watch?v=RLZfNJEW9y0

wtorek 9.06:

Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy.

KARTY 4 – karta pracy nr 15

Wprowadzenie liczby 10, przeliczanie elementów zbiorów. Ozdabianie jej wg własnego pomysłu. Dopełnianie do 10. Ćwiczenia grafomotoryczne - pisanie po śladzie, utrwalanie kształtu cyfr.

Gimnastyka buzi i języka z żabką – w załączniku.

Zadania dodatkowe dla chętnych w załączniku (kocie zadania, maska mysz, labirynt z psem).

Do zabaw przy muzyce proponujemy dwie piosenki:

Piosenka „Kolorowa rybka” https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=13

Piosenka „Krokodyla znak” https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=7

poniedziałek 8.06:

Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot

KARTY 4 – karta pracy nr 14

Odszukaj różnice między obrazkami. Opowiedz, jak możesz bawić się z psem i kotem.

Przyjrzyj się ilustracjom i powiedz, dlaczego mówimy, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka.

Zadanie dodatkowe dla chętnych

KARTY 4 – karta pracy nr 16

Wytnij obrazki i ułóż je według kolejności zdarzeń. Opowiedz historyjkę i nadaj jej tytuł.

Piosenka „Kot i pies”

https://www.youtube.com/watch?v=FMbCn_cWnug&fbclid=IwAR13vWmr1de63FIHzV3KlnDx92ZylLn86_o9eGd7fZoWJuICKW1iGAOVUJs

Gimnastyka –> Pomysły ćwiczeń w załączniku.

Dodatkowo załączymy także pomysły na zabawy plastyczne.

piątek 5.06:

Temat dnia: Mój przyjaciel

KARTY 4 – karta pracy nr 23

Pokoloruj rysunek zgodnie z podanym kodem.

Przyjrzyj się elementom zbioru i skreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.

KSIĄŻKA do czytania – strona 75

„Wyprawa Supełka na Hawaje” ćwiczenie doskonalące umiejętność czytania.

Film Rodzina Treflików „Przyjaźń” https://www.youtube.com/watch?v=li9c0xI4edc

Kubusiowe opowieści o przyjaźni „Portret przyjaźni” https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw

Piosenka „Mam przyjaciela” https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

Gimnastyka –> https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka

W załączniku prześlemy dodatkowe propozycje zabaw.

czwartek 4.06:

Temat dnia: Gdy jest nam nudno

KARTY 4 – karta pracy nr 22

Policz elementy na obrazkach i uzupełnij działania według wzoru.

Postępuj zgodnie z instrukcją i narysuj ołówkiem drogę.

PISZĘ I LICZĘ – strona 73

Dzieci próbują samodzielnie odczytać zdania, wpisują liczby i przeliczają na palcach.

Gimnastyka –> https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka

Zadanie plastyczne –> Chętnym proponujemy wykonanie wiosennego drzewka

Potrzebne będą: ołówek do odrysowania ręki; brązowa kredka lub farba do pomalowania pnia drzewa; klej; różowa oraz zielona bibuła w dwóch odcieniach lub papier do wydzieranek w tych samych kolorach (można też użyć zielonych i różowych pomponików).

Instrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=2FjRnpKuT5k&fbclid=IwAR1Bb-f1C4q_6kmF1Q0zk0XhXF6igJs8vTwS6XYaK_fZl55yyrBRfqw_iBc

środa 3.06:

Temat dnia: Dzieci na świecie

KARTY 4 – karta pracy nr 21

Ułóż z naklejek imiona dzieci wg wzoru. Pokoloruj obrazki.

Jakimi głoskami zaczynają się nazwy przedstawionych na zdjęciach przedmiotów? Wybierz i otocz pętlą te, które przydadzą się podczas wyjazdu nad morze.

KSIĄŻKA do czytania – strona 74

Wysłuchaj wiersza-zagadki i powiedz o czym opowiada; odszukaj wszystkie litery h.

Przeczytaj tekst i dowiedz się, kogo poznał Supełek podczas swoich podróży.

Gra interaktywna – ćwiczymy spostrzegawczość „Dzieci świata”

Film „Dzieci z różnych stron świata” https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

Piosenka „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

wtorek 2.06:

Temat dnia: Prawa dzieci

KARTY 4 – karta pracy nr 20

Zabawa dydaktyczna „Mam prawo do…”

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania „Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo?”; „Jak myślisz, jakie są twoje prawa?”. Rozmowa z dzieckiem na temat jego praw i obowiązków.

Podczas rozmowy można wykorzystać załączone materiały.

PISZĘ I LICZĘ – strona 72

Połącz kropki z liczbami od 1 do 10; rysuj i pisz po śladzie; spróbuj samodzielnie odczytać zdanie i napisz je po śladzie.

Gra interaktywna – rytmy

Piosenka „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

poniedziałek 1.06:

Temat dnia: Święto dzieci

KARTY 4 – karta pracy nr 19

Zabawy z literą h, wyszukiwanie jej w tekście, pisanie po śladzie, rebusy.

Gra interaktywna – ćwiczymy pamięć

Piosenka „Dzień Dziecka” https://www.youtube.com/watch?v=BWoX01rm0m0

Dla chętnych w załączniku kolorowanka na Dzień Dziecka.

Można także spróbować swoich sił w kodowaniu i kolorując wg instrukcji odkryć jeden z tajemniczych obrazków. Przy wykonywaniu tego zadania przyda się pomoc rodziców.


piątek 29.05:

Temat dnia: Lubimy razem spędzać czas

Ćwiczenia obowiązkowe na ten tydzień już zrealizowane. Do dzisiejszego tematu przygotowałyśmy różne zadania, które prosimy potraktować jako prace „dla chętnych”. Tak, jak podpowiada temat dnia, dzieci będą miały czas na działania wspólnie z najbliższymi. Życzymy przyjemnego piątku i rodzinnego weekendu!

Gimnastyka przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=4

Gra online, w którą można zagrać wspólnie –> Ułóż rozsypane figury geometryczne

https://eduzabawy.com/gry-online/tangram/?fbclid=IwAR0RCMy4AcQMMT8R6sEasKC-Ed6NmdcsX36Q-AbUzvi91GB1cIEmIYxqgjk

Gra „Literkowy labirynt”

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/literkowy-labirynt-286

W załącznikach:

–> Moja Rodzina – wydrukuj wybraną ramkę i narysuj w niej portrety członków rodziny;

–> Szeregowanie liczb od 1 do 10;

–> Dopasuj wycinki – połącz każdy kształt z zestawem elementów, który został z niego wycięty.
czwartek 28.05:

Temat dnia: Przygotowujemy upominki dla naszych rodziców

KARTY 4 – karta pracy nr 13

Laurka dla rodziców” – Wytnij wyrazy i wklej je we właściwe miejsca. Spróbuj odczytać zdanie, które powstało. Na wykonanej pracy napisz swoje imię.

WYCINANKA – karta nr 40 i 41

Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa plastyczna, działanie wg instrukcji słowo-obrazkowej.

Piosenka „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Piosenka „Moja mama” https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Gra interaktywna: ćwiczymy pamięć i ćwiczymy spostrzegawczość.

Dla chętnych w załączniku do przygotowania dla mamy i taty laurki.

środa 27.05:

Temat dnia: Pomagam w domu

KARTY 4 – karta pracy nr 12

Tworzenie pojęcia na podstawie definicji. Czytanie globalne wyrazów. Rozumienie konieczności zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych.

Dobierz do siebie obrazki i zdania. Umieść naklejki w odpowiednich miejscach. Opowiedz, jak ty pomagasz swoim rodzicom.

PISZĘ I LICZĘ – strona 69

Domowe porządki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zadań z ćwiczeń.

KSIĄŻKA do czytania – strony 70-71

Piosenka o sprzątaniu - https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Posłuchaj piosenki i zastanów się, jak możesz pomóc dzisiaj rodzicom w domowych obowiązkach. A potem, jak mówią słowa piosenki, „zawijaj rękawy, bierz się do roboty.”

Proponujemy też dzieciom łatwy i szybki przepis na przygotowanie wspólnie z rodzicami posiłku dla rodziny - załączamy przepis na placki z cukinii.

wtorek 26.05:

Temat dnia: Moja mama umie wszystko

KARTY 4 – karta pracy nr 11

Pracuj w skupieniu pokoloruj co drugi, co trzeci lub co czwarty koralik.

Połącz pary, każdą innym kolorem. Ile jest par? Oznacz ich liczbę za pomocą cyfry lub kropek. Przeczytaj zdanie i pokoloruj rysunek.

Piosenka – „Moja mama umie wszystko” - Zespół dziecięcy FASOLKI

https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ

Mamy dla naszych zerówkowiczów także: interaktywne puzzle "Rodzina" oraz grę "Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10"

Dla chętnych w załączniku:

~ Zadanie – Moja mama jest…

Wybierz określenia, które pasują do twojej mamy. Wytnij odpowiednie płatki i doklej je do kwiatka.

~ Puzzle paskowe

poniedziałek 25.05:

Temat dnia: Moja rodzina

KARTY 4 – karta pracy nr 10

Opowiedz, co widzisz na obrazku. Umieść nalepki z brakującymi elementami ilustracji w odpowiednich miejscach. Do kogo dojdzie Supełek? Zaprowadź go po literkowej drodze i pokoloruj ją na czerwono.

PISZĘ I LICZĘ – strona 68

Narysuj portrety swoich rodziców. Podpisz je po śladzie.

„Rodzina” – Dziecko kończy zdanie: Rodzina to…

Dziecko odpowiada tak, jak czuje, chce. Można poprosić o wyjaśnienie, dlaczego tak uważa.

Następnie „Quiz wiedzy na temat naszej rodziny” – Rodzic zadaje różne pytania, sprawdzając wiedzę i umiejętności obserwacyjne dziecka.

Dla chętnych zabawa z tangramami – ułóż podane zwierzęta

Wersja łatwiejsza, na której widać poszczególne kształty i trudniejsza, na której widać tylko cień.

Piosenka – Moja wesoła rodzinka

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

piątek 22.05:

Temat dnia: Plener malarski

PISZĘ I LICZĘ – strona 67

Policz, ile kropek mają dwie biedronki razem. Uzupełniaj okienka właściwymi liczbami. Narysuj podaną liczbę zwierząt.

 

Opowiadanie Olek i Ada ,,Łąka'', czyta Dominika Brylska.

https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo

Wysłuchaj opowiadania i narysuj do niego ilustrację.

 

Gra – Ćwiczymy spostrzegawczość „Łąka”

Dla chętnych zadanie w załączniku (symetria-biedronka i pszczółka)

czwartek 21.05:

Temat dnia: Na łące – rozwój motyla

KARTY 4 – karta pracy nr 9

Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem. Pomyśl, jakie kolory musisz wybrać. Odszukaj element, który się różni od pozostałych i otocz go pętlą.

Plansze – Do omówienia z dzieckiem plansze: „Budowa motyla” oraz „Cykl życiowy motyla”

(Można też omawiając cykl życiowy motyla wykorzystać poniższy film

Etapy rozwoju motyla - https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM )

Zadanie dodatkowe – karta pracy nr 8

Przyjrzyj się zdjęciom. Wytnij je i uporządkuj zgodnie z kolejnością, z jaką rozwija się żaba.

Opowiedz całą historię.

Pomysły na prace plastyczne dla chętnych:

1. Motyl z ręcznika papierowego

https://www.youtube.com/watch?v=LvQU423PT00

2. Motylek - RYSOWANE WIERSZYKI

https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

3. Kolorowanka motyl – pokoloruj wg własnego pomysłu (w załączniku)

środa 20.05:

Temat dnia: Owady

KARTY 4 – karta pracy nr 7

Pokoloruj tylko te rośliny, na których nie ma owadów. Ozdób cyfrę 0 według własnego pomysłu. Napisz ją po śladzie.

PISZĘ I LICZĘ – strona nr 66

Odszukaj na obrazku łasicę, narysuj ją po śladzie i pokoloruj. Narysuj szlaczek po śladzie i go dokończ.

Rozmowa z dzieckiem na temat owadów, które zna. Może część z tych przedstawionych na planszach dziecko będzie potrafiło samodzielnie nazwać (plansze w załącznikach). 

Piosenka dla dzieci Bąki z łąki (piosenka o owadach)

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

Film edukacyjny –> Owady - jak są zbudowane, co widzą, jak odczuwają zapachy itp.

Dla chętnych:

Pomysły na pracę plastyczną - Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

Kolorowanka z owadami
wtorek 19.05:

Temat dnia: Zwierzęta na łące

KARTY 4 – karta pracy nr 6

„Ł jak łapa” – wprowadzenie litery ł, Ł z wykorzystaniem zadań w kartach pracy; ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej; przygotowanie do czytania. Ozdób litery elementami wiosennej łąki.

KSIĄŻKA do czytania – strona 48

„Dama z łasiczką” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem książki do czytania; utrwalenie poznanej litery.

Rozmowa z dzieckiem na temat mieszkańców łąki. 

Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Dla chętnych – Gra "Wiosenne sudoku"
poniedziałek 18.05:

Temat dnia: Rośliny na łące

KARTY 4 – karta pracy nr 5

Przyjrzyj się obrazkowi, a potem wytnij wzdłuż linii elementy ilustracji i ułóż je ponownie z pamięci. Pracuj starannie i dokładnie wycinaj.

Rośliny łąkowe

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Filmy edukacyjne, z których dowiemy się, jakie rośliny można spotkać na łące.

Dla chętnych - kolorowanka oraz gra "Na jaką głoskę".

piątek 15.05:

Temat dnia: Przygody Supełka

KARTY 4 – karta pracy nr 4

~ "Sprytny ilustrator" – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.4. Dzieci porównują dwie ilustracje i odszukują takie same elementy.

~ Narysuj szlaczek po śladzie i dokończ go – staranna praca ręki, prawidłowy chwyt ołówka.

~ Prowadzenie postaci do ich ulubionych książek – dla każdego bohatera wykorzystaj inny kolor kredki.

"Przygoda Supełka" – zabawa twórcza.

Rodzic przypomina dziecku jak wygląda bohater naszych książek – Supełek. Jeśli dziecko nie ma w domu postaci Supełka można tu wykorzystać załącznik.

Rodzic rozpoczyna zabawę, mówiąc: Pewnego dnia Supełek postanowił wybrać się na spacer…

Dziecko ma za zadanie powtórzyć słowa rodzica i dopowiedzieć dalszą część opowiadania wymyśloną przez siebie. Można tak bawić się kilka razy i opowiedzieć kilka różnych historyjek.

"Ilustratorzy" – zabawa plastyczna.

Teraz zadaniem dziecka jest narysować jedną z wymyślonych przez siebie przygód Supełka.


"Gimnastyka buzi i języka":

–– „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiada wyliczankę: Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle na jednym wydechu.

–– Ćwiczenia ortofoniczne: jest zimno – brr, leci pszczółka – bzy.

–– Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki.

–– Liczenie językiem dolnych i górnych zębów.

–– Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka.

–– Ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.

czwartek 14.05:

Temat dnia: Szanujmy książki

KSIĄŻKA do czytania – strony 66-67

Książka czeka – rozmowa na temat treści wiersza Hanny Łochockiej

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania do treści, np.: Co robi dla nas książka?Jak inaczej możemy nazwać książkę?Co daje nam czytanie książek?Co to znaczy szanować książki?Jak należy postępować z książkami, by były zawsze czyste i zadbane?
Po rozmowie dzieci wykonują zadania w książce.

Bajki do słuchania – można skorzystać z bajek zamieszczonych poniżej lub wybrać z dzieckiem i przeczytać jego ulubioną bajkę.

„Ale teatr” R. Witek – czyta Katarzyna Zielińska

https://www.youtube.com/watch?v=l4OUkjWLgXQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3bVWP82EUdei8Wb-4jw2W5HYlDVruj2FaNS9h2vqUbj2Yyer66ucTrI04

„Wesoły Ryjek” W. Widłak, A. Żelewska – czyta Katarzyna Pakosińska

https://www.youtube.com/watch?v=WtgpB9XGQOk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1_jZFjAvVwX0xaJBXZSic1yrsfAKZF16sgnloE-EG-Hu_cArlTKtodNdE

środa 13.05:

Temat dnia: Jak powstaje książka?

KARTY 4 – karta pracy nr 3

„Skąd się biorą książki?” - rozmowa z dzieckiem na temat historyjki obrazkowej z wykorzystaniem KP4.3 - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; ćwiczenia w czytaniu.

PISZĘ I LICZĘ – strona 65

Dodawanie w zakresie 9; pisanie cyfry 9 po śladzie.

Jak powstaje książka? Filmy:

1. https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

2. https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

Gimnastyka dla dzieci

https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka

Gra – Ćwiczymy pamięć

https://view.genial.ly/5ead3e7232376f0d7de40f78

Dla chętnych załączamy ćwiczenia grafomotoryczne i ćwiczenia doskonalące umiejętności czytania.

wtorek 12.05:

Temat dnia: W bibliotece

KARTY 4 – karta pracy nr 2

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart pracy. Wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

KSIĄŻKA DO CZYTANIA – str. 64-65 + załącznik „Kłótnia książek”

Kłótnia książek - rozmowa na temat treści opowiadania Łukasza Bernady i ilustracji w książce; tworzenie logicznych wypowiedzi.

 

Gimnastyka dla dzieci

https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka

Pociąg do książki – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=_M6MgaptE50

 

Zachęcamy, aby w ramach zadania plastycznego wykonać zakładkę do książki (załączamy kilka pomysłów).

poniedziałek 11.05:

Temat dnia: Moje książki

KARTY 4 – karta pracy nr 1

Klasyfikowanie wg wskazanych cech.

 

PISZĘ I LICZĘ – str. 64

Bohaterowie naszych książek - zabawa grafomotoryczna; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
dzieci.

 

Gimnastyka dla dzieci - rozwijanie sprawności fizycznej.

https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka

Bajki dla dzieci - RODZINA TREFLIKÓW "Warto czytać"

https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

Gra – Na jaką głoskę?

piątek 8.05:

Temat dnia: Jesteśmy Europejczykami

KARTY 3 -> karta pracy nr 32

KSIĄŻKA DO CZYTANIA -> str. 62-63

Ćwiczenia w czytaniu - odczytywanie nazw państw.
 

Polska leży w Europie – zabawa dydaktyczna. Prezentacja mapy konturowej Europy z zaznaczonymi państwami - najlepiej, aby każdy kraj był zaznaczony innym kolorem. Odszukanie Polski, wskazanie i odczytanie nazw innych europejskich krajów. Dopasowywanie flag do poszczególnych państw. Prezentacja flagi Unii Europejskiej.

Odkryjmy Europę - kilka ciekawych informacji na temat naszego kontynentu

https://op.europa.eu/webpub/com/lets-explore-europe/pl/

 

Oda do radości – osłuchanie z hymnem Unii Europejskiej; określanie jego charakteru.

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA

 

Gra – puzzle z krajami UE

https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_pl

Gra memo – flagi państw

https://europa.eu/learning-corner/match-the-flags_pl

 

Dodatkowo:

W. Bełza Katechizm polskiego dziecka - dodatkowa czytanka, zachęcamy także do nauki na pamięć.

Dla chętnych ćwiczenia grafomotoryczne.

czwartek 7.05:

Temat dnia: Warszawa

KARTY 3 -> karta pracy nr 31

Łączenie w pary zdjęć i cieni obiektów związanych z Warszawą, odczytywanie zdań o Warszawie.

PISZĘ I LICZĘ -> str. 63

Ćwiczenia orientacji na kartce.

„Zabawy z mapą Polski” –  Prezentacja mapy konturowej Polski i odszukanie na mapie Warszawy. Wyjaśnienie pojęcia stolica. 

Wiersz Czesława Janczarskiego „Wszyscy kochamy naszą stolicę”.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Czym jest Warszawa dla Polski? Za co kochamy Warszawę? Co to znaczy stolica?

„Baśnie i legendy polskie. Wars i Sawa”

https://www.youtube.com/watch?v=0m3UvlpNKOE

POLSKA zagadki tematyczne

https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA

Zachęcamy też do śpiewania, a piosenki na dzisiaj to:

Stolice Polski

https://www.youtube.com/watch?v=_Q20ECasGms

Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Warszawa Stolicą Polski

https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI

 

środa 06.05:

Temat dnia: Kraków

PISZĘ I LICZĘ -> str. 62

Ćwiczenia grafomotoryczne.

Legenda o Smoku Wawelskim - bajka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg&fbclid=IwAR1GhZRh9Tz1YJ71L69PdKbIxT45qYOCvTqwpoy03FOAiH6vTL7P_Wx5sAE

Zabawy z mapą Polski (jeśli jest w domu taka możliwość) – Prezentacja mapy konturowej Polski (może być fizyczna lub obrazkowa)Próby wyszukiwania wskazanych miejsc, np. miejsca zamieszkania dziecka lub członków dalszej rodziny; miasta, w którym byliśmy podczas wyjazdu itp.. Wyszukanie dwóch głównych rzek Polski – Wisły i Odry. Odszukanie na mapie Krakowa. Podróż palcem po mapie wzdłuż rzeki Wisły.
Wszystkim dzieciom mającym ochotę wykonać pracę plastyczną proponujemy SMOKA. Można zrobić go wg własnego pomysłu używając papieru lub innych dostępnych w domu materiałów. Jeśli potrzebujecie trochę inspiracji to nasza podpowiedź w linku

http://krokotak.com/2020/05/paper-dragon/?fbclid=IwAR0ygHu9aafLREQZsYeojxWSr9VFhwLgCfgVgywOgG1NMZduNFvuaBDNoOI

Piosenka -> Niezwykłe Lekcje Rytmiki

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Gry online

-> Policz z krasnalem

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/liczenie-z-krasnalem-272

-> Połącz skarpetki w pary

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/skarpetki-214

wtorek 05.05:

Temat dnia: Godło, flaga, hymn

KARTY 3 -> karta nr 30

Prezentacja litery f, F na podstawie wyrazów: flaga, Franek. Wyszukiwanie litery f w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab z poznanych liter i całych prostych wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

 

Film edukacyjny -> "Polak Mały!" film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Hymn -> https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k

Jak należy się zachowywać podczas słuchania lub śpiewania hymnu narodowego? – omówienie postawy zasadniczej podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego, prezentacja postawy, ćwiczenie postawy zasadniczej.

 

Piosenka -> Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Gra interaktywna -> Gdzie jest flaga?

poniedziałek 4.05:

Temat dnia: Polska – legendy

KARTY 3 -> karta pracy nr 29

Dopasowywanie zdań do obrazka, ćwiczenia w czytaniu.

„Ojczyzna” – słuchanie wiersza Włodzimierza Domeradzkiego
Omówienie treści wiersza ukierunkowane pytaniami z wcześniejszym wyjaśnieniem trudnych wyrazów: Co to jest ojczyzna?; Jak ona wygląda?; Jak nazywa się nasza ojczyzna?; Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?; Jaki jest znak rozpoznawczy Polski?; Dlaczego należy kochać swój kraj?.

 

Dla chętnych

„Co to jest Polska?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem metody burzy mózgów i prezentacją mapy konturowej Polski (fizycznej lub obrazkowej). Odszukanie i zaznaczenie na mapie swojej miejscowości lub miasta położonego najbliżej miejsca zamieszkania. Zwrócenie uwagi na wielką literę na początku nazwy państwa i miasta.

 

Film "Gniazdo białego orła"

https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0&t=51s 

Gra interaktywna „Znajdź mapę”

https://view.genial.ly/5ea444f5da73ac0d8beb8f82

 

Dodatkowo w załącznikach kilka zadań dla chętnych (można wykonać je bez drukowania)
czwartek 30.04:

Temat dnia: Skąd się bierze prąd?

Książka do czytania -> str. 60-61

PISZĘ I LICZĘ -> str. 60 i 61

Ćwiczenia w pisaniu litery w po śladzie. Obliczenia w zakresie 8 z wykorzystaniem znaku +.

Film edukacyjny – „Nie takim prąd straszny”

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

Gra interaktywna – „Ćwiczymy spostrzegawczość – EKOLOGIA”

https://view.genial.ly/5e9df3acbc1ba60db2f6b753

Na zakończenia zajęć proponujemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=SGuS97PnMUk

środa 29.04:
Temat dnia: Wielkie sprzątanie
KARTY 3 –> karta 28
Prezentacja liter w, W na podstawie wyrazów podstawowych. Wyszukiwanie litery w w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów. Próby odczytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Wiersz „Robimy porządki”
Rozmowa dotycząca treści wiersza: Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?; Kto im w tym pomagał?; Co było im potrzebne do robienia porządków?; Jakiego koloru były worki do których dzieci zbierały śmieci?; A do czego służą brązowe worki?
Zabawa dydaktyczna „Wyszukiwanie głoski w”
Dzieci szukają w domu przedmiotów, których nazwy zaczynają się taką samą głoską, jak wyraz worek.
Gra "Na jaką głoskę - EKOLOGIA"
Ekologiczna piosenka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
wtorek 28.04:
Temat dnia: Jak długo będzie bić zielone serce?
KARTY 3 –> karta 27
Wprowadzenie znaku +, dodawanie do 8, podpisywanie działań.
Praca z wierszem Gabrieli Skrzypczak "Ziemię mamy tylko jedną"
Rozmowa dotycząca treści wiersza, zwrócenie uwagi na pojęcie ochrona środowiska. Poznanie właściwości drzew – jako niezbędnego elementu w życiu człowieka.
Zabawa dydaktyczna: „Jak wygląda i jak rośnie drzewo?”
Poznanie budowy drzewa i warunków życia roślin.
Budowa drzewa - plansza w załączniku (korzenie, pień, konary, gałęzie, liście)
Dlaczego potrzebujemy drzew? –>  Krótkie opowiadanie z serii bajek edukacyjnych, z którego dzieci dowiedzą się, dlaczego drzewa są dla nas tak cenne.
Film edukacyjny  –>  Wędrówki Skrzata Borówki - Las mieszany (czas trwania ok. 16 min.)
poniedziałek 27.04:
Temat dnia: Co to jest ekologia?
WYCINANKA  –>  karty 35-37
Gra w „Piotrusia” kartami z ilustracjami drzew i ich owoców. Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad gry.
Wiersz "Mali strażnicy przyrody"
Rozmowa dotycząca treści utworu: Co to jest ekologia?; Co to znaczy zachowywać się ekologicznie?; Co możemy zrobić dla przyrody?; W jaki sposób można zadbać o dziko żyjące ptaki? Czy ludzie powiązani są z roślinami i zwierzętami?
Praca plastyczna –> "Ekologiczny plakat"
Swoją pracę dziecko wykonuje dowolną techniką. Można pomóc dziecku zapisać na plakacie hasło przewodnie np.: Nie śmieć!; Szanuj przyrodę!; Oszczędzaj wodę!; Segreguj śmieci!; Oszczędzaj energię elektryczną! itp.
Film dla dzieci –> Edukacja Ekologiczna - Strażnicy Ziemi
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2rMpKqY_hdpMmWk066PRiqUzwfyqij1cZuQmGf4O52Y5ikTdy9zG1PEtY
Gry interaktywne: "Ćwiczymy pamięć - Ekologia", "Ekologiczny labirynt"
Dla chętnych - załączamy zadania dodatkowe (część z zadań można wykonać bez drukowania)
piątek 24.04:
Temat dnia: Robimy ciastka
KARTY 3  –>  karta pracy nr 26
Historyjka obrazkowa
Jakie to zboże? –> Nauka rozpoznawania kłosów jęczmienia, żyta, pszenicy i owsa.
Dla chętnych ciekawostki –> Różne rodzaje roślin zbożowych na planszach nr 1 i 2 (załączniki "dodatkowa plansza")
Zachęcamy do wykonania jednego z zadań dodatkowych: labirynt, połącz w pary, rysowanie oburącz lub słodkie memo. W załączniku znajduje się także przepis na pyszne maślane ciasteczka. :)
Gra interaktywna  –>  Przypominamy gry na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
czwartek 23.04:
Temat dnia: Jak powstaje chleb?
PISZĘ I LICZĘ  –>  strona 59
Przeliczanie w zakresie 8.
Film edukacyjny –> „Od ziarenka do bochenka”
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
Historyjka obrazkowa o pieczeniu chleba.
Uporządkuj obrazki wg właściwej kolejności i opowiedz historyjkę. Wymyśl jej tytuł.
Gra interaktywna  –>  Ćwiczymy pamięć „Ekologia”
https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513
Dla chętnych:
–> Zadania dodatkowe w załącznikach - Połącz produkty spożywcze wg podanego kryterium.
–> Może któreś z dzieci miałoby ochotę rozpocząć przygodę z sudoku :)
Dla chętnych załączamy plik - "Sudoku dla początkujących".

środa 22.04:

Temat dnia: Od buraka do lizaka

PISZĘ I LICZĘ  –>  str. 58

Analiza i synteza słuchowa, rozwiązywanie rebusów, pisanie wyrazów po śladzie.

Opowiadanie pt. „Słodka opowieść”

Słuchanie opowiadania Alicji Cholewy. Roz­mowa dotycząca roślin, z których pozyskujemy cukier.
„Czy jedzenie słodyczy, które zawierają dużo cukru jest zdrowe?” – rozmowa na temat szkodliwości jedzenia dużej ilości słodyczy.

Temat dodatkowy: Światowy Dzień Ziemi

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi

Film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&fbclid=IwAR27nfRFRhVsXT9VVS-WjpKC1utUQHKmWTafwRFTxog5ZWsS22cyFMbYGlI&app=desktop

Przybliżenie dzieciom pojęcia ekologia i wskazanie działań proekologicznych.

Ekologiczna piosenka - Zapraszamy dzieci do śpiewania, można także potańczyć :)

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE&fbclid=IwAR0AMqHYvfRbfJFJiMCASlLpPxysnabxlkuohIvAxaSiumW6g6xWqU_hw-k&app=desktop

                    

Dla chętnych: gra interaktywna - „Znajdź pojemnik”, „Akcja SEGREGACJA”;  kolorowanki lub ćwiczenia grafomotoryczne.

wtorek 21.04:

Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

KSIĄŻKA DO CZYTANIA  –>  str. 58-59

Podziel na sylaby i głoski

Poniższe słowa podziel na sylaby i głoski.

krowa, owca, mleko, baran, aparat, jajko, nos

Odczytując jedynie pierwsze litery w podanych słowach odkryj ukrytą nazwę 

Maszyny rolnicze

Przyjrzyj się obrazkom z załącznika i wspólnie z rodzicem spróbuj odczytać nazwy maszyn rolniczych. Zastanówcie się także, jakie funkcje pełnią one w gospodarstwie.

Posłuchaj – Maszyny i pojazdy w gospodarstwie rolnym

https://www.youtube.com/watch?v=4eYtuGZYYHU&fbclid=IwAR32mLjf7fOXFBzvQ6r1nfMBMOp_YDLDb7gF_djZBp0Dht5OEOHs-_3vFQY

 

Film edukacyjny –> Wędrówki skrzata Borówki – pole (czas ok. 15 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1wEgbkfyrh35FLY0WV5rQdpmA1uuqe7XpYJ3wbMvTagGDhvCitiKr2Zo8

 

Dla chętnych  –>  Zadanie dodatkowe: karta dodawanie, odejmowanie lub kolorowanka

poniedziałek 20.04:

Temat dnia: Pracowity tydzień rolnika

KARTY 3  –>  karta pracy nr 25

Praca z wierszem „Na podwórku”  Ewa Stadtmüller

Dziecko słucha czytanego wiersza, a następnie odpowiada na pytania na temat jego treści.

Film edukacyjny Jedynkowe przedszkole „Wieś i miasto”

Poznanie i omówienie różnic pomiędzy wsią a miastem.

Gra interaktywna – „Ćwiczymy spostrzegawczość – zwierzęta wiejskie”

Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania

Dodatkowe zadanie  –>  Opowiedz o różnicach pomiędzy wsią a miastem.

Dziecko przygląda się obrazkom, a później stara się, budując pełne zdania, opowiedzieć o tym co je różni.

Dla chętnych  –>  Znajdź drogę w labiryncie.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek 30.03

Temat dnia: Wiosenne porządki

1. „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna; rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej i logicznego myślenia.

2. Wiosenne porządki – praca z wierszem Jana Brzechwy.

Rozmowa na temat wiosennych porządków domowych, poszerzanie słownika czynnego dzieci.

3. Rozwijanie sprawności ruchowej – zestaw ćwiczeń do wykonania w przerwie pomiędzy zajęciami.

Marsz po linie (może być sznurek, linia wzdłuż ułożonych płytek czy krawędź dywanu) -> Rodzic wytycza trasę, a dziecko przechodzi ją idąc stopa za stopą.

Następnie 10 przysiadów, 10 skłonów do samej ziemi przy wyprostowanych kolanach, kręcenie ramionami w przód i w tył. Na zakończenie 10 przeskoków przez wyobrażoną sobie skakankę.

4. Czytanka z literą N lub K – utrwalenie poznanych liter.

5. W tym tygodniu śpiewamy piosenkę „Polka fasolka

Dzieci wyklaskują rytm podczas śpiewania zwrotki, a w refrenie mogą brać się pod boczki i tupać. Można też wymyślić własny układ taneczny do tej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI

Wtorek 31.03

Temat dnia: Porządki w ogródku

1. KARTY 3 – zadania z karty nr 19

Prace porządkowe w ogródku, wyklejanie brakujących elementów, opowiadanie  o tym, co dzieje się wiosną w ogrodzie. Uzupełnianie zbiorów określoną liczbą elementów.

2. Zabawa naśladowcza „Praca w ogródku”

Rodzic czyta historyjkę, a dziecko ilustruje ją ruchem.

3. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni – Zabawa dydaktyczna „Gdzie co jest?”

4. Praca plastyczna – Dostępnymi materiałami wyklej wazonik z baziami.

5. Gra interaktywna „Policz palce”

https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141?fbclid=IwAR0fbtXeUZwXC6-VmXw_O_n_1a890KYiYhWwufVKbT6x2XKd9bKgRhIrziA

6. Śpiewamy piosenkę „Polka fasolka

https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI

Zadanie dla chętnych

Wiosenne eksperymenty – założenie domowej hodowli jednej z wybranych roślin.

Film edukacyjny: Budzik – Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

Środa 01.04

Temat dnia: Co się dzieje w szklarni

1. PISZĘ I LICZĘ – str. 52

2. Czytanka – utrwalanie poznanych do tej pory liter.

3. Praca plastyczna – „Pastelowe tulipany”

4. Gra interaktywna „Ćwiczymy pamięć - wiosna”

https://view.genial.ly/5e7f451b50a0310d8c25d343?fbclid=IwAR2bJ7RGtVQZr_Z8j2X9nfwp-yBoy3aVFNB9ichm0hKybFYOKQDJM8g7-Zo

5. Dla chętnych – domowe eksperymenty dla rodziców i dzieci.

Inspiracje w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ&fbclid=IwAR3DCZ7cL_TE8w5Wlx8oRXQLjfwPj0UWVK4eOL_hTfaomlvJxQe-3-gQW28

6. Dla wszystkich mających ochotę poruszać się przy muzyce Zumba Kids

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

Czwartek 02.04

Temat dnia: Co się dzieje w ptasich gniazdach – pracowite ptaki

1. KARTY 3 – karta pracy nr 20

2. Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych – połącz przedmiot z jego cieniem, wykonaj grę memo, narysuj po śladzie bociana lub żabkę i pokoloruj.

3. Film „Przygód kilka wróbla Ćwirka – Własne gniazdko”

https://www.youtube.com/watch?v=d0CLg_HeQwM

4. Gimnastyka z Kubusiem Puchatkiem „Ćwiczę – góra, dół”

https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Np-V6MK6LJFOtn6UGUW-du4Yv9Guq1IE4J7umtiAw2WYRyCDZKhj6DE0

5. Praca plastyczna – „Żółty kurczaczek”

6. Gra interaktywna „Na jaką głoskę”

https://view.genial.ly/5e7fc23daafed90da9ad9083?fbclid=IwAR1XtVjrBqjgRfLnHb2TxM9IIBFmCaJKehmfx-qQdfkcrivpMy4jH-mtjMs

Piątek 03.04:

Temat dnia: Wiosna lubi zielone

1. KSIĄŻKA DO CZYTANIA – str. 52-53

WYCINANKA – W30 (przygotuj domino)

2. Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych – połącz przedmiot z jego cieniem, znajdź drogę w labiryncie, wskaż przedmiot zaczynający się od podanej litery.

3. Animowane wierszyki dla dzieci – Julian Tuwim „Ptasie radio”

https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc

4. Propozycja prostych ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci –> Zakręć magicznym kołem

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/?fbclid=IwAR10HwB0XxEjzzoAP4ky6MNu9EHNYriOym-puYJpVZdyPfT_sMB4HAy-xP0

5. Dla chętnych praca plastyczna – Zajączek z odrysowanej rączki

6. Gra interaktywna „Wędrująca żabka”

https://view.genial.ly/5e83b3ead5aa510e328f4a52?fbclid=IwAR0HoV7e-MAZBMOHGdeRUjlTKSF6hXHQ-ozLep_6k7IJNid9y1xvl2HUgZo

Poniedziałek 06.04:

Temat dnia: Wielkanocne tradycje

1. KARTY 3  –>  karta pracy nr 21

2. WYCINANKA  –>  W32-33 (wielkanocny zajączek)

3. CZYTANKA z literką K

4. Zabawa słuchowa „Dobieramy wyrazy w pary”

Rodzic mówi wyraz, a dziecko dobiera do niego kolejny, który zaczyna się na ostatnią głoskę wyrazu prezentowanego przez rodzica. Na przykład: kura – arbuz, rower – robot, trawa – aparat.

5. Propozycja prostych ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci –> Zakręć magicznym kołem

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/?fbclid=IwAR10HwB0XxEjzzoAP4ky6MNu9EHNYriOym-puYJpVZdyPfT_sMB4HAy-xP0

6. Gra interaktywna: „Na jaką głoskę – WIELKANOC”

https://view.genial.ly/5e832535ad7e6d0e3aa701ab?fbclid=IwAR2qUdCXR1wwa1PWj_pLULXn8lUW56_4LNh0OlaNLkAmFKA5aNu-LQRFits

Wtorek 07.04:

Temat dnia: Pisanki, kraszanki …

PISZĘ I LICZĘ  –>  str. 53

KSIĄŻKA DO CZYTANIA  –> 54-55

Program: Domowe przedszkole „Wielkanoc”

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY&t=768s

Dla chętnych:

  1. Można poćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
  • dodawanie
  1. Wielkanocna praca plastyczna – wg własnego pomysłu z wykorzystaniem dowolnych materiałów.
Jeśli w domu znajduje się: opakowanie po jajkach, rolka po papierze toaletowym, styropianowe jajko, kolorowe kartki itp. to może wyobraźnia podpowie co z nich wykonać.

Środa 08.04:

Temat dnia: Wielkanocne baby

KARTY 3  –>  karta pracy nr 22

Czytanka – utrwalamy poznane już litery

Zabawa słownikowa „Ze świętami kojarzy mi się…”

Rodzic w podany sposób rozpoczyna zdanie, a dziecko podaje jak najwięcej słów, które kojarzą mu się ze Świętami Wielkanocnymi.

 

Dla chętnych:

1.    Gry

  • Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01?fbclid=IwAR1xnyLnve-059fBFbySewPwlkHrkCIkfOoFvhAYWFf8EeHe3rPnDDJ_wKI

  • Znajdź różnice

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/zagraj,548b3e-znajdz_roznice.html

2.    Dodatkowe ćwiczenia grafomotoryczne lub kolorowanki

Czwartek 09.04:

 

Temat dnia: Wielkanocny koszyczek 

PISZĘ I LICZĘ  –>  str. 54

Praca z tekstem „Bajeczka wielkanocna” – Dziecko słucha bajki, którą czyta rodzic, a później odpowiada na pytania dotyczące jej treści.

Zabawa dydaktyczna

Rodzic wypowiada nazwy związane ze Świętami Wielkanocnymi oraz nazwy produktów z wielkanocnego koszyczka. Dziecko klaszcząc dzieli wyrazy na sylaby.

Przykładowe wyrazy: Wielkanoc, święta, babka, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, jajko, zajączek, baranek, sól, chrzan, itp. Omówienie znaczenia wymienionych symboli wielkanocnych.

 

Dla chętnych:

  1. Gra „Ćwiczymy pamięć”

    https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b?fbclid=IwAR2oVDrVbG02QQ7REEDTTaN90ytgjk2PsR2BM6tX8MqUq8PDhSMN9LWWKVg
     
  2. Ćwiczenia grafomotoryczne – narysuj po śladzie i pokoloruj.

Piątek 10.04:

Temat dnia: Wielkanocny stół

PISZĘ I LICZĘ –>  str. 55
Kolorowanie wielkanocnego koszyczka zgodnie z kodem.
 

Rozwiązywanie rebusów i zagadek.

Quiz wiedzy o świętach wielkanocnych.

Ćwiczenia grafomotoryczne z wielkanocnymi pisankami.

Wtorek 14.04:

Temat dnia: Zwierzęta w gospodarstwie

Karty pracy  –>  zadani z karty nr 23

Zapoznanie z liczbą 8, przeliczanie i dopełnianie do 8.

 

Wycinanki –>  W34

Praca z instrukcją i wykonanie pływającej kaczuszki.

 

Gra interaktywna „Kogo słyszysz – zwierzęta wiejskie”

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3QGGGML9BibMG-FLVKyXoGGjLfqHFrixDwWjI_LXIjhrMZDKDXmxrui0c

 

Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania. Rozwijanie sprawności ruchowej.

https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia

Środa 15.04:

Temat dnia: Od jajka do kury

KARTY 3  –>  karta pracy nr 24

Wyszukiwanie liter w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

 

Historyjka obrazkowa „Od jajka do kury”

Porządkowanie obrazków wg kolejności wydarzeń i opowiedz historyjki.

 

Jan Brzechwa „Kwoka” animowany wierszyk z obrazkami

https://www.youtube.com/watch?v=44dL91Z-v-I&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1Nd8r21KEjAcZjX5RE2GjDA_I4jp4kxM2gsBF5fXqETQ5SOgBkz7lkh5g

 

Film edukacyjny „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

Gra interaktywna „Kto tu mieszka”

https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07

Czwartek 16.04:

Temat dnia: Od krowy – nabiał

PISZĘ I LICZĘ  –>  str. 56

Pisanie po śladzie poznanej litery, ćwiczenia grafomotoryczne.

 

CZYTANKA  –>  str. 56-57

Ćwiczenia w czytaniu prostych tekstów.

 

Film edukacyjny „Produkty mleczne”
https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=4

 

Gra interaktywna „Zwierzęta wiejskie”

  • Na jaką głoskę

https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412

  • Ćwiczymy pamięć

https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4

 

Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania

https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia

Piątek 17.04

Temat dnia: Przetwory z nabiału

PISZĘ I LICZĘ  –>  str. 57

Przeliczanie w zakresie 8; pisanie po śladzie cyfry 8.

Czytanka z literą ‘J’

Film edukacyjny „Zbilansowana dieta dziecka”
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=1

Gra interaktywna – „Połącz w pary zwierzęta hodowlane i ich dzieci”

https://learningapps.org/view3390883?fbclid=IwAR2fSa3lvDfIwo8xIEH0UQnAhnyCC5rP9mFG_LJH6rdekT61Tl71pKE4R04

Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania

https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia

Dodatkowe zadanie  –>  Opowiedz historyjkę

Dziecko przygląda się obrazkom, a później stara się, budując pełne zdania, opowiedzieć o tym co się wydarzyło.