KLASA IIB:
czwartek 25.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00, przygotowania do wakacji
2 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 62-64
3 LEKCJA matematyka, ćwiczenia str. 93
4 LEKCJA angielski on line godz. 10.45
środa 24.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00
2 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str.60-61, ćwiczenia powtórzeniowe wielka litera oraz znaki interpunkcyjne( kropka, przecinek, wykrzyknik, pytajnik)
3 LEKCJA religia/ etyka on line godz. 10.10
4 LEKCJA matematyka, ćwiczenia str. 92
wtorek 23.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00, zasady ortografii
2 LEKCJA religia
3 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 58-59, ćwiczenia powtórzeniowe, zasady ortografii
4 LEKCJA matematyka, ćwiczenia matematyczne str. 91
poniedziałek 22.06:
1 LEKCJA angielski
2 LEKCJA on line godz. 9.35
3 LEKCJA polski, ćwiczenia powtórzeniowe str. 56-57
4 LEKCJA matematyka, ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające str. 89-90
piątek 19.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00
2 LEKCJA polski " czy już potrafię" ćwiczenia str. 54-55
3 LEKCJA matematyka " czy już potrafię" ćwiczenia str. 72-73
poniedziałek 15.06:
1 LEKCJA angieslki
2 LEKCJA on line godz. 9.35
3 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 52-53
4 LEKCJA matematyka, ćwiczenia str. 86 i 88 ( jeśli ktoś ma nie zrobioną str. 87 to również ją uzupełnia ).
środa 10.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00, uczucia
2 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 50-51
3 LEKCJA religia on line godz. 10. 10
4 LEKCJA matematyka, ćwiczenia str. 84-85 ( ćwiczenia utrwalające)
wtorek 9.06:
1 LEKCJA godz. 9.00 on line, rozmowa o uczuciach i emocjach; co to są zdrobnienia
2 LEKCJA religia
3 LEKCJA matematyka, ćwiczenia matematyczne str. 71 ( rozwiąż zadania)
4 LEKCJA polski, notatka do zeszytu: lekcja, temat: zdrobnienia
ZDROBNIENIA- to wyraz utworzony za pomocą odpowiedniego formatu oznaczająca rzecz lub osobę mniejszą od nazywanej wyrazem podstawowym. Np.: pies- piesek, kot- kotek, mama- mamusia ( to zdrobnienie oznacza też wyrażanie uczuć).
Ćwiczenia polonistyczne str. 48-49
poniedziałek 8.06:
1 LEKCJA angielski
2 LEKCJA godz. 9.35 on line( przyroda), rozmowa o bezpieczeństwie i roślinach trujących
3 LEKCJA matematyka, ćw. str.70
4 LEKCJA polski ( emocje i uczucia), podręcznik str.58 przeczytaj wiersz " Serduszko", następnie wykonaj ćwiczenia ze str. 46-47
piątek 5.06:
1 LEKCJA on line godz. 9.00, rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas wakacji i wyjazdów
2 LEKCJA polski, niesforne wierszyki łamiące języki, przeczytaj kilkakrotnie w podręczniku na str. 68-69 wierszyki, nastepnie spróbuj wyszukać ( w internecie lub zapytaj kogoś z rodziny: mamę, tatę, siostrę, brata itd) jakiś inny niesforny wierszyk ( łamaniec językowy) naucz sie go na pamięć i zapisz go w zeszycie.
3 LEKCJA matematyka/ przyroda, podręcznik str. 68-69, ćwiczenia matematyczne str. 68
czwartek 4.06:
1 LEKCJA ON LINE GODZ. 9.00 (pytamy się z tabliczki mnożenia oraz z dzielenia)
2LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 45, zadanie 3 zapisz w zeszycie przysłowia/powiedzenia i zastanówcie się jak to rozumiecie
3 LEKCJA matematyka, ćwiczenia matematyczne str. 69
4 LEKCJA ANGIELSKI GODZ. 10.45 ON LINE
środa 3.06:
1 lekcja godz. 9.00 on line
2 lekcja polski, ćwiczenia polonistyczne str. 44, zapisz w zeszycie notatkę, lekcja, temat: zwroty grzecznościowe.
Zwroty grzecznościowe i ich stosowanie świadczy o wysokiej kulturze osobistej oraz pozytywnie usposabia nas do innych ludzi. Możemy podzielić je na kateorie w zależności od różnych sytuacji życiowych:
1. na powitanie: Dzień dobty, Witam, Dobry wieczór,
2 na pożegnanie: Do widzenia, Do zobaczenia, Żegnaj, Dobranoc, Dobrej nocy
3. w korespondencji czyli np. listach, mailach : Tobie, Ci, Wam, Was, Cię itd. - te słowa zastepują nam adresata ( zamiast imienia piszemy Tobie ), Szanowni Państwo, Szanowna Pani, Szanowny Pan, Serdecznie pozdrawiam, Z wyrazami szacunku
4. w codziennym użytku: proszę, dziękuję, przepraszam itp.
3 lekcja godz. 10.10 religia/ etyka on line
4 lekcja matematyka ćwieczenia str. 96 ( powtórz tabliczkę mnożenie oraz dzielenie w czwartek i piatek będe pytała na ocenę )
wtorek 2.06:
poniedziałek 01.06:
1 LEKCJA angielski
2 LEKCJA godz. 9.35 on line przyroda- powódź- skąd sie bierze?
3 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 42
4 LEKCJA kodowanie odszyfruj hasło:
skorzystaj z kody, którym już kiedyś się bawiliśmy : GA DE RY PO LU KI
musisz zastapić literę z szyfru drugą, która występuje w sylabie powyżej, jeśli takiej nie ma zostaje bez zmian
- GUG ( co to za hasło? to zakodowane hasło popatrz pierwsza litera G spoglądam do góry na sylaby, obok G jest A czyli ja w moim szfrze muszę zastąpić G/A, litera U z szyfru to tak naprawdę L ( patrz na sylaby u góry) i znowyu moje G to tak naprawdę miało być A. Powstało hasło ALA
Teraz Wy:
W S Z R S T I K D A P
N G J U D O S Z D A P
Z
P I G Z J K
E N K G
E Z K D C I G
L W K D U B K G M
W G S !!!!!!
piątek 29.05:
1 LEKCJA on line godz. 9.00
2 LEKCJA matematyka ćwiczenia str. 83, dodatkowo zapisz w zeszycie
zadanie: ile czasu upłynie między podanymi godzinami;
6.18...........................6.30
9.35..........................10.00
13.36........................13.59
14.00.........................16.00
9.00..........................21.00
7.30..........................15.00
3 LEKCJA polski, ćwiczenia str. 40-41
czwartek 28.05:
1 lekcja godz. 9.00 on line ( sprawdzenie zadań, omówienie tematyki dnia: wyjaśnienie pojęć: zbłąkana owca, czarna owca, łagodny jak owieczka), przypomnienie znanych legend
2 lekcja matematyka ćwiczenia str. 67 ( godziny, lata), ćwiczenia licze str. 72
3 lekcja polski, podrecznik str. 54-55 ( bajka), ćwiczenia polonistyczne str. 39
4 lekcja godz. 10.45 angielski on line
środa 27.05:
1 lekcja on line godz. 9.00- omówienie zadań, głośne czytanie zdań z wyrazami z "H"
2 lekcja matematyka, ćwiczenia str.66, ćwiczenia liczę str. 71 ( kto nie ma str. 70 to też proszę zrobić)
3 lekcja religia/ etyka on line
4 lekcja polski, podrecznik str. 54-55, ćwiczenia polonistyczne str. 38
wtorek 26.05:
1 lekcja on line godz. 9.00 ( proszę, żeby dzieci miały przy sobie potrzebne ksiązki, ćwiczenia oraz zeszyty. Nie chce tracic niepotrzebnie czasu na to, że ktoś czegoś dopiero szuka. W momencie, kiedy coś omawiamy, dzieci mają mieć otwarte na danej stronie ksiązki i śledzić to co omawiamy, z góry dziękuję).
2 lekcja religia
3 lekcja matematyka, podręcznik matematyczny strona 66 zad. 1, 2 oraz 3 (znaki rzymskie). Wszystkie zadania robimy w zeszycie do matematyki.
Lekcja, Temat: Znaki rzymskie.
Notatka do zeszytu:
PORY ROKU
WIOSNA trwa od 21 maraca do 21 czerwca
LATO trwa od 22 czerwca do 22 września
JESIEŃ trwa od 23 września do 21 grudnia
ZIMA trwa od 22 grudnia do 20 marca
4 lekcja polski, pisownie "h". Lekcja, temat: Pisownia "h".
Zadanie
Z wierszyka o hałasie z ćwiczeń polonistycznych str. 37 wypisz wszystjie wyrazy z "h", nastepnie wybierz dowolne 6 wyrazów i ułóz z nimi zdania.
poniedziałek 25.05:
1 LEKCJA angielski
2 LEKCJA godz. 9.35 on line, przyroda: rozmowa na temat powdzi i jak się zachowywać. Środki bezpieczeństwa, wzywanie pomocy, ewakuacja. Podręcznik matematyczno przyrodniczy str. 64-65 oraz ćwiczenia matematyczne str. 64
3 LEKCJA matematyka, podręcznik str. 66 ( znaki rzymskie i cyfry arabskie)
4 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 37, pisownia "h",
piątek 22.05:
1 LEKCJA on line godz. 9.00 ( piosenka " Ta piosenka jest dla mamy" )
wersja ze słowami: https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY
wersja karaoke bez słów : https://www.bing.com/videos/search?q=Ta+piosenka+jest+dla+mamy&docid=608023685040508780&mid=07B52556EC2FD7667D1907B52556EC2FD7667D19&view=detail&FORM=VIRE
2 LEKCJA plastyka/ technika - wykonaj laurke na Dzień Mamy, który obchodzimy 26 maja ( wtorek), w środku możesz napisać samodzielnie życzenia, tak jak robiliśmy to w zadaniu w ćwiczeniach lub skorzystać z mojej podpowiedzi i przepisać życzenia, które dla przykładu podaję:
Z okazji Twojego dnia Mamo.
Za wczoraj i dziś, zawsze tak samo,
każdym czułym serca uderzeniem
i każdym z niego płynącym życzeniem
zdrowia, sił i codziennej radości
wraz ze słowami największej wdzięczności.
Za wszystkie dla mnie trudy i starania
składam Ci dzisiaj podziękowania.
Bo małe moje ręce, serduszko gorące,
nikt mnie tak jak mama nie kocha pod słońcem.
propozycje róznych laurek możecie wyszukać w internecie, propozycji jest tam całe mnóstwo, oto link:
https://www.bing.com/videos/search?q=laurki+na+dzien+mamy&qpvt=laurki+na+dzien+mamy&FORM=VDRE
3 LEKCJA matematyka ćwiczenia str. 82
czwartek 21.05:
1 LEKCJA on line godz. 9.00- odczytywanie na ocenę czytanki " Braciszek"
2 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 36 ( opis postaci, kto jest młodszy, kto jest starszy, jaka jest różnica wieku)
3 LEKCJA matematyka, ćwiczenia str. 78 ( jeśli ktoś nie miał zrobionych str. 74-77 można je wykonać, te strony robiliśmy jeszcze wszkole)
4 LEKCJA angielski on line godz. 10.45
środa 20.05:
1 LEKCJA on line godz. 9.00
2 LEKCJA polski, podręcznik czytanka " Braciszek" doskonalenie technik czytania, ćwiczenia polonistyczne str. 35 zad. 2 i 3.
3 LEKCJA on line religia godz. 10.10
4 LEKCJA matematyka, przepisz do zeszytu, oblicz, zapisz odpowiedź
Zadanie1
W sklepie sportowym było 9 par nart. Ile sztuk nart jest w sklepie?
Zadanie 2
Pan Jan posadził drzewka wiśniowe w 8 rzędach po 6 w każdym rzędzie. Ile drzewek posadził pan Jan?
Zadanie 3
Ula kupiła 9 rolek tasiemki po 10 metrów w każdej rolce. Ile metrów tasiemki kupiła Ula?
Zadanie 4
Kuba na wakacjach wydawał codziennie po 8 zł. Ile złotych wydał Kuba w ciągu 1 tygodnia?
* DODATKOWE DLA CHĘTNYCH : Ile wydał w ciagu 2 tygodni?
Zadanie 5
Olek przywiózł z wakacji 5 kamyków, Staś 12 kamyków, Jacek ma o 6 kamyków więcej niż Olek i Staś razem. Ile kamyków mają razem chłopcy?
wtorek 19.05:
1 lekcja godz. 9.00 on line omówienie tematu, sprawdzenie zadań z dnia poprzedniego
2 lekcja religia
3 lekcja polski, podręcznik str. 52-53 czytanka " Braciszek", ćwiczenia polonistyczne str. 34
4 lekcja matematyka, wykonaj zadania z treścia z podręcznika str. 62 i 63, obliczenia i odpowiedź zapisz w zeszycie do matematyki.
poniedziałek 18.05:
1 lekcja angielski
2 lekcja godz. 9.35 on line
3 lekcja polski, ćwiczenia polonistyczne str. 32 ( w tym zadaniu robimy ttylko podkreślenia czynności, czyli pierwsza kropka na dole strony), str. 33- zad.2-opis rodzinnych uroczystości, zad.3- życzenia dla najbliższej osoby.
4 lekcja matematyka, ćwiczenia str. 63, doskonalenie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia
słowniczek do zad. 3:
Dunajec- to rzeka w południowej Polsce, to prawy dopływ Wisły,
flisak- to osoba, która kieruje tratwą/ łodzią, dawniej flisacy zajmowali sie przewożeniem towarów po rzece, obecnie można skorzystać z atrakcji jaką jest np. spływ po Dunajcu z flisakiem )
piatek 15.05:
1 lekcja godz. 9.00 on line ( oczytywanie opisu rodziny- ognisko domowe)
2 lekcja zadanie plastyczne, wykonaj rysunek z dowolnym środkiem transportu wodnego
3 lekcja polski, zapisz w zeszycie lekcja, temat: rodzina wyrazów.
RODZINA WYRAZU- to grupa wyrazów pokrewnych związana znaczeniowo, gdzie wszędzie pojawia się wspólny rdzeń.
Zadanie- zapisz jak najwięcej wyrazów z rodziny wyrazu :
- DOM
- RODZINA
Następnie napisz po 2 zdania z każdej rodziny wyrazu ( wyrazy wybierz samodzielnie).
wykonaj quiz : https://www.eduelo.pl/quiz/551/czesc/1/
czwartek 14.05:
1 lekcja godz. 9.00 on line, czytanka na ocene " Muzyka domowego ogniska", omówienie zadań
2 lekcja , ćwiczenia polonistyczne str. 31 zad. 4 ( nie rysujemy).
W zeszycie zapisz lekcja, temat: Ognisko domowe.
notatka:
Ognisko domowe- to sformułowanie, określające nie tyle rodzinę jako część społeczeństwa, co relacje, jakie w niej panują. Ognisko domowe oznacza ciepło wypływające z poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania. To również miejsce, które kojarzy nam się z radością i beztroską. To miejsce tworzą osoby i przedmioty w nim przebywające i nas otaczające.
Zadanie
Opisz w kilku zdaniach swoją rodzinę.
3 lekcja matematyka, ćwiczenia str. 62
4 lekcja godz.10.45 angielski on line
środa 13.05:
1 lekcja on line godz. 9.00
2 lekcja polski, podręcznik str.50-51, ćwieczenia polonistyczne str. 30
3 lekcja religi on line godz. 10.10
4 lekcja matematyka, ćwiczenia matematyczne str. 61
wtorek 12.05:
1 lekcja lekcja on line, godz. 9.00 ( omówienie zadań na wtorek, gra w " państwa, maista" , zagadki uzyczne
2 lekcja religia
3 lekcja polski, ćwiczenia polonistyczne str. 26-27
4 lekcja przyroda, transport wodny, podreęcznik matematyczno przyrodniczy str.60-61 , ćwiczenia matematyczne str. 60
TRANSPORT WODNY
To jedna z form komunikacji. W szczególności chodzi o przewóz statkami, w celach zarobkowych, pasażerów i ładunków, przez wody morskie lub śródlądowe. Do przewozu towarów używa się wielu wyspecjalizowanych statków takich jak np.: masowców, drobnicowców, kontenerowców, tankowców, chemikaliowców i innych. Przewozy pasażerskie stanowią niewielką część transportu ludzi, a to ze względu na długi czas podróży. Jedynie w niektórych regionach świata, na przykład na obszarach o silnie rozwiniętej linii brzegowej lub w państwach wyspiarskich, ważną rolę odgrywa komunikacja promowa.
Rodzaje statków:
* pasażerske (prom, żaglowiec, jacht, wodolot)
* towarowe ( tankowiec, kontenerowiec, drobnicowiec, barka )
* rybackie ( kuter, trawler- przetwarza ryby)
* wojenne
W zależności od obszaru działalności żeglugę można podzielić na:
• żeglugę morską ( czyli pomiędzy portami morskimi)
- żeglugę przybrzeżną ( czyli w lini brzegowej, w Polsce to ok. 20 mil morskich od brzegu)
• żeglugę śródlądową ( czyli np. po zbiornikach wodnych, tu napotykaja one na wiele przeszkód takich jak: mielizny, śluzy, mosty).
Miejsce w którym się ładuje i rozłądowuje statki to port. Moga być porty: handlowy, rzeczny, rybacki, jachtowy ( marina) itd.
Główne porty Polskie:
* Gdańsk ( port handlowy, port jachtowy)
* Gdynia ( port handlowy, port jachtowy)
* Świnoujście( port rybackia)
* Szczecin ( port handlowy, port jachtowy)
* Darłowo( port rybacki)
* Łeba( port rybacki, port jachtowy)
* Władysławowo( port rybacki)
* Ustka ( port rybacki)
* Sopot ( port jachtowy)
Mariny śródlądowe ( porty jachtowe) są np.: Giżycko, Mikołajki.
poniedziałek 11.05:
1 lekcja angielski
2 lekcja lekcja on line godz. 9.35
3 lekcja- polski " czy już potrafisz" ćwiczenia polonistyczno/ społeczne str. 28-29
4 lekcja- matematyka "czy już potrafisz" ćwiczenia matematyczne str. 58-59
piątek 8.05:
1 lekcja- on line godz. 9.00, pogramy w " jaka to melodia"- teleturniej ( program rozrywkowy), zagramy w grę" panstwa, miasta" ( przygotujcie sobie kartke formatu A4 , na ktorej narysujcie tabelkę z :
miasta zwierzęta rośliny rzecyz czynności imiona
jedna osoba będzie mówiła po cichutku w głowie alfabet, inna osoba w wybranym przez siebie momencie powie stop, litera na której się zatrzymała osoba wypowiadajaca alfabet to litera na któą napiszemy po kolei słowa ( np. litera K
miasto zwierzęta rośłiny rzeczy czynności imiona
Kraków krowa krokus kurtka kopanie Kasia
2 lekcja- POLSKI
Zapisz w zeszycie do polskiego : lekcja , temat: NIE z przymiotnikami , NIE z czasownikami
Zadanie
Zapisz zdania rozdzielajac wyrazy, pamietaj o zasadzie, że NIE z czasownikami piszemy oddzielnie, NIE z przymiotnikami piszemy razem.
- NIELUBIĘDZIECIKTÓRESĄNIEGRZECZNE.
- NIEBIEGAMPODRODZEKTÓRAJESTNIEBEZPIECZNA.
- MOJAMAMANIEROBIOBIADÓWKTÓRESĄNIEDOBRE.
- TATAMOJEGOKOLEGINIEBUDUJENIEŁADNYCHDOMÓW.
- WWARSZAWIENIEKURSUJENIEMIŁYTAKSÓWKARZ.
3 lekcja- MATEMATYKA
Zadania z podręcznika str. 58,59
czwartek 7.05:
1 lekcja- polski, doskonalenie czytania, opowieadanie " Filmowy wieczór", ćwiczenia polonistyczne str. 25
2 lekcja- matematyka, dokonujemy analizy zadań, układamy treść zadań matematycznych, ćwiczenia str. 57
3 lekcja- przyroda, zwierzęta żyjące w różnych środowiskach.
Czy wiesz, że zwierzęta przystosowują się do otoczenia/ środowiska w którym żyją? Przetrwanie zwierzętom umozliwia dostosowanie się ich do warunków jakie panuja wokół np. do środowiska lądowego lub wodnego. Są zwierzęta, które potrafia żyć zarówno w wodzie jak i na lądzie np. żaba.
rozwiąż quiz : https://www.eduelo.pl/quiz/768/czesc/1/
Zastanów się czy znasz może jakieś inne zwierzęta żyjące zarówno w wodzie jak i na lądzie ( możesz wyszukać informacji w internecie).
4 lekcja- angielski on line
dodatkowa lekcja on line 12.30
środa 6.05:
1 lekcja- polski, przeczytaj czytanke z podręcznika na str. 48, ładnie naucz sie czytać na ocenę, nastepnie wykonaj ćwiczenia ze str. 24 ( ćwiczenia polonistyczne)
2 lekcja- matematyka ćwiczenia str. 56 ( rozwiązywanie zadań, doskonalenie liczenia i zapisu liczb)
3 lekcja religia on line
4 lekcja- muzyka, stwórz listę przebojów ( 5 ulubionych Twoich piosenek) do klasowego kanału muzycznego. Będzie to nasza klasowa muzyczna lista przebojów. Następnie pobawimy się w zabawę " jaka to melodia". Listę Waszych przebojów wyślijcie mi sms-em. Na jednym ze spotkań będę włączała kawałek utworu Waszym zadaniem będzie jego odgadnięcie.
12.30- spotkanie on line, porozmawiamy o filmach jakie lubicie oglądać, jacy ludzie pracują porzy tworzeniu fimu ( aktor, scenarzysta, kamerzysta, dźwiękowiec, reżyser itp. )
wtorek 5.05:
1 LEKCJA GODZ. 9.00 ON LINE, rozmowa na temat programów telewizyjnych i zainteresowań dzieci. Czytanie na ocenę.
2 LEKCJA - religia
3 LEKCJA - polski, podrecznik str. 46-47 przeczytaj ponownie dla utrwalenia opowiadanie "Najlepszy program" nastepnie przygotuj najlepszy program tv w ćwiczeniach str. 22-23
4 LEKCJA- matematyka str. 55
poniedziałek 4.05:
1 LEKCJA- angielski
2 LEKCJA- on line godz. 9.35,
1.Rozmowa na temat co to jest program TV, programy telewizyjne jakie lubicie oglądać. ( edukacja polonistyczno/społeczna)
2.Porozmawiamy o różnicach miedzy wodami stojącymi i płynącymi. Powiemy co to jest źródło, strumień, potok, rzeka. Jakie zwierzeta żyją w zbiornikach wodnych? Jakie znaczenie mają rzeki w życiu człowieka? ( edukacja przyrodnicza)
3 LEKCJA- przyroda : przeczytaj informację z podręcznika str.56-57 , następnie wypełnij ćwiczenia ze str. 54 ( ćw. matematyczno/przyrodnicze)
4 LEKCJA- polski, podręcznik str. 46-47 przeczytaj, następnie dopasujcie opisy programów telewizyjnych do ich nazwy w Ćwiczeniach polonistycznych str. 20-21.
W ZESZYCIE: Temat: Wiemy jak korzystać z mediów.
ZADANIE: zapisz wymyślony przez siebie program TV na jeden dzień.
wtorek 28.04:
1 LEKCJA on line
2 LEKCJA religia
3 LEKCJA polski/ przyroda- podrecznik polonistyczny str. 44 -45 przeczytaj wiersz " Ptasie plotki", nastepnie rozwiąż zadania w ćwiczeniach poloniostycznych str. 16-17.
4 LEKCJA matematyka- zapisz w zeszycie i rozwiąż zadania, utrwalanie
Zadanie 1
Która figura posiada największy obwód : kwadrat o bokach 5cm, prostokąt o bokach 2cm i 10cm, prostokąt równoboczny o bokach 7cm ? Rozwiąż zadanie, narysuj i zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
Zadanie 2
17+ 18+ 21+ 9+ 10=
25+25+25+25 =
5+10+15+20+25+30 =
100+ 100+ 50 + 20+ 30 =
50 - 5 - 15 - 10 =
44 - 14 - 10 - 17 =
30 - 17 - 3 - 1 =
400 - 100 - 50 - 30 =
1 x 1=
2 x 2 =
3 x 3 =
4 x 4 =
5 x 5 =
6 x 6=
7 x 7=
8x 8 =
9 x 9=
10 x 10 =
poniedziałek 27.04:
1 LEKCJA - angielski
2 LEKCJA - ON LINE GODZ. 9.35
3 LEKCJA - polski, podręcznik polonistyczny str. 42-43 przeczytaj tekst, a nastepnie rozwiąż zadania w ćwiczeniach polonistycznych str. 12-13 ( rodzaj żeński i męski), nazwy zawodów z końcówką -arz ( to wszytsko utrwalenie, bo o tym już się uczyliśmy)
4 LEKCJA - matematyka, zapisz do zeszytu
Temat: Obwody figur geometrycznych.
PRZECZYTAJ :
Obwód kwadratu to 4x długość boku
gdybyśmy narysowali kwadrat o bokach długośći 3cm , to obwód obliczymy nastepująco: Ob.= 4 x 3 cm= 12 cm
wyjaśnienie: Ob - to skrót od słowa obwód, 4, bo tyle boków ma kwadrat razy ( x) 3 cm bo to jest długość każdego boku, wynik to 12 cm
Obwód prostokąta to 2x długość krótszego boku + 2x długość dłuższego boku
gdybysmy narysowali prostokąt o bokach 4cm i 2 cm , to obwód obliczymy nastepująco: Ob.= 2 x 4 cm+ 2 x 2 cm = 8 cm+ 4cm = 12 cm
wyjaśnienie: Ob. - to skrót od słowa obwód, 2 bo prostokąt ma 2 boki dłuższe czyli 4 cm, stad zapis 2 x 4 cm dodać ( + ) 2 x 2 cm, bo są jeszcze dwa boki krótsze, wynik 12 cm to obwód naszego prostokąta.
Obwód trójkąta to dodanie długości każdego boku, ponieważ trójkąty mogą być różne. Moga być z bokami o tej samej długości lub różnej.
gdybyśmy narysowali trójkąt o bokach 3cm, 3 cm, 3 cm, ( taki trójkąt to trójkąt równoboczny, bo jego boki są tej samej długośći) to obwód tego trójkąta obliczymy następująco: Ob.= 3cm + 3cm + 3cm= 9 cm
wyjaśnienie: Ob. - to skrót od słowa obwód, dodane do sibie liczby 3cm to długość każdego z trzech boków naszego trójkąta.
ZAPISZ W ZESZYCIE, NARYSUJ I OBLICZ
Zadanie 1
Narysuj kwadrat o bokach długości 3 cm i oblicz jego obwód.
Zadanie 2
Narysuj prostokąt o bokach długości 2cm i 5 cm. Oblicz jego obwód.
Zadanie 3
Narysuj trójkąt o bokach długości: 3cm, 4 cm, 5 cm. Oblicz jego obwód ( ten trójkąt ma każdy bok innej długości).
piątek 24.04:
1 LEKCJA on line godz. 9.00, matematyka figury geometryczne
2 LEKCJA polski- ćwiczenia polonistyczne str. 10-11,
W ŚWIECIE INFORMACJI: rozmawialiśmy już o tym, że urządzeniami do przekazu informacji są np. TV, radio, internet. Dawniej, gdy nie było internetu, komputerów, tabletów itp. ludzie przeszukiwali biblioteczkę domową lub wybierali sie do biblioteki szkolnej czy miejskiej, zasięgać informacji na dany temat. Potrzebnej wiedzy szukano w książkach, gazetach, czasopismach, które także przekazują wiadomości z kraju i ze świata, ale również z książek, atlasów, encyklopedii dowiemy się wielu ciekawych rzeczy.
Wyróżnić wśród książek możemy np. encyklopedie, gdy chcemy dowiedzieć się np. jak nazywa się najwyższy szczyt świata, czy słownik ortograficzny, żeby dowiedzieć się jak napisać słowo " mucha", są również atlasy: geograficzne, historyczne, biologiczne itp. To wszystko to też źródło informacji :)
3 LEKCJA zajęcia techniczno- plastyczne, wykonaj z dostępnych materiałów urządzenie do przekazu informacji (np. tablet, laptop, telefon, radio, tv ) z zastosowaniem figur geometrycznych np. przyciski w kształcie kwadratu lub prostokątu., aparat w telefonie w kształcie koła itp. Urządzenie wykonaj z dostepnych np. pudełek, piojemnika po jakimś produkcie spożywczym itp.
czwartek 23.04:
1 lekcja- polski ortografia: NIE z czasownikami, NIE z przymiotnikami.
Dla przypomnienia:
Rzeczownik to część mowy odpowiadająca na pytanie kto? co? Są to rzeczy, rośliny, ludzie, zwierzęta
Czasownik to część mowy odpowiadająca na pytanie co robi? co się z nim dzieje? Sa to słowa oznaczające jakąś czynność lub stan w jakim się znajdujemy.
Przymiotnik to część mowy odpowiadająca na pytanie jaki? jaka? jakie?. Są to słowa określające jaki jest dany rzeczownik np. duży pies ( duży to przymiotnik, pies to rzeczownik)
https://www.eduelo.pl/prezentacja/791/ obejrzyj prezentację, która pozwoli utrwalić Wam części mowy
Ćwiczenia polonistyczne zadanie 1 str. 8- ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania, jedno słowo w rozsypance jest niepotrzebne,
2 lekcja- quiz Nie z czasownikami, Nie z przymiotnikami
Nie z czasownikami piszemy oddzielnie, czyli, czynność, której nie wykonujemy, nie robimy
- Ola piecze ciasto/ Ola nie piecze ciasta, inne przykłady: nie chodzi, nie biega, nie rysuje, nie je, nie śpi itd.
Nie z przymiotnikami piszemy razem ( czyli słowa określające jakie coś jest lub nie jest), np. niebrzydki, niemiły, nieładna itp. Są pewne wyjątki, ale o tym opowiem Wam na naszym spotkaniu :)
Ćwiczenia polonistyczne str. 9 zad. 2, 3 i 4
https://www.eduelo.pl/quiz/290/czesc/1/
https://www.eduelo.pl/quiz/289/czesc/1/
3 lekcja- matematyka, rozwiązywanie zadań z treścią, utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych. Cwiczenia matematyczne str. 53
Dla przypomnienie:
KWADRAT- ma wszystkie boki równe
PROSTOKĄT- ma dwa boki krótsze, dwa boki dłuższe
TRÓJKĄT- ma tylko 3 boki, mogą być tej samej lub różnej długości
KOŁO- jest okrągłe i nie ma żadnych boków ani wierzchołków
4 lekcja- angielski on line
środa 22.04:
1 LEKCJA matematyka, rozwiązywanie zadań z treścią , ćwiczenia matematyczne str. 52
2 LEKCJA polski, ćwiczenia polonistyczne str. 6-7. W zadaniu 1 str. 6 zamaist przepisać do zeszytu tekst z zadania, proszę opisz jak teraz wygląda Twój dzień obecnie. Pamiętaj, żeby użyć zwrotów z zadania, czyli: później, najpierw, następnie, na koniec, potem.
3 LEKCJA religia/etyka on line
4 LEKCJA przyroda, woda dlaczego jest tak ważna w życiu człowieka, obejrzyj prezentację
https://www.eduelo.pl/prezentacja/825/
dodatkowa lekcja on line godz. 12.30
wtorek 21.04:
1 LEKCJA godz. 9.00 on line
2 LEKCJA religia
3 LEKCJA matematyka ćwiczenia str. 49 ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 ) i str. 51
4 LEKCJA polski, podręcznik str. 40-41 w świeci informacji, ćwiczenia polonistyczne str. 4-5
poniedziałek 20.04:
1 LEKCJA - angielski
2 LEKCJA - on line test z lektury "Oto jest Kasia"
3 LEKCJA- matematyka, ćwiczenia str. 48
4 LEKCJA - przyroda, zbiorniki wodne i wody stałe po co? i dlaczego? Przeczytaj informacje z podrecznika matematyczzno/przyrodniczy str. 52-53, ćwiczenia matematyczne str. 50
CZY WIESZ,Że ( przeczytaj ):
ZBIORNIKI WODNE– zagłębienie terenu wypełnione wodą (w przeciwieństwie do cieków – wód płynących). Wyróżnia się zbiorniki wodne naturalne nazywane jeziorami oraz sztuczne zbiorniki wodne, które w zależności od sposobu powstania misy dzieli się między innymi na: zaporowe, kanały, sadzawki, baseny różnego typu itp.
Woda jest bardzo ważnym składnikiem krajobrazu. Bez wody nie ma życia.
Polska jest krajem ubogim w wodę, dlatego musimy ją oszczędzać. Jednymi z takich sposobów oszczędzania jest budowa sztucznych zbiorników i kanałów.
- Zbiorniki zaporowe tworzone są dla określonych celów gospodarczych, np. energetycznych ( poruszanie turbin elektrowni), gromadzenia wody pitnej lub przeciwdziałania powodziom.
Kanały są budowane głównie do transportu wodnego, żeglugi lub przepływu wody. Moga być nad powierzchnią lub pod powierzchnią ziemi.
Baseny- służą do kąpieli.
Jeziora są to naturalne zbiorniki wodne, których woda nie podlega swobodnej wymianie z wodami wszechoceanu, odgrywają one bardzo dużą rolę w przyrodzie i życiu gospodarczym. Są ważnymi zbiornikami oddziaływującymi na lokalny klimat, stanowią środowisko życia roślin i zwierząt, dostarczają wody dla celów komunalnych i przemysłowych oraz mają duże walory rekreacyjne.
Sztuczne zbiorniki wodne budować czy nie budować?
Argumenty za:
-ponieważ gdy są pożary to samolot czy wóz starżacki mogą szybko nabrać wodę
-ponieważ gdy są powodzie można wylać tam wodę,
-ponieważ niektóre zbiorniki są takie, że można tam się ochłodzić w lato , czyli innymi słowy mówiąc można się tam pokąpać... :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-13.03.2020r.
Podręcznik pol.: czytanka str. 22-23, ćw. pol. str. 42-43
Ćw. mat. str. 76-77
16-20.03.2020r.
Podręcznik pol. str. 24-27 ( dział 24)
Ćw. pol. str. 44-51 ( dział 24) + str. 52-53 sprawdź się
Ćw. mat. str. 26-29 + str. 30-31 sprawdź się
Zajęcia komputerowe- ćwiczenie pisowni w programie Word
23.03.2020r.
Podręcznik pol. str. 28-29
Ćw. Pol. Str. 54-55
Ćw. Mat. Str. 32
24.03.2020r.
Ćw. Pol. Str. 56-57 ( czasownik)
Ćw. Mat. Str. 33
25.03.2020r.
Podręcznik pol. Str. 30-31
Ćw. Pol. Str. 58
Ćw. Mat. Str. 78-79
Dodatkowo:
- lektura “ Oto jest Kasia”( przeczytana na 30.03.20r.)
- tabliczka mnożenia ( do wyuczenia na pamięć )
1. zadanie na pierwszy dzien wiosny
Witajcie na dziś mamy zaplanowane 3 lekcje po 20 min., w których jedna będzie on line. Pamiętajcie, żeby po każdych 20 min. przy komputerze zrobić 15 minut przerwy, gdzie robimy luźne podskoki, 5 pajacyków, krązenia ramion, tułowia i głowy po 3 w każdą stronę.
LEKCJA 1
łączymy się on line poprzez Teams ( kto może i dał radę się połączyć ) godz. 9.00, wtedy wyjaśnię wszystko co trzeba zrobić i powtórzymy z dnia poprzedniego. Kto się nie połączy to dokańcza notatkę jeśli jej nie zapisał całej. Dziś dopisuje definicję czasownika. Kto napisał całość, dziś nie pisze żadnej notatki tylko przechodzi do LEKCJI 2 POLSKI
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
notatka tylko dla przypomnienia NIE ZAPISUJ JESLI ZROBIŁEŚ/ŁAŚ TO WCZORAJ
Temat: Czasownik, rzeczownik, przymiotnik, liczebnik- jako części mowy.
RZECZOWNIK- to część mowy odpowiadająca na pytanie : kto? co ? Inaczej mówiąc są to rzeczy, ludzie, zwierzęta itp. np. mama, Adam, kot, globus, piłka itp.
CZASOWNIK- to część mowy odpowiadająca na pytanie: co robi?, co się z nim dzieje? Inaczej mówiac są to czynności Np. biegam, skaczę, piszę, mówię itp.
PRZYMIOTNIK- to część mowy odpowiadająca na pytanie: jaki? jak? jakie? coś jest. Przymiotnik określa jaki jest rzeczownik np.
Mały pies szczeka.
Mały ( jaki?) to przymiotnik, pies ( co?) to rzeczownik, szceka ( co robi?) to czasownik
LICZEBNIK- to część mowy odpowiadająca na pytanie ile?, który z kolei np. pięć ( ile?) piłek,
trzeci ( który?)chłopiec
---------------------------------------------------------------------------------koniec notatki-----------------
LEKCJA 2 POLSKI
Zadanie 1
Przeczytaj czytankę o Tomku
Tomek ma brązowe włosy i nosi okulary. Szkła okularów lekko powiększają i tak duże oczy Tomka, przez co wydaje się być stale czymś zdziwiony. Tak naprawdę Tomek często bywa zamyślony. Kiedy tylko może, korzysta ze swojego podręcznego komputera. To prezent od rodziców. Dokładnie o takim marzył już od jakiegoś czasu. Pewnego dnia, laptopa pokazał mu brat jego kolegi. Wcześniej Tomek wiele czytał na temat komputerów i śledził wszelkie informacje w telewizji, bo elektroniką Tomek interesował się właściwie odkąd pamiętał. Ale od początku...
Piotrek to najlepszy kolega Tomka. Obaj mieszkają na tym samym osiedlu. Któregoś wieczoru, jak to bywało w zwyczaju, Tomek wpadł do Piotrka, żeby wymienić się komiksami. W tamtym czasie obydwaj chłopcy zaczytywali się powieściami graficznymi. To właśnie przy jednej z takich okazji Piotrek wspomniał Tomkowi, że jego starszy brat kupił sobie komputer. Brat Piotrka ma na imię Rafał. Był od chłopców dużo starszy i już studiował. Podobno przez całe wakacje gdzieś pracował, żeby móc odłożyć pieniądze. Komputery Tomek znał ze szkoły. Uczniowie używali ich na niektórych lekcjach, ale kiedy Tomek usłyszał, że brat Piotrka kupił laptopa, zabłyszczały mu oczy. Tomek miał mnóstwo pytań, na większość których Piotrek nie umiał odpowiedzieć. Dlatego zdecydował, że najlepiej będzie pójść do Rafała i zapytać, czy mogą obejrzeć jego najnowszy zakup. Rafał roześmiał się serdecznie, widząc ciekawe spojrzenia obu chłopców i od razu przywołał ich ręką do siebie. Przed nim na biurku stał laptop. Rafał co prawda był w trakcie instalacji potrzebnego mu oprogramowania, ale obiecał Tomkowi odpowiedzieć na wszystkie jego pytania. Już po chwili był szczerze zdziwiony precyzyjnością, czyli dokładnością poruszanych kwestii. Od razu było widać, że Tomek miał już sporą wiedzę o komputerach.
Dziś, Tomek w swoim laptopie ma różne gry i ćwiczenia. Często ogląda krótkie, zabawne filmiki oraz zdjęcia. Lubi też kontaktować się ze swoimi koleżankami i kolegami poprzez różne strony internetowe przeznaczone dla dzieci. Nosi plecak, do którego chowa swojego laptopa w drodze z domu do szkoły i ze szkoły do domu. Poza tym, gdyby to tylko było możliwe, prawie cały czas trzymałby go przed sobą. Jednak pani Małgosia mu na to nie pozwala. A pani Małgosia wie, co mówi, jest wychowawczynią klasy, do której uczęszcza Tomek.
Zadanie 2
Proszę, żebyście spróbowali znaleźć w tekscie, ale tylko w pierwszym fragmencie ( tym zaznaczonym na czerwono) jak najwiecej czasowników.
Pamiętaajcie czasownik to inaczej czynności, coś co robimy.
Odpowiada na pytanie co robi? co się z nim dzieje?
Np. skaczę, biegam, rysuję, mieć. Pamiętajcie, że te słowa moga być odmienione np. zamiast mieć może być mam, zamiast chodzę może być chodzi itd.
Te czasowniki zapiszcie w zeszycie w linie w kolejności alfabetycznej ( możez również zapisać w dowolnej kolejności, ale później ponumeruj według alfabetu)
LEKCJA 3
MATEMATYKA / PRZYRODA
https://www.eduelo.pl/prezentacja/poziom-ii/matematyka/kalendarz-i-zegar/783/
obejrzyj filmik o jednostkach czasu ( link u góry- poproś kogoś dorosłego o pomoc jeśli nie dasz rady sam).Następnie po obejrzeniu zapisz w zeszycie przykłady
Dla przypomnienia
1 godzina to 60 minut
1 godzina = 30 minut + 30 minut
1 godzina = 15 minut + 15 minut+ 15 minut + 15 minut
15 minut to inaczej kwadrans
30 minut to inaczej pół godziny
PRZYKŁADY DO ZESZYTU: ( napisz jaka to godzina, wybierz jedną z nich i narysuj )
godzina 9 i 15minut + 15 minut to ...........................................
godzina 8 i 45 minut + 5 minut to.............................................
godzina 12 i 00 minut + 36 minut to ........................................
godzina 7 i 30 minut + 30 minut to............................................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZADANIE DODATKOWE - to zadanie zrób dodatkowo po wykonaniu pozostałych o dowolnej porze
Sprawdź ile zapamiętałeś/łaś, Link do quizu: https://www.eduelo.pl/quiz/48/czesc/1/
wykonaj zadanie na tej stronie i sprawdz czy juz wiesz co to jest czasownik. Powodzenia :)
piątek 27.03:
LEKCJA 1 POLSKI
Wiemy już co to rzeczownik, wiemy już co to czasownik. Przyszedł czas na przymiotnik i jego definicję:
PRZYMIOTNIK - określa nam jaki jest rzeczownik, odpowiada na pytanie jaki? jaka? jakie?
- stary zegar tyka ( stary - jaki? to przymiotnik, zegar- co? to rzeczownik, tyka - co robi? to czasownik. Czyli jak zauważyliście przymiotnik będzie nam mówił o tym jaki jest dany rzeczownik
np.: stary, brzydki, wysoki, ładna, mała, ciche ( te wszystkie słowa odpowiadaja nam na jakieś pytanie przymiotnika)
ZADANIE 1
Podane niżej wyrazy wpisz w odpowiednie miejsce ( narysuj w zeszycie tabelke
kolorowa, zegar, bawi się, piszemy, zielone, pióro, książki, rosnąć, wielki, domek, opowiada, podróżnik, uroczysta, spacerujemy, leniwy
czasownik rzeczownik przymiotnik
............... ................. .....................
............... ................. .....................
itd.
ZADANIE 2
Dopisz po trzy przymiotniki do rzeczowników ( w zeszycie)
piłka-........................................
wiosna-.....................................
małpa-.......................................
LINK DO QUIZU O PRZYMIOTNIKU
https://www.eduelo.pl/quiz/46/czesc/1/
LEKCJA 2 MATEMATYKA/ - oblicz w zeszycie
Jest godzina 7 : 00 za dwie godziny będzie................
Jest godzina 8 : 30 za godzinę będzie........................
Jest godzina 16 : 15 za 15 minut będzie.......................
16+ 25+3 =
75 + 25 =
24 + 6 + 35 =
81 + 9 + 10 =
85 - 15 =
43 - 21 =
19 - 7 =
100- 52 =
LINK DO PREZENTACJI PRZYRODA
https://www.eduelo.pl/prezentacja/795/
poniedziałek 30.03:
Temat dnia : Odwaga na co dzień
Lekcja 1- angielski
Lekcja 2- on line
Lekcja 3- Polski
ćwiczenia polonistyczno społeczne str. 62,63
https://www.eduelo.pl/prezentacja/poziom-ii/jezyk-polski/ortografia/796/ dla przypomnienia
https://www.eduelo.pl/quiz/272/czesc/1/ quiz wielka i mała litera
Lekcja 4- matematyka
ćwiczenia matematyczno/przyrodnicze str. 34
https://www.eduelo.pl/quiz/522/czesc/1/ quiz matematyczny zadania z treścią
Wtorek 31.03:
" Pesteczka"
1 lekcja godz. 9.00 lekcja on line
2 lekcja religia
3.lekcja polski : czytanka w podręczniku "Pesteczka" str.32- przeczytaj dialog a następnie rozwiąż zadania do treści w ćwiczeniach, ćwiczenia polonistyczno/społeczne str. 64-65
4 lekcja matematyka: ćwiczenia matematyczno/przyrodnicze str. 35, utrwalamy mnożenie i dzielenia.
Środa 1.04:
1 lekcja polski : opis wyglądu człowieka, ćwiczenia 66-67
2 lekcja przyroda : zanim zaczniecie obejrzyjcie ( kto może) ciekawą prezentację na stronie:
https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
W POLSCE MOŻEMY WYRÓŻNIĆ MIĘDZY INNYMI KRAJOBRAZY : GÓRSKI ( czyli w górach), NIZINNY ( łąki, pastwiska), NADMORSKI ( czyli nad morzem) I WYŻYNNY ( pofałdowany teren, niektóre pagórki, skarpy, jaskinie, wąwozy)
Podręcznik matematyczno/przyrodniczy str. 28-29 oraz 36-37 zapoznanie się z krajobrazem górskim i nizinnym ( jeśli ktoś nie ma podręcznika proszę skorzystać z zasobów internetowych i poczytać o tych krajobrazach), ćwiczenia matematyczno/ przyrodnicze str. 36
3 lekcja etyka/religia on line
4 lekcja matematyka: ćwiczenia matematyczne str. 37 ( utrwalanie dodawania i odjemowania w zakresie 100) :
zadanie dodatkowe :
dodoawanie w zakresie 100 https://www.eduelo.pl/quiz/141/czesc/1/
odejmowanie w zakresie 100 https://www.eduelo.pl/quiz/146/czesc/1/
KTO MOŻE ŁĄCZY SIĘ ZE MNĄ W ŚRODĘ 01.04.O GODZINIE 12.30 NA TEAMS
CZWARTEK 02.04:
1 LEKCJA POLSKI : odpowiedz na pytania w ćwiczeniach polonistycznych str.68-69, następnie w zeszycie zapisz lekcja , temat: Opis przyjaciela, a następnie pod tematem opisz, używając pełnych zdań swojego przyjaciela/ przyjaciólkę.
2 LEKCJA MATEMATYKA: ćwiczenia matematyczne str. 38- utrwalanie odejmowania
zadanie dodatkowe: https://www.eduelo.pl/quiz/116/czesc/1/
3 LEKCJA PLASTYKA: Narysuj krajobraz górski, nizinny, wyżynny oraz nadmorski. Podziel kartkę na 4 części, pamietajżeby podpisać każdy z krajobrazów.
https://www.eduelo.pl/prezentacja/784/ prezentacja o krajobrazach dla przypomnienia, żeby łatwiej było namalować swoje krajobrazy
PIĄTEK 03.04:
1 lekcja on line godz. 9.00 ( krajobrazy Polski, omówienie zadań )
2 lekcja matematyka/ przyroda : ćwiczenia matematyczne str. 39 ( utrwalenie dodawanie i odejmowania), str. 40 ( poloruj obrazek wg instrukcji)
3 lekcja technika - Kochani w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi, zrobimy ozdobę na stół wielkanocny:
kurczaczek wielkanocny
potrzebujemy: niewielki słoiczek z wieczkiem ( zakrętką), wkładamy do słoika żółty papier lub bibułę, jeśli nie mamy malujemy słoik na żółto, następnie wycinamy z żółtej kartki skrzydełka ( jeśli nie mamy takiej kartki to weź białą i pokoloruj mazakiem lub kredką, to samo robimy z dziobem (dziób można zrobić z obu stron słoika, kolor pomarańczowy), oczy można namalować czarnym mazakiem. Zamiast czuprynki weź drugą zakrętkę( poproś mamę lub tatę, żeby przykleili tą zakrętkę do słoika np. taśmą dwustronną), wyłóż ją watą/ wacikami lub ligniną i posadź w niej rzeżuchę, do świąt wyrośnie piękna zielona czuprynka, którą będzie można jeść.
poniedziałek 06.04:
1 LEKCJA angielski
2 LEKCJA on line 9.30 ( wyjaśnimy zadania do zrobienia, przybliżymy tematykę Świąt Wielkanocnych)
3 LEKCJA polski : przeczytaj uważnie opowiadanie z podręcznik do polskiego str. 36-38 " Zabawa w sklep", następnie przejdź do ćwiczeń polonistycznych i uzupełnij zadania ze str. 70-71
4 LEKCJA matematyka: ćwiczenia matematyczne str. 41 ( utrwalanie mnożenia i dzielenia), zadnia z treścią
wtorek 07.04:
1LEKCJA godz. 9.00 on line
2 LEKCJA RELIGIA
3 LEKCJA polski,
ćwiczenia polonistyczne str. 72 ( opis zabaw), 73 ( "rz" po spółgłoskach: k,p,t,ch,g,b,d,w,j- utrwalenie)
4 LEKCJA matematyka - utrwalanie mnożenia i dzielenia
ćwiczenia matematyczno/przyrodnicze str. 42
środa 08.04:
łączymy się o 12.30 ( oczywiście kto może )
1 LEKCJA polski: przeczytaj wierszyk z podręcznika ze str. 39, następnie przejdź do ćwiczeń str. 74 i 75 ( nie robimy ćw. 4 ze str. 75)
CZTEROLISTAN KONICZYNA- znalezienie takiej koniczyny między trawami podobno przynosi szczęście, ponieważ ona jest jedyna w swoim rodzaju/ wyjątkowa. Koniczyny przeważnie mają tylko 3 listki, dlatego jeśli znajdziemy z 4 listkami ( taką zmutowaną wersję :))to mamy szczęście.
Dawno temu uważano, że każdy liść koniczyny za coś odpowiada. 1 listek za nadzieję, 2- za wiarę, 3-za miłość, 4- za szczęście. Bardziej zmutowana wersja może mięć też 5 listek- odpowiada za pieniądze. Kto znajdzie w trawie taką koniczynę . POWODZENIA!!!
Pamiętajcie, ludzie też są różni/ inni, cechują się indywidualnym wyglądem ( noszą okulary, mają inny kolor wosów itp.) oraz zachowaniem. Każdy jest jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny i wyjątkowy. Dotyczy to również niepełnosprawności. Nie wolno nikogo wykluczać. Trzeba być tolerancyjnym wobec innych. To tak jak z tą koniczyną jej inność jest wyjątkowa. Od ludzi też możemy czerpać wiele dobrego.
2 LEKCJA matematyka ćwiczenia str. 43
3 LEKCJA religia/etyka on line
4 LEKCJA : przyroda- termometr, quiz : https://www.eduelo.pl/quiz/722/czesc/1/
środa 15.04:
( połączenie na Teams godz. 12.30)
1 LEKCJA notatka do zeszytu z polskiego:
Temat: Lektura " Oto jest Kasia" Mira Jaworczakowa.
"Oto jest Kasia" to historia 8 letniej dziewczynki, uczennicy klasy drugiej o imieniu Kasia. Ma ona starszego brata Jurka, ale jako najmłodsza jest "oczkiem w głowie" rodziców. Niestety wszystko się zmienia, gdy pojawia się w jej życiu siostrzyczka o imieniu Agnieszka. Kasia przestaje być w centrum uwagi, zaczyna być niegrzeczna i nadąsana, by zwrócicć uwagę dorosłych. Zaczyna źle się uczyć. Rówieśnicy przestają ją lubić, gdyż jest niemiła i złośliwa. Dopiero po chorobie Agnieszki dziewczynka zaczyna zmieniać swoje nastawienie. Poprawia sie w domu oraz w relacjach klasowych . Z pomocą brata nadrabia szkolne zaległości.
2 LEKCJA- plastyka
Narysuj rodzinę Kasi pod notatką w zeszycie ( pamietaj o wszystkich postaciach: mama, tata, Jurek, Agnieszka oraz Kasia)
3 LEKCJA - RELIGIA
4 LEKCJA- matematyka notatka w zeszycie do matematyki
Temat: Dzielenie.
6 : 2 = 3
liczna 6 to dzielna liczba 2 to dzielnik liczba 3 to iloraz ( wynik dzielenia)
Wpisz brakujący dzielnik:
36 : ......= 6
25 : ......= 5
16: ......= 4
9 : .......= 3
4 : .......= 2
Wpisz brakujący iloraz:
12 : 4 =........
6 : 3 =..........
40 : 10=.........
21 : 7 = .........
24 : 8=..........
Wpisz brakującą dzielną ( pamietaj, żeby dowiedzieć się jaka będzie dzielna zasosuj mnożenie pozostałych liczb, bo wiemy, ze odwrotnością dzielenia jest mnożenie)
....... : 3 = 2
........ : 5 = 3
........ : 4 = 7
........ : 6 = 4
........ : 9 = 2
czwartek 16.04:
1 i 2 LEKCJA- polski, notatka do zeszytu: Temat: " Oto jest Kasia" charakterystyka bohaterów.
Bohaterowie utworu:
Kasia-8 letnia dziewczynka, uczennica kl.2. Jest ładna, ale rozpoeszczona. Często się dąsa i obraża. Lubi być w centrum uwagi.
Jurek- starszy brat Kasi i Agnieszki. Jest bardzo cierpliwy i wyrozumiały dla Kasi. Kocha obie swoje siostry, stara sie pomagać rodzicom i nie sprawiać kłopotów. Jest rozsądnym i odpowiedzialnym chłopcem.
Tata Kasi- jest zajęty i zapracowany. Często wyjeżdza.
Mama Kasi- ciepła, opiekuńcza kobieta, stara sie dzielić czas pomiędzy trójkę dzieci.
Agnieszka- malutka siostra Kasi i Jurka
Antolka- koleżanka z klasy Kasi, jest córką strażaka. Jest przyjazna, uczynna, chętnie pomaga innym i pożycza swoje ksiązki. Ma młodszego braciszka, którym sie opiekuje. Pod koniec ksiązki Kasia się z nią zaprzyjaźnia.
3 LEKCJA- przyroda, zapoznaj się z tematem i przeczytaj notatkę
Łąka
jest to zbiorowisko roślin pozbawione co do zasady drzew, którego podstawę stanowią trawy, pośród których rosną również inne rośliny jednoliścienne, zioła, mszaki. Warto zaznaczyć że łąki występują w klimacie umiarkowanym i chłodnym tam, gdzie człowiek zaznaczył swoją działalność. Łąki można znaleźć w Europie, Azji i Ameryce Północnej.
Łąki mogą w przyrodzie występować w naturalny sposób w tych miejscach, w których nie może rozwijać się las. Są to na przykład hale w górach, a także obszary które są często zalewane przez wodę. Inne łąki mają charakter częściowo naturalny, gdy w ich powstaniu brał udział człowiek, jednak w niewielkim stopniu.
Rodzaje łąk
Wyróżniamy między innymi:
- łąki zalewne
- łąki bagienne
- łąki górskie
Rośliny na łąkach: maki, chabry, astry, dzwonki fiołki, jaskier, koniczyna itp.
zadanie 1 str. 46 ćwiczenia matemoatyczno/ przyrodnicze. Odszukaj w atlasie przyrodniczym lub w internecie jakie rodzaje roślin występują na ilustracjach, podpisz je nazwami
piątek 17.04:
1 LEKCJA- godz. 9.00 on line
2 LEKCJA- polski, notatka do zeszytu
Temat: Plan wydarzeń " Oto jest Kasia".
Plan wydarzeń
- Opis Kasi.
2. Relacje Kasi z pozostałymi członkami rodziny. - 3.Pojawienie sie w klasie nowej koleżanki Antolki.
4. Pojawienie się siostrzyczki.
5. Niechęć Kasi do małej Agnieszki.
6. Kłótnie Kasi z Jurkiem i rodzicami.
7. Oceny Kasi z najlepszych stają się najgorszymi w klasie.
8. Dramatyczne popołudnie Kasi i Agnieszki.
9. Mała Agnieszka choruje na zapalenie płuc.
10. Siostrzyczka wraca do zdrowia.
11. Kasia powraca do dawnej formy.
zadanie: odszyfruj hasło z dodatkowej karty pracy pt. "Oto jest Kasia" zapisz na kolorowo w zeszycie pod notatką
3 LEKCJA- matematyka, str. 47 ćwiczenia matematyczne. Utrwalanie dodawania i odejmowania.
Dla przypomnienia ( ułatwienie do rozwiązania zadań w ćwiczeniach)
1 miara krawiecka ma 100 cm
100 cm to 1m
W Polsce w obiegu mamy nastepujące banknoty : 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł oraz 500 zł.