IA:
23.06:
On the summer camp – Na obozie letnim
Tiger znowu jeździł na deskorolce i przewrócił tablicę z wynikami konkursu.
Dzieci nie obraziły się na niego, przecież to tylko zabawa! Nadal wszyscy są dobrymi przyjaciółmi.
CD4/ 51 Zaśpiewajmy z nimi piosenkę: Let`s be friends!
Hello, Maks, Hello Ana,
Hello Sue, Hello Jay.
Nice to meet you.
Let’s be friends!
I’m from Poland.
I’m from Spain.
I’m from the UK.
Let’s be friends!
I speak Polish.
I speak Spanish.
I speak English.
Let’s be friends!
Podręcznik str.76
ćw.2 Nazwij po polsku i po angielsku państwa, do których należą flagi na obrazkach.
Jakimi językami mówią mieszkańcy tych państw? 1. Hiszpania,Spain – Spanish…
ćw.4 Czy pamiętasz z historyjki, gdzie mieszkają Sue, Ana i Maks?
Czy pamiętasz, jak witają się z przyjaciółmi? Połącz każdą postać z krajem i odpowiednim językiem.
Przedstaw się, jak każda z postaci:
I`m Maks. I`m from Poland. I speak Polish…
Koniec nauki szkolnej. Czeka nas gorące lato – a hot summer.
Let`s play like Peppa Pig family – Pobawmy się tak jak rodzinka świnki Peppa:
https://www.youtube.com/watch?v=fEV8_wx4iBE
Have great summer holidays everyone!
Hip, hip, hurray, it`s holiday! Hurra, wakacje!
Zobaczymy dokąd pojadą Sue i Jay, czy będzie z nimi Tiger?
Przydadzą się nowe słówka:
Poland - Polska Polish - polski
Spain – Hiszpania Spanish – hiszpański
The UK – Zjednoczone Królestwo (Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia Północna)
English – angielski (oficjalny język całego Zjednoczonego Królestwa)
The capital is… - Stolicą jest …
People speak (Polish) – Ludzie mówią (po polsku)
The flag is … - Flaga ma kolory …
Nice to meet you – Miło cię poznać.
Podręcznik str. 74, 75 CD4/ 49
Obejrzyj i posłuchaj historyjkę z letniego obozu (summer camp).
Znajdź i wykonaj flagi państw pojawiających się w historyjce, udekoruj nimi swój pokój.
Poproś osobę z rodziny o pomoc w znalezieniu tych państw na mapie Europy.
Goodbye!
Jesteście gotowi na piknik w ogródku albo nad jeziorem?
Spakujemy dzisiaj po angielsku sztućce i talerze. Nazwy, których się nauczymy:
spoon - łyżka
plate - talerz
fork - widelec
cup – kubek, filiżanka
knife - nóż
bowl – miseczka
Podręcznik str.90 Extra Vocabulary 4
ćw.1 Przejdź paluszkami po wszystkich zdjęciach, uważaj żeby nic się nie zbiło!
CD4/ 40 Posłuchaj i znajdź odpowiednie zdjęcie. UWAGA! Kolejność zdjęć jest inna niż na nagraniu. Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj za nagraniem.
ćw.2 Lay the table – Nakryj do stołu
Połącz paluszkami cienie przedmiotów i właściwe obrazki. Mów głośno po polsku i po angielsku, co „układasz” na stole. Wonderful, thank you for your help!
CD4/ 41 Posłuchaj rymowanki „On the table” i pokazuj, jak dzieci nakrywają do stołu.
On the table
It’s dinner time, it’s dinner time! (dzieci wskazują nadgarstek w miejsce noszenia zegarka)
Let’s lay the table now. (dzieci ruchem rąk pokazują nakrywanie do stołu)
Put the plates on the table (dzieci ruchem ręki demonstrują układanie talerzy na stole)
and knives and forks, too. (dzieci ruchem dłoni pokazują, jakby trzymały
w nich sztućce – w jednej nóż, w drugiej widelec)
Put the bowls on the table, (dzieci ruchem ręki demonstrują układanie misek na stole)
the cups for me and you. (dzieci wskazują siebie i kolegę/koleżankę)
But where are the spoons? (dzieci rozkładają ręce w geście pytającym)
They’re on the table, too! (dzieci ruchem rąk pokazują stół)
Zeszyt ćwiczeń str.84
ćw.1 i 2 Wykonaj zgodnie z poleceniami.
Goodbye! Have a nice picnic!
9.06:
WEATHER – POGODA umie płatać figla!
What`s the weather like today? Jaka jest dzisiaj pogoda? – nauczymy się o niej opowiadać:
windy - wietrznie
hot - goraco
sunny - słonecznie
rainy - deszczowo
cold - zimno
cloudy - pochmurno
Podręcznik str.91.
ćw.1 Na każdym zdjęciu jest inna pogoda, posłuchaj nagrania CD4/ 43 i znajdź właściwe zdjęcie.
Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj za nagraniem. A jaka jest dzisiaj pogoda za twoim oknem?
ćw.2 Jaką pogodę opisują kolejne symbole? Powiedz po angielsku, które symbole powinny pojawić się jako następne w kolejności.
Zeszyt ćwiczeń str.85
Posłuchaj rymowanki o pogodzie CD4/ 44 i wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Is it rainy today? Czy jest dzisiaj deszczowo? Yes or no? Tak czy nie?
Is it rainy today? Yes or no? (dzieci udają, że rozkładają nad głową parasol)
Is it cloudy today? Yes or no? (dzieci kładą dłoń przed oczami i patrzą w górę)
Is it windy today? Yes or no? (dzieci kiwają się, jakby wiał mocny wiatr)
Is it sunny today? Yes or no?(dzieci udają, że zakładają okulary przeciwsłoneczne)
Is it hot today? Yes or no? (dzieci ocierają pot z czoła)
Is it cold today? Yes or no? (dzieci dygoczą z zimna)
Very good! Zawsze sprawdzaj pogodę przed wyjściem na dwór, tak jak dzieci na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
Bye, bye!
1.06:
Pobawimy się jeszcze dzisiaj zabawkami, ale na początek, przypomnijmy sobie jak zabawka Tiger trafiła do Sue i jej brata Jay w historyjce z pierwszego rozdziału naszego podręcznika:
https://www.youtube.com/watch?v=R6JRJWPuqgI
Zostali przyjaciółmi i Tiger wiele się nauczył od dzieci. Nam pomagał w nauce angielskiego.
Wiemy już, kiedy używać słów: in, on, under.
https://wordwall.net/pl/resource/1949663/angielski/tiger-1-unit-6-under
Umiemy czytać zdania i znajdować zabawki w pokoju:
https://wordwall.net/pl/resource/1948169/angielski/tiger-1-unit-6-prepositions-2
Zeszyt ćwiczeń str.68
Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Have fun everyone! Bye, bye!
26.05:
TOY SHOP - SKLEP Z ZABAWKAMI
Co by się stało, gdyby któregoś dnia zabrakło zabawek w sklepie z zabawkami? To nie jest możliwe!
Nauczymy się śpiewać piosenkę o czterech wspaniałych zabawkach w sklepie z zabawkami: CD4/ 14
Four great toys in a toy shop Cztery wspaniałe zabawki w sklepie z zabawkami
on a shelf at the top. na górnej półce.
Along comes a girl one day, Któregoś dnia przychodzi dziewczynka,
asks for a computer game prosi o grę komputerową
and takes it away. i zabiera ją ze sobą.
Three great toys in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a boy one day,
asks for a scooter
and takes it away.
Two great toys in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a girl one day,
asks for the skateboard
and takes it away.
One great toy in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a boy one day,
asks for the board game
and takes it away.
Obejrzyj na filmie scenkę w wykonaniu angielskich dzieci i spróbuj zaśpiewać razem z nimi:
https://www.youtube.com/watch?v=F-b086FHonQ
Zeszyt ćwiczeń str.67 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Podręcznik str.70 ćw.2
Dzieci na zdjęciach opowiadają, jakimi zabawkami bawią się podczas wakacji:
In the holidays, I play with my (ball).
CD4/ 16 Posłuchaj i pokaż, kto to mówi. Posłuchaj jeszcze raz i powtórz za dziećmi.
Great job! It`s time to play! Wspaniale! Pora na zabawę!
25.05:
Pora otrzymać wspaniałe oceny za wspaniałą pracę.
Wykonacie dzisiaj zadania, które rodzice prześlą do mnie na adres: a.mierzejewska@sp82.edu.gdansk.pl do 28.05.br.
Zeszyt ćwiczeń str.66
ćw. 1 Wykonaj zgodnie z poleceniem.
ćw. 2 Uzupełnij zdania odpowiednimi nazwami zabawek. Napisz po śladzie nazwy materiałów.
Zadanie dla dzieci, które mają w domu Zeszyt ćwiczeń: Uzupełnij słowniczek obrazkowy str.80.
Zadanie dla dzieci, które nie mają Zeszytu ćwiczeń:
Podpisz meble na rysunku do ćw.1 str.66: chair, table, cupboard.
Great job!
W nagrodę obejrzymy zabawę z krzesłami: Game of Chairs.
https://www.youtube.com/watch?v=dhWUFXvaZjo
Have fun everyone!
19.05:
Powtórzymy dzisiaj wiadomości o zabawkach i materiałach, z których są wykonane.
Where`s my skateboard? Poszukajmy jeszcze raz deskorolki.
Śpiewaj razem z nagraniem CD4/ 2 lub oglądając film:
https://www.youtube.com/watch?v=zP8CpwcEgO4
Podręcznik str.68 ćw.1 Powiedz głośno nazwy zabawek na zdjęciach.
CD4/ 12 Dzieci w nagraniu szukają zabawek. Posłuchaj i pokaż, których zabawek dzieci szukają.
Podręcznik str.69
ćw.4 Przypomnij głośno, z jakiego materiału wykonany jest każdy domek Ponga na obrazkach.
Pokaż, które zabawki na obrazkach wykonane są z takich samych materiałów co domki.
Który obrazek nie ma pary? (carrot)
ćw.5 CD4/ 13 Jeden z chłopców na zdjęciu, nie może znaleźć swoich przyborów szkolnych.
Posłuchaj i pokaż, których przedmiotów szuka. Następnie odegraj scenkę z osobą z rodziny.
1 A: I can’t find my book. Oh, where’s my book? Nie mogę znaleźć mojej książki.
B: Look! It’s in the bag!
A: Oh, great! Thanks!
2 A: I can’t find my pencil case.Oh, where’s my pencil case?
B: Look! It’s under the chair!
A: Oh, great! Thanks!
3 A: I can’t find my sharpener.Oh, where’s my sharpener?
B: Look! It’s on the table.
A: Oh, great! Thanks!
Very good! Goodbye!
18.05:
Dzisiaj opowiemy, z jakich materiałów wykonane są przedmioty wokół nas.
It`s made of wood. To jest wykonane z drewna.
It`s made of plastic. To jest wykonane z plastiku.
It`s made of metal. To jest wykonane z metalu.
It`s made of paper. To jest wykonane z papieru.
Podręcznik str.67 ćw.1 Nazwij przedmioty, które trzymają dzieci na zdjęciach.
CD4/ 8 Posłuchaj, w jaki sposób dzieci opowiadają o swoich przedmiotach.
1 This is my doll. My doll is made of plastic.
Posłuchaj jeszcze raz, znajdź odpowiednie zdjęcie i powtórz za dziećmi.
ćw.3 Nauczymy się piosenki: Materials are fantastic! Materiały są fantastyczne!
CD4/ 9 Śpiewaj razem z dziećmi i pokazuj materiały i przedmioty na zdjęciach.
Metal, wood, paper and plastic,
different materials are fantastic!
The guitar is made of wood.
The doll is made of plastic.
The bike is made of metal.
It’s fantastic! It’s fantastic!
The car is made of metal.
The skateboard is made of wood.
The book is made of paper.
It’s very good! It’s very good!
Metal, wood, paper and plastic,
different materials are fantastic!
Zeszyt ćwiczeń str.65 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Great job!
A może znasz jeszcze więcej materiałów? Obejrzyj i posłuchaj:
Nauczymy się dzisiaj nazywać materiały, z których wykonane są zabawki.
Przypomnijmy sobie poznane nazwy zabawek. Powtarzaj głośno z dziećmi i Tigerem:
https://www.youtube.com/watch?v=WMT9B0JTlh4
Podręcznik str.66 ćw.1 Zabawki i przedmioty wokół nas wykonane są z materiałów na zdjęciach:
wood – drewno, plastic – plastyk, metal – metal, paper – papier.
Posłuchaj nagrania CD4/ 6, powtórz głośno nazwy materiałów i pokaż odpowiednie zdjęcia.
Zeszyt ćwiczeń str.64 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Podręcznik str.66 ćw.2
Ping i Pong są w sklepie, ponieważ Pong chce kupić nowy domek – a new house.
CD4/ 7 Posłuchaj historyjki i pokazuj kolejne obrazki. Czy Pong kupi w sklepie a new house?
Posłuchaj historyjki jeszcze raz i powtarzaj głośno nazwy usłyszanych materiałów.
Zadanie domowe
Zeszyt ćwiczeń str.63 ćw.2
Goodbye!
11.05:
car – on the shelf – na półce
doll – on the shelf – na półce
bike – in the cupboard – w szafce
skateboard – in the cupboard – w szafce
kite – under the table – pod stołem
board game – under the chair – pod krzesłem
ćw.4 Czy widzisz ślady łapek Tigera w pokoju dzieci?
Jeszcze raz powiedz, gdzie znajdują się zabawki, które oglądał Tiger.
Zeszyt ćwiczeń str.62 Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
CD4/ 2 Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę Where`s my skateboard?
Goodbye! Have a nice day!
5.05:
Dzisiaj poznamy wspólnie wyrażenia przydatne podczas szukania zabawek i obejrzymy kolejną historyjkę z udziałem Tigera, Sue i Jay
Gdy ktoś zapyta: Where`s my toy? I can`t find it! Gdzie jest moja zabawka? Nie mogę jej znaleźć! pomożemy w poszukiwaniach i będziemy używali słów: in - w, on - na, under – pod.
Podręcznik str.61 Znajdujemy zabawki w pokoju dzieci:
1. car – on the shelf – na półce
2. doll – on the shelf – na półce
3. bike – in the cupboard – w szafce
4. scooter – in the cupboard – w szafce
5. skateboard – on the floor – na podłodze
6. kite – under the table – pod stołem
7. board game – under the chair – pod krzesłem
8. computer game – on the floor – na podłodze
Podręcznik str.62 i 63.
Sue i Jay zbyt długo grali w grę komputerową i stwierdzili, że ona jest nudna – boring.
Jaką inną zabawę wybiorą? Posłuchaj CD3/ 41 i obejrzyj historyjkę w podręczniku.
Tiger jechał zbyt szybko i teraz sam nas uczy: Wear a helmet. Noś kask.
Tak jak dzieci na zdjęciach pod historyjką.
Zeszyt ćwiczeń str.61 Wykonaj ćwiczenie zgodnie z poleceniem.
Very good! Obejrzyj film z historyjką The Missing Skateboard – Zaginiona deskorolka:
https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE
4.05:
Good morning. Dzisiaj przypomnimy sobie nazwy zabawek i nauczymy się je czytać po angielsku.
Podręcznik str.61 Sue i Jay mają dużo zabawek – toysw swoim pokoju.
CD3/ 39 Powtarzaj za nagraniem nazwy zabawek i znajdź je na obrazku.
Polskie dzieci często dziwią się, że hulajnoga nazywa się po angielsku… jak? Scooter!
Co robią teraz Sue i Jay? Sue and Jay are playing a computer game. Grają w grę komputerową.
Can you see Tiger? Czy widzisz Tigera? Tak, siedzi smutny na półce – shelf.
Zrobi mu się weselej, gdy razem z nim powiemy rymowankę Tiger`s word.
CD3/ 40 Powtarzaj usłyszane w rymowance nazwy zabawek i znajdź je w pokoju dzieci.
ćw.3 Włącz nagranie CD3/ 40 jeszcze raz, powtarzaj nazwy i maszeruj paluszkami po zdjęciach i nazwach zabawek. Które z tych zabawek masz u siebie w domu? Nazwij je głośno po angielsku.
Zeszyt ćwiczeń str. 60 Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Very good!
Good bye! Have a nice Monday!
Dzieci na całym świecie recytują rymowanki, które pomagają wybrać, kto rozpocznie jakąś grę lub zabawę.
Jaka jest twoja ulubiona rymowanka?
Popatrz jak bawią się angielskie dzieci podczas przerwy na dworzu:
https://www.youtube.com/watch?v=zaCQRz_vNqI
Zdjęcie dzieci znajdziemy w podręczniku na str.60 ćw.1. To są słowa rymowanki:
Eeny meeny miny moe,
Catch a tiger by the toe (Złap tygrysa za palec u nogi)
If it screems, let it go (Jeśli zacznie krzyczeć, wypuść go)
Eeny meeny miny moe, you are IT! (Wypadło na ciebie! )
Posłuchaj i powiedz z dziećmi rymowankę, CD3/ 34
ćw.2 CD3/ 36 O jakich zwierzętach rozmawiają dzieci?
Posłuchaj ich odgłosów i pokaż właściwe zdjęcia.
Zeszyt ćwiczeń str.57 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Naucz się rymowanki na pamięć, będziemy ją razem wykonywać.
Obejrzyj jeszcze raz sen Tigera z historyjki:
https://www.youtube.com/watch?v=hlJIm7Boxlg
Dużo już wiemy o dzikich zwierzętach. Dzisiaj powtórzymy wiadomości.
Zaśpiewajmy piosenkę „A frog can jump” CD3/ 29.
Podręcznik str.58 ćw.1 Spójrz na zdjęcia zwierząt i przeczytaj ich nazwy.
Posłuchaj nagrania CD3/ 32 i pokazuj odpowiednie zwierzęta.
Podręcznik str.59. ćw.4 Do każdego zwierzęcia dopasuj dziecko, które porusza się w podobny sposób.
Teraz ty udawaj, że jesteś jakimś dzikim zwierzęciem. Czy łatwo odgadnąć, jakie zwierzę udajesz?
Zapytaj osoby z rodziny: What animal is it? – Jakie to zwierzę?
Zeszyt ćwiczeń str.56 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Great!
Obejrzyj załączony film i pochwal się co ty potrafisz robić.
26.03:
Poznajemy właściwe postawy i zachowania związane z historyjką.
Uczniowie oglądają historyjkę w podręczniku str. 52-53.
Zeszyt ćwiczeń: str.51 ćw. 1.
Nagrania do podręcznika Tiger 1 można pobrać na stronie wydawcy: www.macmillan.pl/strefa-ucznia
30.03:
Temat -Słuchamy historyjki 5 i śpiewamy piosenkę: Can you help me, please?
Nagrania do podręcznika są już dostępne w Teams, w zakładce Pliki_Angielski.
Dzieci, które nie mają podręcznika lub zeszytu ćwiczeń, znajdą tam również materiały do nauki.
Podręcznik str.54 ćw.2 - słuchamy jeszcze raz historyjki (nagranie 20)
i wykonujemy w powietrzu "chmurkę" wokół zwierzątka ze snu Tygrysa, którego nazwę usłyszymy.
Powiedz po angielsku, które zwierzęta występują w historyjce, a które nie?
Podręcznik str.54 ćw.3 - Słuchamy i uczymy się śpiewać piosenkę (nagranie 22) "Can you help me, please?" - Czy możesz mi pomóc, proszę?
Podręcznik str.54 ćw.4 - "Maszerujemy" z Tygrysem i prosimy kolejno zwierzęta: "Can you help me, elephant?"
Zeszyt ćwiczeń str.51 ćw.1 - praca zgodnie z poleceniem.
Jeżeli uczeń nie ma Zeszytu ćwiczeń, pisze pytania w zeszycie do angielskiego.
ćw.1 - Znajdź na obrazku zwierzęta i podaj ich nazwy: mouse, monkey.
CD3/25 Powtarzaj coraz szybciej razem z nagraniem: "I`ve got a mouse and a monkey" - Mam myszkę i małpkę.
Wykonaj ćwiczenie 3 razy. Czy uda ci się powiedzieć to zdanie jeszcze szybciej niż na nagraniu?
Yes, great!
Zeszyt ćwiczeń str.53 ćw.1,2 str.52 ćw.2 - Wykonaj zgodnie z poleceniami.
Zeszyt ćwiczeń str.52 ćw.1 Wykonaj zgodnie z poleceniem, piosenka CD3/22
Od teraz, gdy będziesz potrzebować pomocy, poproś po angielsku: "Can you help me, please?"
Napewno nikt nie odpowie:"No, sorry, I can`t" i zawsze usłyszysz: :Yes. of course I can."
ćw.1 - Które z czynności na zdjęciach wykonujesz codziennie? Której czynności nigdy nie wykonujesz?
Posłuchaj, jak kolejne czynności nazywają się po angielsku - CD3/24 - walk, run, climb, jump, swim, fly.
Posłuchaj jeszcze raz, powtórz za nagraniem i pokaż odpowiednie zdjęcie.
And now, stand up! (Wstań) Włącz nagranie ponownie i wykonuj czynności, które usłyszysz.
Trochę gimnastyki, dobra sprawa :) Sit down, please! (Usiądź, proszę)
Zeszyt ćwiczeń str.54
ćw.1 Wykonaj zgodnie z poleceniem. Nazwy czynności na symbolach powiedz głośno po polsku i po angielsku.
ćw.2 Wykonaj zgodnie z poleceniem. Czy czynności w tym ćwiczeniu ułożone są w takiej samej kolejności, jak w podręczniku na str.56?
Pora na historyjkę: podręcznik str.56/2 nagranie CD3/27
Kot - Ping i pies - Pong, oglądają zwierzęta na ekranie laptopa...
ćw.3 Teraz ty naśladuj czynności zwierząt z historyjki.
But be careful! Rób to ostrożniej niż Pong!
Bye, bye, don`t fly!
Mamy piękną wiosnę za oknem. Spring is here, I`m so happy :)
Przypomnimy sobie dzisiaj angielskie nazwy symboli wielkanocnych.
W aplikacji Teams w katalogu Pliki_Angielski umieściłam CD4 z potrzebnymi nagraniami i materiały dla uczniów,
ćw.1 Popatrz na zdjęcia i posłuchaj nagrania CD4/ 27.
Posłuchaj ponownie i powtarzaj za nagraniem pokazując kolejne zdjęcia: 1- Easter egg, 2- Easter rabbit, 3- flower, 4- chick, 5- basket.
ćw.2 Wielkanoc w krajach anglosaskich to ważne i radosne święto. W tym dniu zajączek wielkanocny (Easter bunny lub Easter rabbit) przynosi czekoladowe jajka wielkanocne i chowa je przed dziećmi, zwykle w ogrodzie. Dzieci wraz z rodzicami wyruszają na "polowanie" na ukryte jajka wielkanocne. Wygrywa osoba, która znajdzie najwięcej jajek.
Ta zabawa nazywa się Easter Egg Hunt.
Posłuchaj, jak dzieci śpiewają o tej zabawie, nagranie CD4/ 28.
Podręcznik str.79
ćw.3 Policz głośno po angielsku Easter eggs - pisanki w każdym wzorku.
ćw.4 Sue, Jay i Tiger również przygotowali kolorowe pisanki.
Posłuchaj nagrania CD4/ 30 i wskaż, które pisanki należą do każdej postaci.
Zeszyt ćwiczeń, str.74
Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Piosenka do ćw.1 - CD4/ 28
Podręcznik str.57
Przypomnij sobie jakich nazw czynności nauczyliśmy się ostatnio: walk, run, climb, jump, swim, fly.
ćw.1 Rozpoznajesz zwierzęta na zdjęciach? Są to: A.giraffe, B.parrot, C.monkey, D.elephant, E.frog, F.crocodile.
Za chwilę usłyszysz zdanie: A frog CAN jump. Słówko CAN pomaga nam powiedzieć, że: Żaba UMIE skakać.
Co umieją/potrafią robić pozostałe zwierzęta? Wybieram papugę: A parrot CAN fly.
Pomyśl 1 zdanie o każdym zdjęciu. Great!
Posłuchaj nagrania CD3/ 28 i znajdź właściwe zdjęcia. Uwaga, na nagraniu zwierzęta są w innej kolejności niż na zdjęciach.
Posłuchaj nagrania jeszcze raz, powtarzaj usłyszane zdania i pokazuj zdjęciach.
Zeszyt ćwiczeń str.55 ćw.1
Spójrz na obrazki i przepisz z ramki odpowiednie nazwy zwierząt.
A GIRAFFE can run. Żyrafa umie biegać.
Can you? A ty, czy ty umiesz biegać?
Zaznacz w kółeczkach, jeśli umiesz robić jakąś czynność.
I CAN run. Umiem biegać.
I CAN swim. Umiem pływać.
But I CAN`T fly. Ale ja nie umiem fruwać.
Can you? A ty?
Posłuchaj piosenki: A frog can jump. Nagranie CD3/ 29
Posłuchaj kilka razy i spróbuj zaśpiewać z nagraniem.
Tekst piosenki znajduje się w Zeszycie ćwiczeń str.90 oraz w Teams w katalogu Pliki_Angielski.
Goodbye, I can`t fly!
IB:
24.06:
Hip, hip, hurray, it`s holiday! Hurra, wakacje!
Zobaczymy dokąd pojadą Sue i Jay, czy będzie z nimi Tiger?
Przydadzą się nowe słówka:
Poland - Polska Polish - polski
Spain – Hiszpania Spanish – hiszpański
The UK – Zjednoczone Królestwo (Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia Północna)
English – angielski (oficjalny język całego Zjednoczonego Królestwa)
The capital is… - Stolicą jest …
People speak (Polish) – Ludzie mówią (po polsku)
The flag is … - Flaga ma kolory …
Nice to meet you – Miło cię poznać.
Podręcznik str. 74, 75 CD4/ 49
Obejrzyj i posłuchaj historyjkę z letniego obozu (summer camp).
Znajdź i wykonaj flagi państw pojawiających się w historyjce, udekoruj nimi swój pokój.
Poproś osobę z rodziny o pomoc w znalezieniu tych państw na mapie Europy.
Goodbye!
24.06:
Jesteście gotowi na piknik w ogródku albo nad jeziorem?
Spakujemy dzisiaj po angielsku sztućce i talerze. Nazwy, których się nauczymy:
spoon - łyżka
plate - talerz
fork - widelec
cup – kubek, filiżanka
knife - nóż
bowl – miseczka
Podręcznik str.90 Extra Vocabulary 4
ćw.1 Przejdź paluszkami po wszystkich zdjęciach, uważaj żeby nic się nie zbiło!
CD4/ 40 Posłuchaj i znajdź odpowiednie zdjęcie. UWAGA! Kolejność zdjęć jest inna niż na nagraniu. Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj za nagraniem.
ćw.2 Lay the table – Nakryj do stołu
Połącz paluszkami cienie przedmiotów i właściwe obrazki. Mów głośno po polsku i po angielsku, co „układasz” na stole. Wonderful, thank you for your help!
CD4/ 41 Posłuchaj rymowanki „On the table” i pokazuj, jak dzieci nakrywają do stołu.
On the table
It’s dinner time, it’s dinner time! (dzieci wskazują nadgarstek w miejsce noszenia zegarka)
Let’s lay the table now. (dzieci ruchem rąk pokazują nakrywanie do stołu)
Put the plates on the table (dzieci ruchem ręki demonstrują układanie talerzy na stole)
and knives and forks, too. (dzieci ruchem dłoni pokazują, jakby trzymały
w nich sztućce – w jednej nóż, w drugiej widelec)
Put the bowls on the table, (dzieci ruchem ręki demonstrują układanie misek na stole)
the cups for me and you. (dzieci wskazują siebie i kolegę/koleżankę)
But where are the spoons? (dzieci rozkładają ręce w geście pytającym)
They’re on the table, too! (dzieci ruchem rąk pokazują stół)
Zeszyt ćwiczeń str.84
ćw.1 i 2 Wykonaj zgodnie z poleceniami.
Goodbye! Have a nice picnic!
19.06:
WEATHER – POGODA umie płatać figla!
What`s the weather like today? Jaka jest dzisiaj pogoda? – nauczymy się o niej opowiadać:
windy - wietrznie
hot - goraco
sunny - słonecznie
rainy - deszczowo
cold - zimno
cloudy - pochmurno
Podręcznik str.91.
ćw.1 Na każdym zdjęciu jest inna pogoda, posłuchaj nagrania CD4/ 43 i znajdź właściwe zdjęcie.
Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj za nagraniem. A jaka jest dzisiaj pogoda za twoim oknem?
ćw.2 Jaką pogodę opisują kolejne symbole? Powiedz po angielsku, które symbole powinny pojawić się jako następne w kolejności.
Zeszyt ćwiczeń str.85
Posłuchaj rymowanki o pogodzie CD4/ 44 i wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Is it rainy today? Czy jest dzisiaj deszczowo? Yes or no? Tak czy nie?
Is it rainy today? Yes or no? (dzieci udają, że rozkładają nad głową parasol)
Is it cloudy today? Yes or no? (dzieci kładą dłoń przed oczami i patrzą w górę)
Is it windy today? Yes or no? (dzieci kiwają się, jakby wiał mocny wiatr)
Is it sunny today? Yes or no?(dzieci udają, że zakładają okulary przeciwsłoneczne)
Is it hot today? Yes or no? (dzieci ocierają pot z czoła)
Is it cold today? Yes or no? (dzieci dygoczą z zimna)
Very good! Zawsze sprawdzaj pogodę przed wyjściem na dwór, tak jak dzieci na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
Bye, bye!
3.06:
Pobawimy się jeszcze dzisiaj zabawkami, ale na początek, przypomnijmy sobie jak zabawka Tiger trafiła do Sue i jej brata Jay w historyjce z pierwszego rozdziału naszego podręcznika:
https://www.youtube.com/watch?v=R6JRJWPuqgI
Zostali przyjaciółmi i Tiger wiele się nauczył od dzieci. Nam pomagał w nauce angielskiego.
Wiemy już, kiedy używać słów: in, on, under.
https://wordwall.net/pl/resource/1949663/angielski/tiger-1-unit-6-under
Umiemy czytać zdania i znajdować zabawki w pokoju:
https://wordwall.net/pl/resource/1948169/angielski/tiger-1-unit-6-prepositions-2
Zeszyt ćwiczeń str.68
Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Have fun everyone! Bye, bye!
29.05:
TOY SHOP - SKLEP Z ZABAWKAMI
Co by się stało, gdyby któregoś dnia zabrakło zabawek w sklepie z zabawkami? To nie jest możliwe!
Nauczymy się śpiewać piosenkę o czterech wspaniałych zabawkach w sklepie z zabawkami: CD4/ 14
Four great toys in a toy shop Cztery wspaniałe zabawki w sklepie z zabawkami
on a shelf at the top. na górnej półce.
Along comes a girl one day, Któregoś dnia przychodzi dziewczynka,
asks for a computer game prosi o grę komputerową
and takes it away. i zabiera ją ze sobą.
Three great toys in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a boy one day,
asks for a scooter
and takes it away.
Two great toys in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a girl one day,
asks for the skateboard
and takes it away.
One great toy in a toy shop
on a shelf at the top.
Along comes a boy one day,
asks for the board game
and takes it away.
Obejrzyj na filmie scenkę w wykonaniu angielskich dzieci i spróbuj zaśpiewać razem z nimi:
https://www.youtube.com/watch?v=F-b086FHonQ
Zeszyt ćwiczeń str.67 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Podręcznik str.70 ćw.2
Dzieci na zdjęciach opowiadają, jakimi zabawkami bawią się podczas wakacji:
In the holidays, I play with my (ball).
CD4/ 16 Posłuchaj i pokaż, kto to mówi. Posłuchaj jeszcze raz i powtórz za dziećmi.
Great job! It`s time to play! Wspaniale! Pora na zabawę!
27.05:
Pora otrzymać wspaniałe oceny za wspaniałą pracę.
Wykonacie dzisiaj zadania, które rodzice prześlą do mnie na adres: a.mierzejewska@sp82.edu.gdansk.pl do 28.05.br.
Zeszyt ćwiczeń str.66
ćw. 1 Wykonaj zgodnie z poleceniem.
ćw. 2 Uzupełnij zdania odpowiednimi nazwami zabawek. Napisz po śladzie nazwy materiałów.
Zadanie dla dzieci, które mają w domu Zeszyt ćwiczeń: Uzupełnij słowniczek obrazkowy str.80.
Zadanie dla dzieci, które nie mają Zeszytu ćwiczeń:
Podpisz meble na rysunku do ćw.1 str.66: chair, table, cupboard.
Great job!
W nagrodę obejrzymy zabawę z krzesłami: Game of Chairs.
https://www.youtube.com/watch?v=dhWUFXvaZjo
Have fun everyone!
22.05:
Powtórzymy dzisiaj wiadomości o zabawkach i materiałach, z których są wykonane.
Where`s my skateboard? Poszukajmy jeszcze raz deskorolki.
Śpiewaj razem z nagraniem CD4/ 2 lub oglądając film:
https://www.youtube.com/watch?v=zP8CpwcEgO4
Podręcznik str.68 ćw.1 Powiedz głośno nazwy zabawek na zdjęciach.
CD4/ 12 Dzieci w nagraniu szukają zabawek. Posłuchaj i pokaż, których zabawek dzieci szukają.
Podręcznik str.69
ćw.4 Przypomnij głośno, z jakiego materiału wykonany jest każdy domek Ponga na obrazkach.
Pokaż, które zabawki na obrazkach wykonane są z takich samych materiałów co domki.
Który obrazek nie ma pary? (carrot)
ćw.5 CD4/ 13 Jeden z chłopców na zdjęciu, nie może znaleźć swoich przyborów szkolnych.
Posłuchaj i pokaż, których przedmiotów szuka. Następnie odegraj scenkę z osobą z rodziny.
1 A: I can’t find my book. Oh, where’s my book? Nie mogę znaleźć mojej książki.
B: Look! It’s in the bag!
A: Oh, great! Thanks!
2 A: I can’t find my pencil case.Oh, where’s my pencil case?
B: Look! It’s under the chair!
A: Oh, great! Thanks!
3 A: I can’t find my sharpener.Oh, where’s my sharpener?
B: Look! It’s on the table.
A: Oh, great! Thanks!
Very good! Goodbye!
20.05:
Dzisiaj opowiemy, z jakich materiałów wykonane są przedmioty wokół nas.
It`s made of wood. To jest wykonane z drewna.
It`s made of plastic. To jest wykonane z plastiku.
It`s made of metal. To jest wykonane z metalu.
It`s made of paper. To jest wykonane z papieru.
Podręcznik str.67 ćw.1 Nazwij przedmioty, które trzymają dzieci na zdjęciach.
CD4/ 8 Posłuchaj, w jaki sposób dzieci opowiadają o swoich przedmiotach.
1 This is my doll. My doll is made of plastic.
Posłuchaj jeszcze raz, znajdź odpowiednie zdjęcie i powtórz za dziećmi.
ćw.3 Nauczymy się piosenki: Materials are fantastic! Materiały są fantastyczne!
CD4/ 9 Śpiewaj razem z dziećmi i pokazuj materiały i przedmioty na zdjęciach.
Metal, wood, paper and plastic,
different materials are fantastic!
The guitar is made of wood.
The doll is made of plastic.
The bike is made of metal.
It’s fantastic! It’s fantastic!
The car is made of metal.
The skateboard is made of wood.
The book is made of paper.
It’s very good! It’s very good!
Metal, wood, paper and plastic,
different materials are fantastic!
Zeszyt ćwiczeń str.65 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Great job!
A może znasz jeszcze więcej materiałów? Obejrzyj i posłuchaj:
https://www.youtube.com/watch?v=WinXpFTempo
15.05:
Nauczymy się dzisiaj nazywać materiały, z których wykonane są zabawki.
Przypomnijmy sobie poznane nazwy zabawek. Powtarzaj głośno z dziećmi i Tigerem:
https://www.youtube.com/watch?v=WMT9B0JTlh4
Podręcznik str.66 ćw.1 Zabawki i przedmioty wokół nas wykonane są z materiałów na zdjęciach:
wood – drewno, plastic – plastyk, metal – metal, paper – papier.
Posłuchaj nagrania CD4/ 6, powtórz głośno nazwy materiałów i pokaż odpowiednie zdjęcia.
Zeszyt ćwiczeń str.64 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Podręcznik str.66 ćw.2
Ping i Pong są w sklepie, ponieważ Pong chce kupić nowy domek – a new house.
CD4/ 7 Posłuchaj historyjki i pokazuj kolejne obrazki. Czy Pong kupi w sklepie a new house?
Posłuchaj historyjki jeszcze raz i powtarzaj głośno nazwy usłyszanych materiałów.
Zadanie domowe
Zeszyt ćwiczeń str.63 ćw.2
Goodbye!
13.05:
car – on the shelf – na półce
doll – on the shelf – na półce
bike – in the cupboard – w szafce
skateboard – in the cupboard – w szafce
kite – under the table – pod stołem
board game – under the chair – pod krzesłem
ćw.4 Czy widzisz ślady łapek Tigera w pokoju dzieci?
Jeszcze raz powiedz, gdzie znajdują się zabawki, które oglądał Tiger.
Zeszyt ćwiczeń str.62 Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
CD4/ 2 Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę Where`s my skateboard?
Goodbye! Have a nice day!
8.05:
Dzisiaj poznamy wspólnie wyrażenia przydatne podczas szukania zabawek i obejrzymy kolejną historyjkę z udziałem Tigera, Sue i Jay
Gdy ktoś zapyta: Where`s my toy? I can`t find it! Gdzie jest moja zabawka? Nie mogę jej znaleźć! pomożemy w poszukiwaniach i będziemy używali słów: in - w, on - na, under – pod.
Podręcznik str.61 Znajdujemy zabawki w pokoju dzieci:
1. car – on the shelf – na półce
2. doll – on the shelf – na półce
3. bike – in the cupboard – w szafce
4. scooter – in the cupboard – w szafce
5. skateboard – on the floor – na podłodze
6. kite – under the table – pod stołem
7. board game – under the chair – pod krzesłem
8. computer game – on the floor – na podłodze
Podręcznik str.62 i 63.
Sue i Jay zbyt długo grali w grę komputerową i stwierdzili, że ona jest nudna – boring.
Jaką inną zabawę wybiorą? Posłuchaj CD3/ 41 i obejrzyj historyjkę w podręczniku.
Tiger jechał zbyt szybko i teraz sam nas uczy: Wear a helmet. Noś kask.
Tak jak dzieci na zdjęciach pod historyjką.
Zeszyt ćwiczeń str.61 Wykonaj ćwiczenie zgodnie z poleceniem.
Very good! Obejrzyj film z historyjką The Missing Skateboard – Zaginiona deskorolka:
https://www.youtube.com/watch?v=jXaHJa3ZEUE
6.05:
Good morning. Dzisiaj przypomnimy sobie nazwy zabawek i nauczymy się je czytać po angielsku.
Podręcznik str.61 Sue i Jay mają dużo zabawek – toysw swoim pokoju.
CD3/ 39 Powtarzaj za nagraniem nazwy zabawek i znajdź je na obrazku.
Polskie dzieci często dziwią się, że hulajnoga nazywa się po angielsku… jak? Scooter!
Co robią teraz Sue i Jay? Sue and Jay are playing a computer game. Grają w grę komputerową.
Can you see Tiger? Czy widzisz Tigera? Tak, siedzi smutny na półce – shelf.
Zrobi mu się weselej, gdy razem z nim powiemy rymowankę Tiger`s word.
CD3/ 40 Powtarzaj usłyszane w rymowance nazwy zabawek i znajdź je w pokoju dzieci.
ćw.3 Włącz nagranie CD3/ 40 jeszcze raz, powtarzaj nazwy i maszeruj paluszkami po zdjęciach i nazwach zabawek. Które z tych zabawek masz u siebie w domu? Nazwij je głośno po angielsku.
Zeszyt ćwiczeń str. 60 Wykonaj ćw. 1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Very good!
Good bye! Have a nice Monday!
24.04:
22.04:
Dzieci na całym świecie recytują rymowanki, które pomagają wybrać, kto rozpocznie jakąś grę lub zabawę.
Jaka jest twoja ulubiona rymowanka?
Popatrz jak bawią się angielskie dzieci podczas przerwy na dworzu:
https://www.youtube.com/watch?v=zaCQRz_vNqI
Zdjęcie dzieci znajdziemy w podręczniku na str.60 ćw.1. To są słowa rymowanki:
Eeny meeny miny moe,
Catch a tiger by the toe (Złap tygrysa za palec u nogi)
If it screems, let it go (Jeśli zacznie krzyczeć, wypuść go)
Eeny meeny miny moe, you are IT! (Wypadło na ciebie! )
Posłuchaj i powiedz z dziećmi rymowankę, CD3/ 34
ćw.2 CD3/ 36 O jakich zwierzętach rozmawiają dzieci?
Posłuchaj ich odgłosów i pokaż właściwe zdjęcia.
Zeszyt ćwiczeń str.57 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Naucz się rymowanki na pamięć, będziemy ją razem wykonywać.
Obejrzyj jeszcze raz sen Tigera z historyjki:
https://www.youtube.com/watch?v=hlJIm7Boxlg
.....................................................................................................................................................................................
26.03:
Poznajemy właściwe postawy i zachowania związane z historyjką.
Uczniowie oglądają historyjkę w podręczniku str. 52-53.
Zeszyt ćwiczeń: str.51 ćw. 1.
Nagrania do podręcznika Tiger 1 można pobrać na stronie wydawcy: www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Temat -Słuchamy historyjki 5.
i śpiewamy piosenkę Can you help me, please?
Nagrania do podręcznika są już dostępne w Teams, w zakładce Pliki_Angielski.
Dzieci, które nie mają podręcznika lub zeszytu ćwiczeń, znajdą tam również materiały do nauki.
Podręcznik str.54 ćw.2 - słuchamy jeszcze raz historyjki (nagranie 20)
i wykonujemy w powietrzu "chmurkę" wokół zwierzątka ze snu Tygrysa, którego nazwę usłyszymy.
Powiedz po angielsku, które zwierzęta występują w historyjce, a które nie?
Podręcznik str.54 ćw.3 - Słuchamy i uczymy się śpiewać piosenkę (nagranie 22) "Can you help me, please?" - Czy możesz mi pomóc, proszę?
Podręcznik str.54 ćw.4 - "Maszerujemy" z Tygrysem i prosimy kolejno zwierzęta: "Can you help me, elephant?"
Zeszyt ćwiczeń str.51 ćw.1 - praca zgodnie z poleceniem.
Jeżeli uczeń nie ma Zeszytu ćwiczeń, pisze pytania w zeszycie do angielskiego.
ćw.1 - Znajdź na obrazku zwierzęta i podaj ich nazwy: mouse, monkey.
CD3/25 Powtarzaj coraz szybciej razem z nagraniem: "I`ve got a mouse and a monkey" - Mam myszkę i małpkę.
Wykonaj ćwiczenie 3 razy. Czy uda ci się powiedzieć to zdanie jeszcze szybciej niż na nagraniu?
Yes, great!
Zeszyt ćwiczeń str.53 ćw.1,2 str.52 ćw.2 - Wykonaj zgodnie z poleceniami.
Zeszyt ćwiczeń str.52 ćw.1 Wykonaj zgodnie z poleceniem, piosenka CD3/22
Od teraz, gdy będziesz potrzebować pomocy, poproś po angielsku: "Can you help me, please?"
Napewno nikt nie odpowie:"No, sorry, I can`t" i zawsze usłyszysz: :Yes. of course I can."
ćw.1 - Które z czynności na zdjęciach wykonujesz codziennie? Której czynności nigdy nie wykonujesz?
Posłuchaj, jak kolejne czynności nazywają się po angielsku - CD3/24 - walk, run, climb, jump, swim, fly.
Posłuchaj jeszcze raz, powtórz za nagraniem i pokaż odpowiednie zdjęcie.
And now, stand up! (Wstań) Włącz nagranie ponownie i wykonuj czynności, które usłyszysz.
Trochę gimnastyki, dobra sprawa :) Sit down, please! (Usiądź, proszę)
Zeszyt ćwiczeń str.54
ćw.1 Wykonaj zgodnie z poleceniem. Nazwy czynności na symbolach powiedz głośno po polsku i po angielsku.
ćw.2 Wykonaj zgodnie z poleceniem. Czy czynności w tym ćwiczeniu ułożone są w takiej samej kolejności, jak w podręczniku na str.56?
Pora na historyjkę: podręcznik str.56/2 nagranie CD3/27
Kot - Ping i pies - Pong, oglądają zwierzęta na ekranie laptopa...
ćw.3 Teraz ty naśladuj czynności zwierząt z historyjki.
But be careful! Rób to ostrożniej niż Pong!
Bye, bye, don`t fly!
Mamy piękną wiosnę za oknem. Spring is here, I`m so happy :)
Przypomnimy sobie dzisiaj angielskie nazwy symboli wielkanocnych.
W aplikacji Teams w katalogu Pliki_Angielski umieściłam CD4 z potrzebnymi nagraniami i materiały dla uczniów,
ćw.1 Popatrz na zdjęcia i posłuchaj nagrania CD4/ 27.
Posłuchaj ponownie i powtarzaj za nagraniem pokazując kolejne zdjęcia: 1- Easter egg, 2- Easter rabbit, 3- flower, 4- chick, 5- basket.
ćw.2 Wielkanoc w krajach anglosaskich to ważne i radosne święto. W tym dniu zajączek wielkanocny (Easter bunny lub Easter rabbit) przynosi czekoladowe jajka wielkanocne i chowa je przed dziećmi, zwykle w ogrodzie. Dzieci wraz z rodzicami wyruszają na "polowanie" na ukryte jajka wielkanocne. Wygrywa osoba, która znajdzie najwięcej jajek.
Ta zabawa nazywa się Easter Egg Hunt.
Posłuchaj, jak dzieci śpiewają o tej zabawie, nagranie CD4/ 28.
Podręcznik str.79
ćw.3 Policz głośno po angielsku Easter eggs - pisanki w każdym wzorku.
ćw.4 Sue, Jay i Tiger również przygotowali kolorowe pisanki.
Posłuchaj nagrania CD4/ 30 i wskaż, które pisanki należą do każdej postaci.
Zeszyt ćwiczeń, str.74
Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Piosenka do ćw.1 - CD4/ 28
Podręcznik str.57
Przypomnij sobie jakich nazw czynności nauczyliśmy się ostatnio: walk, run, climb, jump, swim, fly.
ćw.1 Rozpoznajesz zwierzęta na zdjęciach? Są to: A.giraffe, B.parrot, C.monkey, D.elephant, E.frog, F.crocodile.
Za chwilę usłyszysz zdanie: A frog CAN jump. Słówko CAN pomaga nam powiedzieć, że: Żaba UMIE skakać.
Co umieją/potrafią robić pozostałe zwierzęta? Wybieram papugę: A parrot CAN fly.
Pomyśl 1 zdanie o każdym zdjęciu. Great!
Posłuchaj nagrania CD3/ 28 i znajdź właściwe zdjęcia. Uwaga, na nagraniu zwierzęta są w innej kolejności niż na zdjęciach.
Posłuchaj nagrania jeszcze raz, powtarzaj usłyszane zdania i pokazuj zdjęciach.
Zeszyt ćwiczeń str.55 ćw.1
Spójrz na obrazki i przepisz z ramki odpowiednie nazwy zwierząt.
A GIRAFFE can run. Żyrafa umie biegać.
Can you? A ty, czy ty umiesz biegać?
Zaznacz w kółeczkach, jeśli umiesz robić jakąś czynność.
I CAN run. Umiem biegać.
I CAN swim. Umiem pływać.
But I CAN`T fly. Ale ja nie umiem fruwać.
Can you? A ty?
Posłuchaj piosenki: A frog can jump. Nagranie CD3/ 29
Posłuchaj kilka razy i spróbuj zaśpiewać z nagraniem.
Tekst piosenki znajduje się w Zeszycie ćwiczeń str.90 oraz w Teams w katalogu Pliki_Angielski.
Goodbye, I can`t fly!
Dużo już wiemy o dzikich zwierzętach. Dzisiaj powtórzymy wiadomości.
Zaśpiewajmy piosenkę „A frog can jump” CD3/ 29.
Podręcznik str.58 ćw.1 Spójrz na zdjęcia zwierząt i przeczytaj ich nazwy.
Posłuchaj nagrania CD3/ 32 i pokazuj odpowiednie zwierzęta.
Podręcznik str.59. ćw.4 Do każdego zwierzęcia dopasuj dziecko, które porusza się w podobny sposób.
Teraz ty udawaj, że jesteś jakimś dzikim zwierzęciem. Czy łatwo odgadnąć, jakie zwierzę udajesz?
Zapytaj osoby z rodziny: What animal is it? – Jakie to zwierzę?
Zeszyt ćwiczeń str.56 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Great!
Obejrzyj załączony film i pochwal się co ty potrafisz robić.
Klasa I A i B:
Hello and good morning!
Proszę w moim imieniu powitać w ten sposób dzieci każdego dnia. Ja też będę do nich machać ręką z mojego balkonu na czwartym piętrze J
Do domowych zabaw z językiem angielskim uczniowie nie potrzebują podręczników ani ćwiczeń szkolnych. Nie szkodzi, jeśli nie możecie Państwo wydrukować kart pracy, które będę przesyłać. Dziecko z Państwa pomocą może nawet wykonać je częściowo tylko ustnie na ekranie komputera. Wykonanych kart pracy nie trzeba narazie nigdzie przesyłać.
Zachęcam Państwa serdecznie do pobrania materiałów pomocniczych ze strony wydawcy podręcznika Tiger 1: www.macmillan.pl/strefa-ucznia Znajdziecie tam Państwo „Zeszyt współpracy z rodzicami”, który zawiera opisane w języku polskim pomysły na naukę przez zabawę z dzieckiem w domu. Podane jest angielskie słownictwo i wyrażenia z podręcznika oraz tłumaczenia na język polski. Dostępne do pobrania są również ścieżki dźwiękowe, gdyż płyta z piosenkami ani CD-ROM nie są już dołączane do podręcznika. W szkole poznaliśmy ostatnio nazwy dzikich zwierząt z rozdziału 5, historyjki z tego rozdziału posłuchamy wspólnie po powrocie do szkoły. Proszę, aby dzieci wykonały na kartce z bloku A4 ilustrację do snu Tygrysa i narysowały lub wkleiły zwierzęta z jego snu. Proszę je ponumerować na rysunku i na odwrotnej stronie PRZEPISAĆ ich nazwy. Z tych rysunków zrobimy wystawę w klasie.
Pozdrawiam, życząc miłej wspólnej zabawy.
See you soon