Klasa 2 a i b:
25.06:
Let`s plan our holidays.
Zaplanujmy nasze wakacje. Zobaczymy, które z planów się spełnią.
Przygotujcie kartkę z bloku A4. Wybierzcie z całego Zeszytu Ćwiczeń przynajmniej 10 słów (może być więcej), które mogą mieć związek z waszymi tegorocznymi wakacjami. Każde słowo napiszcie na kartce innym kolorem. Obok słów angielskich narysujcie lub napiszcie po polsku, co one oznaczają. Napiszcie datę wykonania planu. Schowajcie kartkę do biurka. Zajrzycie do niej dopiero, gdy wakacje się skończą. Wtedy zobaczycie, ile słów dobraliście prawidłowo. Ja też wykonam taki plan. Wspólnie obejrzymy nasze plany, gdy ponownie spotkamy się na lekcji lub w świetlicy szkolnej.
Wybieracie się w góry? Obejrzyjmy jaką przygodę mieli w górach Bert i Ernie:
https://www.youtube.com/watch?v=BymIQLDSC3Y
Bye, bye! Have great holidays, everyone!
22.06:
15.06:
Wydawca podręcznika Tiger 2 udostępnił wgląd online do Książki Ucznia:
https://online.flippingbook.com/view/485935/
oraz Zeszytu Ćwiczeń:
https://online.flippingbook.com/view/854199/
Będziemy dzisiaj mówić o sportach, które z chęcią uprawiamy podczas letnich i zimowych wakacji. What`s your favourite sport? Jaki jest twój ulubiony sport? Może jeden z poniższych:
ice hockey - hokej na lodzie
volleyball - siatkówka
tennis - tenis
swimming - pływanie
hiking - wędrowanie
skiing - narciarstwo
Podręcznik str.89
ćw.1 Popatrz na zdjęcia i podpisy. Wymień sporty, przed którymi używamy słowa „play”- grać oraz sporty ze słowem „go”- iść. CD4/ 37 Posłuchaj i znajdź odpowiednie zdjęcia. Posłuchaj i powtórz.
ćw.2 I want to go swimming. – Chcę iść popływać.
Przeczytaj, jakie sporty chcą uprawiać dzieci na obrazkach i znajdź sprzęt sportowy, który potrzebują.
CD4/ 38 Posłuchaj rymowanki Let`s play i pokaż odpowiednie dziecko.
Let’s play
Do you want to play ice hockey? (dzieci udają, że odbijają kijkiem hokejowym krążek)
Yes, let’s play!
Do you want to play tennis? (dzieci udają, że odbijają piłkę rakietą tenisową)
Yes, let’s play! (jw.)
Do you want to play volleyball? (dzieci udają, że odbijają piłkę siatkową)
Yes, let’s play! (jw.)
Do you want to go skiing? (dzieci uginają kolana, udając, że jadą na nartach)
Yes, let’s go! (dzieci kiwają dłonią zachęcająco)
Do you want to go hiking? dzieci maszerują w miejscu)
Yes, let’s go! (jw.)
Do you want to go swimming? (dzieci ruszają ramionami, udając, że pływają)
Yes, let’s go! (jw.)
Sport is good, sport is good,
Sport is good for you!
Zeszyt ćwiczeń str.84 ćw.1 i 2
Goodbye! Let`s go hiking, everyone!
8.06:
4.06:
ROAD SAFETY – BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE
Z pewnością znacie po polsku zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnię.
Dzisiaj będziemy nazywać je po angielsku:
1.STOP - ZATRZYMAJ SIĘ.
2.STAND ON THE PAVEMENT - STAŃ NA CHODNIKU.
3.LOOK LEFT - SPÓJRZ W LEWO.
4.LOOK RIGHT -SPÓJRZ W PRAWO.
5.LISTEN -POSŁUCHAJ. (czy jedzie jakiś pojazd)
6.CROSS THE ROAD -PRZEJDŹ PRZEZ ULICĘ. (jeśli nic nie jedzie)
Podręcznik str.66
ćw.1 Popatrz na dzieci na zdjęciach i posłuchaj nagrania CD4/ 1.
Posłuchaj jeszcze raz, pokazuj dzieci i powtarzaj polecenia za nagraniem.
Zamknij książkę i spróbuj samodzielnie powiedzieć wszystkie kolejne zasady.
ćw.2 Trudne zadanie, Pong też musi nauczyć się bezpiecznie przechodzić przez ulicę.
Czy mu się to uda? Obejrzyj historyjkę w podręczniku i posłuchaj nagrania CD4/ 2.
Zeszyt ćwiczeń str.64
Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Goodbye! Be careful on the road! Bądźcie uważni na drodze!
1.06:
HAPPY CHILDREN`S DAY!
SZCZĘŚLIWEGO DNIA DZIECKA!
Drogie dzieci, z okazji Waszego święta, zapraszam do domowego kina.
Z pewnością wszyscy znacie świnkę Peppa i jej rodzinkę.
Ale czy wiecie, że oni naprawdę to mówią po angielsku?
I to w taki sposób, że łatwo ich zrozumiecie. Sprawdźcie proszę:
https://www.youtube.com/watch?v=kVsujr30zPA
Prawda, że umiecie nazwać miejsca, które odwiedzili razem na filmie?
Dla miłośników języka angielskiego (czyli was wszystkich) jeszcze trochę zabawy ze słówkami:
https://wordwall.net/pl/resource/2141240/tiger-2-unit-6-places-diagram
https://wordwall.net/pl/resource/2141135/tiger-2-unit-6-holiday-places-airplane
https://wordwall.net/pl/resource/1105465/angielski/tiger-2-unit-6-holiday-places
HAVE FUN EVERYONE J
28.05:
O jakim mieście jest piosenka, która zaczyna się od słów:
In this town, there`s a lot to do. - W tym mieście można robić dużo rzeczy.
Oczywiście, że to piosenka o naszym mieście i dzisiaj nauczymy się ją śpiewać.
Poczekamy tylko aż przyjedzie wesołe miasteczko i wszyscy zawołamy: Let`s go to the funfair!
Obejrzyj film i zaśpiewaj razem z dziećmi:
https://www.youtube.com/watch?v=R1kEfpg7nV8
Zeszyt ćwiczeń str.62
Uzupełnij słowa piosenki i zaśpiewaj razem z nagraniem CD3/ 42.
Zadanie domowe: Podręcznik str.64
ćw.2 Napisz w zeszycie nazwy miejsc w mieście, zgodnie z numeracją na mapie.
ćw.3 Spójrz na zdjęcia, które trzymają dzieci. Posłuchaj nagrania CD3/ 45 i pokaż dzieci w odpowiedniej kolejności. Znajdź pod obrazkami chmurkę, która pasuje do każdego dziecka
i naucz się ją czytać razem z nagraniem.
Great job, bye, bye!
25.05:
Obejrzymy dzisiaj historyjkę i sprawdzimy, które z wakacyjnych atrakcji dzieci wybrały tego dnia.
Na początek, powtórzmy nazwy wszystkich miejsc: CD3/ 39 lub film:
https://www.youtube.com/watch?v=kkGV0ubsOBE
W historyjce dzieci będą używały słów:
There`s a swimming pool. Jest tutaj basen.
There`s an ice rink. Jest tutaj lodowisko.
I want to go to… Chcę iść do…
Trudno się zdecydować, gdy każdy chce odwiedzić inne miejsce. Pomocny okaże się pomysł Sue.
Obejrzyj historyjkę w podręczniku str.62 i 63, CD3/ 40 lub na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=UAHVA6KP-HM
W losowaniu wypadło na… FUNFAIR! WESOŁE MIASTECZKO!
Nic dziwnego, że na koniec dnia wszyscy byli zadowoleni.
Tiger też radzi nam podejmować decyzje wspólnie z koleżankami i kolegami:
MAKE DECISIONS TOGETHER WITH YOUR FRIENDS.
Zeszyt ćwiczeń str.61 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Goodbye! Have fun everyone!
21.05:
Ależ miły temat dzisiaj zaczynamy: On Holiday Na wakacjach
Poznamy angielskie nazwy miejsc, które będziemy odwiedzać podczas wakacji.
Jakie jest twoje ulubione miejsce?
Podręcznik str.61
ćw.1 i 2 Sue, Li, Jay i Tiger stoją przed tablicą informacyjną i zastanawiają się: Dokąd pójdziemy?
CD3/ 38 Posłuchaj nagrania i znajdź na tablicy te miejsca, które rozpoznajesz.
Uwaga, kolejność miejsc na tablicy jest inna niż w nagraniu!
CD3/ 39 Posłuchaj rymowanki Tiger`s word i pokazuj na tablicy usłyszane miejsca.
W rymowance, Tiger odpowiada na pytanie: What`s this? Co to jest?
ćw.3 CD3/ 39 Powtarzaj rymowankę razem z nagraniem i maszeruj paluszkami po nazwach miejsc.
Które miejsce znajduje się najbliżej twojego domu?
Rzuć kostką do gry i powiedz nazwę miejsca z odpowiednim numerkiem.
Które miejsca nie mają swoich numerków na kostce?
Number 7. What is it? Co to jest? It`s an ice rink.
Number 8. What is it? Co to jest? It`s a swimming pool.
Zeszyt ćwiczeń str.60 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
W ćw.1 odegraj scenkę z osobą z rodziny.
Wszystkie poznane miejsca znajdziesz jeszcze raz na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=kkGV0ubsOBE
Goodbye and have fun!
Bardzo ładnie pracujecie, pora pochwalić się jak dużo wiecie o problemach zdrowotnych
i zdrowych nawykach.
Podręcznik str.58
Do lekarza zgłosiło się dzisiaj aż 8 dzieci, każde z innym problemem.
CD3/ 32 Posłuchaj nagrania i znajdź kolejne dzieci, które rozmawiają z panem doktorem.
Podręcznik str.60 ćw.2
Na zdjęciach widzimy zdrowe dzieci, chyba też chodzą do drugiej klasy.
Kto to mówi? CD3/ 35 Odgadniesz, słuchając nagrania.
ZADANIA NA OCENĘ.
Napisz starannie w zeszycie do angielskiego:
- na co skarżą się dzieci ze str.58 w podręczniku. Napisz całe zdania, tak jak w przykładzie:
EXAMPLE: a. I`ve got a cold.
- napisz całym zdaniem, czym chwalą się dzieci ze str. 59 w podręczniku.
Tak samo, jak w chmurce: 1. I sleep well every day.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać do 20.05.br na adres:
a.mierzejewska@sp82.edu.gdansk.pl
11.05:
Zaśpiewamy dzisiaj po angielsku przepis na zdrowie, dobry dla każdego.
You need to drink water, Musisz pić wodę,
You need to eat well, too Musisz też dobrze się odżywiać.
It`s good for you. To jest dla ciebie dobre.
Zeszyt ćwiczeń str.55
ćw.1 Uzupełnij słowa piosenki wyrażeniami z ramki.
Pomocne będą obrazki w ćwiczeniach i zdjęcia w podręczniku na str. 56.
Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę CD3/ 29.
ćw.2 Czy inne osoby w twojej rodzinie dbają każdego dnia o zdrowie? Zapytaj:
Do you do exercise every day? Czy ćwiczysz codziennie?
Bardzo dobrze, jeżeli usłyszysz odpowiedź: Yes, I do.
Jeśli odpowiedź będzie brzmiała: No, I don`t. zacznijcie może ćwiczyć razem.
Uzupełnij drugie pytanie w ćwiczeniu i przeprowadź wywiad w rodzinie.
Zaśpiewajcie razem piosenkę Keep healthy pokazując właściwe zdjęcie w podręczniku na str.57.
Tutaj też przypominają nam o zdrowych nawykach:
https://www.youtube.com/watch?v=8xu8qNXb51M
7.05:
KEEP HEALTHY - DBAJ O SWOJE ZDROWIE
Z pewnością wiesz jak dbać o zdrowie.
Dzisiaj nauczymy się rozpoznawać i nazywać po angielsku zdrowe nawyki.
Podręcznik str.56 ćw.1 CD3/ 26 Posłuchaj, pokaż dzieci na zdjęciach i powtórz.
1. drink water – pij wodę
2. wash – myj
3. do exercise – ćwicz
4. eat well – dobrze się odżywiaj
5. play – graj w piłkę
6. sleep well - dobrze sypiaj
Ile zdrowych nawyków przestrzegasz każdego dnia –every day? Wszystkie? Good job!
Czy Pong też dba o swoje zdrowie?
ćw.2 Posłuchaj nagrania CD3/ 27 i obejrzyj historyjkę w podręczniku. O czym zapomniał Pong?
Zeszyt ćwiczeń str.54 Wykonaj ćw.1 i 2 zgodnie z poleceniami.
Obejrzyj film i pamiętaj o zdrowych nawykach każdego dnia:
https://www.youtube.com/watch?v=_VczK2zV2sE
4.05:
Chorowanie nie jest przyjemne, ale cóż zdarza się.
Nauczymy się opowiadać o dolegliwościach zdrowotnych śpiewając piosenkę:
I`m feeling ill – Źle się czuję. Czuję, że jestem chora/ chory.
What’s the matter? O co chodzi?
How are you today? Jak się dzisiaj czujesz?
I’m feeling ill, Źle się czuję,
so I can’t play, więc nie mogę się bawić.
I can’t go to school for two or three days. Nie mogę iść do szkoły przez dwa lub trzy dni.
I’ve got a sore throat, Boli mnie gardło,
and a bad cough, i mam paskudny kaszel.
a sore throat,
and a bad, bad cough.
What’s the matter?
How are you today?
I’m feeling ill,
so I can’t play,
I can’t go to school for two or three days.
I’ve got a headache, Boli mnie głowa,
and a bad cold, i mam paskudny katar.
a headache,
and a bad, bad cold.
Zeszyt ćwiczeń str.52 Wykonaj ćw.1 zgodnie z poleceniem. Zaśpiewaj piosenkę CD3/ 21.
Podręcznik str.54 ćw.2 Zaśpiewaj jeszcze raz i znajdź obrazki z dolegliwościami z piosenki.
ćw.3 Na co skarżą się Sue, Tiger i Jay? Posłuchaj nagrania CD3/ 24 i pokaż odpowiednie postaci.
Zadanie domowe. Ponumeruj i napisz w zeszycie do angielskiego nazwy dolegliwości, które pokazuje
chłopiec w podręczniku na str. 54 ćw.2. Tak jak w przykładzie: EXAMPLE: 1. cough
Take care! Trzymaj się zdrowo!
27.04:
Hello, how are you today? I`m fine, thank you! Jak się dzisiaj czujesz? Dobrze, dziękuję bardzo!
Zanim obejrzymy historyjkę, przypomnijmy sobie angielskie nazwy dolegliwości zdrowotnych.
Podręcznik str.51.
Włącz rymowankę Tiger`s Word CD3/ 18, powtarzaj z nagraniem i pokazuj dzieci na zdjęciach.
Zeszyt ćwiczeń str.51
ćw.1 Podpisz rysunki nazwami dolegliwości.
ćw. 2 Gdy jesteśmy chorzy i musimy powiedzieć po angielsku co nam dolega, używamy zwrotu: I`ve got….
I`ve got a headache. Boli mnie głowa.
I`ve got a cold. Jestem przeziębiony/przeziębiona.
Uzupełnij zdania, które mówią dzieci na rysunkach w ćwiczeniu 2.
Story time. Pora na historyjkę.
Komu w historyjce Tiger zaśpiewa piosenkę:
Don`t be scared. Don`t be sad. Nie bój się. Nie bądź smutna.
Doctors help us so we don`t feel bad. Lekarze pomagają nam, żebyśmy nie czuli się źle.
Podręcznik str. 52,53 CD3/ 19. Posłuchaj, przeczytaj i znajdź odpowiedź na pytanie w historyjce.
Tiger radzi wszystkim dzieciom:
Don`t be scared of the doctor. Nie bójcie się lekarza.
I`m not scared of the doctor! And you? Ja się nie boję lekarza. A ty?
Obejrzyj historyjkę na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=848rfVdA9wQ&t=52s
Bye, bye! Have a nice weekend.
23.04:
Hello everybody! How are you today?
20.04:
Przypomnijmy sobie, jakie przygody mieli ostatnio Tiger, Sue, Li oraz Jay :
https://www.youtube.com/watch?v=wzkUZkAsb-Q
https://www.youtube.com/watch?v=909nmlZmdzk
Dobrze, że Tiger ma bliskich przyjaciół.
Oni pomagają mu poznać, zasady dobrego zachowania.
Otwórz podręcznik na str.49 i włącz nagranie CD3/ 11.
Znajdź razem z dziećmi przedmioty, o których mówi Tiger.
Podręcznik str.50.
Poznajesz scenki z historyjek? Włącz nagranie CD3/ 12 i połącz palcami obrazki z chmurkami na żółtym tle. Przeczytaj głośno chmurki jeszcze raz i ponownie znajdź właściwe obrazki.
Zeszyt ćwiczeń str.48, 49 Wykonaj ćwiczenia zgodnie z poleceniami.
Czy Pong zna już wszystkie zasady panujące w szkole?
Jemu też ktoś musiał pomóc. It`s good to have friends:
https://www.youtube.com/watch?v=uqLfgPOvrxY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAMIEŃ, PAPIER, NOŻYCE!
Dzisiaj pobawimy się w angielską wersję tej gry: ROCK, PAPER, SCISSORS!
Zobacz w podręczniku na str.48 jak pokazać dłonią każde słowo:
rock – kamień, paper - papier, scissors – nożyce.
Tutaj znajdziesz odpowiedź na pytanie: Czy zasady zabawy są takie same po polsku i po angielsku?
https://www.youtube.com/watch?v=qB1fyi624Oc
ćw.1 Posłuchaj nagrania CD3/ 9 i zaproś do zabawy osoby z twojej rodziny.
The winner is… - Wygrywa …
ćw.2 Jak polskie dzieci nazywają zabawy pokazane na zdjęciach?
Posłuchaj nagrania CD3/ 10 i pokaż właściwe zdjęcie.
Zeszyt ćwiczeń
Wykonaj zgodnie z poleceniami ćwiczenia na str.45. Great!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.03:
Temat: Decydujemy, w których miejscach w szkole można grać w piłkę i śpiewamy piosenkę: In the classroom.
Podręcznik str.45 ćw. 1 i 2. Na podstawie ilustracji na str. 45 w podręczniku, uczniowie decydują, dla którego pomieszczenia prawdziwe jest zdanie: You can play ball games - Możesz grać w piłkę, a dla których: You can`t play ball games - Nie możesz grać w piłkę.
Zeszyt ćwiczeń str. 43 ćw.1 i 2.
Nagrania do podręcznika Tiger 2 można pobrać bez logowania na stronie wydawcy: www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Korzystamy z płyty CD3, numery nagrań podane są przy mumerach ćwiczeń.
Uczniowie słuchają i starają się śpiewać w trakcie nagrania piosenkę: In the classroom.
30.03:
Temat: Powtarzamy wiadomości z rozdziału 4.
Podręcznik str.46
ćw.1 Posłuchaj, znajdź i pokaż, które dzieci to mówią? Nagranie CD3/7
Napisz w zeszycie uzupelnione zdania, które wypowiadają dzieci.
Podręcznik str.47
ćw.3 Popatrz na zdjęcia i przepisz do zeszytu ponumerowane nazwy miejsc w szkole.
Zadecyduj i powiedz głośno o każdym miejscu: "You can`t play ball games" albo "You can play ball games"
ćw.4 Posłuchaj nagrania CD3/8, wybierz odpowiednie zdjęcie i powtórz za nagraniem.
Zeszyt ćwiczeń str.44/1, 2
Praca zgodnie z poleceniami.
Uczniowie, którzy nie mają Zeszytu ćwiczeń, wykonują zadania w zeszycie.
Good luck!
2. Uzupełnij krzyżówkę po angielsku odpowiednimi słowami: palm - palma, chicks - kurczęta, bunny - króliczek,
3. Wykonaj wdług załączonego wzoru lub własnego pomysłu, papierowy koszyczek Wielkanocny - Easter Basket.
Zadania powinny być wykonane zgodnie z poleceniami.
Uczniowie, którzy nie mają w domu Zeszytu ćwiczeń i nie korzystają z drukarki, wykonują zadania na kartkach.
Termin przesyłania materiałów do oceny: wtorek 7.04.br do godz.20.00.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello and good morning!
Proszę w moim imieniu powitać w ten sposób dzieci każdego dnia. Ja też będę do nich machać ręką z mojego balkonu na czwartym piętrze J
Do domowych zabaw z językiem angielskim uczniowie nie potrzebują podręczników ani ćwiczeń szkolnych. Nie szkodzi, jeśli nie możecie Państwo wydrukować kart pracy, które będę przesyłać. Dziecko z Państwa pomocą może nawet wykonać je częściowo tylko ustnie na ekranie komputera. Wykonanych kart pracy nie trzeba narazie nigdzie przesyłać.
Zachęcam Państwa serdecznie do pobrania materiałów pomocniczych ze strony wydawcy podręcznika Tiger 2: www.macmillan.pl/strefa-ucznia Znajdziecie tam Państwo „Zeszyt współpracy z rodzicami”, który zawiera opisane w języku polskim pomysły na naukę przez zabawę z dzieckiem w domu. Podane jest angielskie słownictwo i wyrażenia z podręcznika oraz tłumaczenia na język polski. Dostępne do pobrania są również ścieżki dźwiękowe, gdyż płyta z piosenkami nie jest już dołączana do podręcznika. Wspólnie poznaliśmy ostatnio nazwy różnych miejsc w szkole z rozdziału 4. Proszę, aby dzieci wykonały na kartce z bloku A4 plan szkoły według własnego pomysłu i podpisały pomieszczenia poznanymi angielskimi nazwami. Z tych rysunków zrobimy wystawę po powrocie do szkoły.