0A:

25.06:

HELLO  SUMMER  HOLIDAYS!

WITAJCIE  LETNIE  WAKACJE!

I love summer holidays! And you?    Uwielbiam letnie wakacje! A wy?

Na plaży można się super bawić.  Z pewnością będziemy mieli wiele przygód.

Najważniejsze, żeby to były miłe i bezpieczne przygody.

Króliczek Milo przypomni nam, żeby nie oddalać się od rodziców na plaży, bo …. :

 

https://www.youtube.com/watch?v=UTF2E-eQZOc

 

Let`s make a sand castle!  Zbudujmy zamek z piasku. Najlepiej razem z kolegą lub koleżanką:

 

https://www.youtube.com/watch?v=o1PnZToegxc

 

Czy wiecie jaki wspaniały widok jest z latarni morskiej?

Let`s go with Milo and visit a lighthouse:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6vLja4hpeSk

 

Have fun and wonderful holidays, everyone! 

Bye, bye!

4.06:
W tym tygodniu przypada wielkie święto: Children`s Day! - Dzień Dziecka!
Z okazji Waszego święta zrobimy sobie kino domowe z Colinem, Lucy i Bellą.
Przypomnicie sobie, kilka ostatnich historyjek z waszego podręcznika.
Have fun everyone!
I want to be an artist:
Delicious food:
Dla chętnych, spotkanie z Peppa Pig i Tooth Fairy - Wróżką Zębuszką:
Goodbye!

28.05:

Dzisiaj przekonamy się jak dużo angielskich słówek już znamy.

Podręcznik str.58

ćw.1      Dzieci potrzebują 3 kredki: red, yellow and green.

 Rysując kolorowe linie powtarzamy z dzieckiem, co przedstawiają obrazki napotkane na drodze:

Lucy ladybird, red line: chocolate, cat, snail, black, jump, ice cream, ball, beads, two

Bella bee, yellow line: chocolate, five, ant, ice cream, brown, nose, beads, cook, police officer

Colin catepillar, green line: five, jump, snail, blocks, black, ball, nose, catepillar, mouth

ćw.2      Zgadywanka dla dzieci- która dziewczynka mówi słowa:

I`ve got ice cream and a board game.   (Mia)

I`ve got chocolate and a blue ball.          (Sue)

I`ve got apples and a white rabbit.         (Jo)

Podręcznik str.59

ćw.1       Zieloną kredką dzieci zakreślają tylko owoce i powtarzają ich nazwy.

                Czerwoną kredką dzieci zakreślają pozostałe produkty i powtarzają ich nazwy.

ćw.2      Dzieci rysują i kolorują obrazki. Słuchamy i powtarzamy razem rymowankę CD 37:

 

Apples, apples,

Red and green, too.

Strawberries and oranges

Are good for you!                           Są dla ciebie dobre!

Chocolate, ice cream

And jam, too.

They are NOT                    One NIE są dla ciebie dobre!

Good for you!

 

Great! Zagrajmy razem w Magic eyes:

https://www.youtube.com/watch?v=2FPbpE6i8dc

 

Goodbye!

21.05:

Dzisiaj nauczymy się rymowanki o produktach spożywczych.

Poniższy link umożliwia wgląd online do całego podręcznika Bugs Team Starter:

https://online.flippingbook.com/view/929278/58/

Podręcznik str.56 ćw.1 Co połknęły węże-  snakes na obrazkach?

 Połącz i powiedz głośno:  chocolate pears- gruszki,  apples,  , strawberries, honey-miód,  ice cream.

ćw.2  Sue, Mia i Jo  odpowiadają na pytanie: Do you like…? Czy lubisz…?

Posłuchaj rymowanki CD 35 i narysuj, co lubią dziewczynki. Następnie powiedzcie rymowankę razem.

 

Do you like honey?

Sue -  Yes I do! I like honey and pears, too!

Do you like apples?

Mia - Yes, I do! I like apples and chocolate, too!

Do you like oranges?

Jo -  Yes, I do! I like oranges and strawberries, too!

Yummy, yummy, yummy, yum, yum, yum!

 

Podręcznik str.57 ćw.1

Odegrajmy z dziećmi scenkę.

 

MummySue, do you like apples?

SueNo, I don’t. I like oranges and chocolate. Yummy!

MummyMia, do you like jam?

MiaNo, I don’t. I like pears and honey. Yummy!

MummyJo, do you like pears?

JoNo, I don’t. I like strawberries and ice cream. Yummy!

 

Dzieci rysują linie łączące postaci z produktami, które one lubią. Dla każdej postaci używają kredki innego koloru. Następnie dzieci rysują odpowiednie produkty na talerzykach dziewczynek z historyjki.

Great job, everyone! Goodbye!

14.05:

Przypomnijmy sobie nazwy pysznych owoców, może nawet nauczymy się razem kilku nowych słów:

https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

Do you like ice cream? Yes, I do.                           Czy lubisz lody?  Tak.

Do you like broccoli ice cream? No, I don`t.        Czy lubisz lody brokułowe?  NIE!

Obejrzyj jeszcze inne eksperymenty z mieszaniem jedzonka, chyba nie wszystko będzie  smaczne:

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

 

Podręcznik str.54   Lucy, Bella i Colin oglądają film o 3 dziewczynkach przebranych za sympatyczne czarownice. Wyczarują one pyszne lody. Jakie  smaki i dodatki będą miały lody?

Nagranie do historyjki znajduje się w załączniku ”Historyjka_food” oraz na stronie szkoły.

Podręcznik str.55

ćw.2    Dzieci zakreślają smaki, które wybrały dziewczynki z historyjki: oranges- pomarańcze, strawberries – truskawki, polewa czekoladowa – chocolate. Polewę trzeba na lodach dorysować.

ćw.3 Dzieci zakreślają i kolorują tylko to jedzonko, które same lubią.

Pomóżmy im zapytać inne osoby w rodzinie o ulubione smaki:

Do you like apples? Yes, I do, yummy! /No, I don`t, yuk!

Chyba pora na deser ;)   Goodbye!

7.05:

Hello! Nauczymy się dzisiaj nazw pysznego jedzonka – delicious food.

Podręcznik str.52

ćw. 1 Lucy ladybird – biedronka Lucy skacze po kamieniach z obrazkami jedzenia.

Dzieci przeskakują paluszkami razem z nią, nazywając obrazki po polsku i/lub po angielsku:

jabłko-apple, truskawka-strawberry, pomarańcza-orange, dżem-jam, czekolada-chocolate,

 lody-ice cream.

ćw. 2 Dzieci wklejają obrazki jedzenia w takiej samej kolejności, jak na kamieniach Lucy.

Naklejki znajdują się w środku podręcznika.

W refrenie nagrania CD_33 usłyszymy kolejno wszystkie nazwy. Powtórzmy je razem z dziećmi.

Podręcznik str.53

ćw. 1 Lucy i Collin pokazują, które jedzenie lubią – I like… i którego nie lubią – I don`t like…

Pomóżmy dzieciom połączyć odpowiednio obrazki.

Pierwszą zwrotkę nagrania CD_33 śpiewa Lucy, drugą – Collin.

Lucy:

I like apples and oranges, too.

I like apples and oranges, too.

I don’t like jam. Do you?

I don’t like jam. Do you?

Apples, strawberries, oranges,

Jam, chocolate, ice cream!

 

Collin:

I like strawberries and chocolate, too.

I like strawberries and chocolate, too.

I don’t like ice cream. Do you?

I don’t like ice cream. Do you?

Apples, strawberries, oranges,

Jam, chocolate, ice cream!

 

ćw.2  Dzieci rysują uśmiechnięte lub smutne buźki obok obrazków z jedzeniem.

Pomóżmy im odpowiednio powiedzieć po angielsku: I like… I don`t like…

Great! Goodbye!

23.04:

Angielski, podręcznik str.48

ćw.1 Na obrazkach znajdują się dwie rodziny:

1- ladybird family – rodzina biedronek   2 – caterpillar family – rodzina gąsieniczek.

Dzieci wpisują cyfrę 1 lub 2 przy każdej postaci. Jaki zawód reprezentuje każda z postaci?

Pomóżmy dziecku powiedzieć głośno po polsku i po angielsku.

ćw.2 CD_31 Posłuchajmy z dzieckiem rymowanki i razem pokazujmy postaci z ćw.1.

My mummy is a teacher.

My daddy is a cook.

I want to be a farmer.

Look at me, look!

My mummy is a doctor.

My daddy is, too.

I want to be an artist.

What about you?

Powtórzmy rymowankę razem z nagraniem.

ćw.3 Powtórzmy z dzieckiem, jak nazywamy po angielsku zawody na wszystkich zdjęciach.

Słuchamy razem nagrania z załącznika i dzieci wpisują kolejne cyfry obok odpowiednich zdjęć.

Nagrania słuchamy przynajmniej dwukrotnie. Nie zwracamy uwagi na nagrane polecenie.

1 – I want to be a teacher.

2 – I want to be a cook.

3 – I want to be an artist.

4 – I want to be a firefighter.

5 – I want to be a doctor.

6 – I want to be a police officer.

Które zawody nie zostały wymienione?

Podręcznik str.49 ćw.1 Dziecko łączy postaci z odpowiednimi przedmiotami.

Pomagamy dziecku powiedzieć, jaki zawód wybrała każda z postaci:

Bella bee, butterfly, snail, Collin caterpillar, Lucy ladybird.

 O różnych zawodach i miejscach pracy, dzieci dowiedzą się więcej z załączonego filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

16.04:

podręcznik str.46,47.

Dzieci posłuchają dzisiaj historyjki i nauczą się mówić o tym, kim chcą zostać w przyszłości:

 I want to be ( a doctor) oraz zadawać pytanie, kim druga osoba chce zostać w przyszłości: 

What do you want to be?

Powtórzmy z dziećmi nazwy zawodów, które poznały wcześniej: 

teacher, doctor, police officer, firefighter, cook, singer.

Dzieci patrzą na obrazki na str.46 i mówią, kto występuje w historyjce: Colin, Bella, Lucy.

Następnie po polsku odgadują, co wydarzy się w historyjce. 

Co bohaterowie znaleźli w skrzyni? Costumes – kostiumy przedstawiające różne zawody.

Jaką zabawę wymyślili? Dressing-up – zabawa w przebieranie.

Jaki nowy zawód pojawił się w historyjce? Artist – artysta.

Nagrania do historyjek są do pobrania ze strony internetowej szkoły, w zakładce Mamo, tato poucz się ze mną_Angielski_0A,0B.

Słuchamy razem z dziećmi nagrania 2/ 25. Dzieci słuchając, wskazują kostiumy, które wybrali Lucy, Bella i Colin. Co śmiesznego jest w przebraniu, które wybrał Colin?

Podręcznik str.47.

ćw.2 Dzieci dopasowuję elementy kostiumów do każdej z postaci, rysują je i kolorują.

ćw.3 W pustej ramce dzieci rysują, kim one chcą zostać w przyszłości.

Zadajmy dziecku pytanie: What do you want to be?

 I pomóżmy odpowiedzieć: Artist. I want to be (an artist).

Więcej zabawy z nazwami zawodów, znajdziecie Państwo tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

I want to be a teacher. Goodbye!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26.03:

Temat: Rozpoznajemy i nazywamy zawody. Mówimy, kim chcemy zostać w przyszłości. Słuchamy piosenki.

Podręcznik str. 44, 45. Podane w podręczniku numery nagrań odnoszą się płyt CD używanych przez nauczyciela w klasie. Państwo w domu możecie korzystać z płyty ucznia, nagranie 29/30. Nagrania bez logowania można pobrać na stronie wydawcy podręcznika: www.macmillan.pl/strefa-ucznia w zakładce Przedszkole_Bugs Team Starter.
Podczas pierwszej lekcji z rozdziału 6 "I want to be an artist!" - Chcę zostać artystą! dzieci będą uczyły się rozpoznawać i nazywać zawody: cook - kucharz, doctor - lekarz, firefighter - strażak, police officer - policjant, singer - piosenkarz, teacher - nauczyciel. Proszę porozmawiać z dziećmi o tym, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód i czy dzieci już wiedzą, kim chcą zostać w przyszłości.
Str.44 ćw.2 - dzieci wklejają naklejki z zawodami w takiej samej kolejności jak na kamieniach biedronki Lucy, następnie "skaczą" paluszkami po obrazkach, powtarzając nazwy zawodów.
Str.45 ćw.1 - dzieci uzupełniają rysunki postaci i mówią po polsku i angielsku, jaki zawód każda z postaci reprezentuje.
Str.45 ćw.2 - łączymy obrazki dzieci z odpowiednimi zawodami. W domu możemy do tego wykorzystać początkowy fragment piosenki - nagranie 29.
Zawody wymieniane są dosyć szybko, proszę odtworzyć nagranie kilka razy i koniecznie pomóc dziecku w wykonaniu zadania.
Następnie, słuchając piosenki dziecko wskazuje przedmioty, odpowiadające zawodom, które usłyszy.

Brawo dla dzieci i rodziców!
Well done! Great job!
Goodbye!

2.04:
Podręcznik str. 69
Fragment podręcznika jest już dostępny na stronie internetowej szkoły w pliku: Angielski_0A 0B.
Podręcznika nie trzeba drukować, dzieci mogą wykonywać zadania na ekranie i kartce papieru.
Ćw.1 Dzieci liczą z króliczkiem - Easter bunny, pisanki - Easter eggs, zgodnie z narysowanymi wzorami i wpisują ilość w odpowiednich krateczkach.
Ćw.2 Dzieci słuchają piosenki, nagranie 47 i pokazują na obrazku pisanki, o usłyszanych kolorach.
Proszę zaśpiewać z dziećmi piosenkę kilka razy.
Ćw.3 Proszę powiedzieć dzieciom, aby pokolorowały pisankę zgodnie z kolorami:
one -green, two - orange, three - brown, four - yellow, five - purple, six - blue, seven - red.
Następnie dzieci mówią po angielsku, jaki kolor ma każda liczba.

Happy Easter!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0B:

22.06:

HELLO  SUMMER  HOLIDAYS!

WITAJCIE  LETNIE  WAKACJE!

I love summer holidays! And you?    Uwielbiam letnie wakacje! A wy?

Na plaży można się super bawić.  Z pewnością będziemy mieli wiele przygód.

Najważniejsze, żeby to były miłe i bezpieczne przygody.

Króliczek Milo przypomni nam, żeby nie oddalać się od rodziców na plaży, bo …. :

 

https://www.youtube.com/watch?v=UTF2E-eQZOc

 

Let`s make a sand castle!  Zbudujmy zamek z piasku. Najlepiej razem z kolegą lub koleżanką:

 

https://www.youtube.com/watch?v=o1PnZToegxc

 

Czy wiecie jaki wspaniały widok jest z latarni morskiej?

Let`s go with Milo and visit a lighthouse:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6vLja4hpeSk

 

Have fun and wonderful holidays, everyone! 

Bye, bye!

15.06:

Lucy, Colin i Bella wybierają się do szkoły. Ale czy wszystko spakowali?

Obejrzymy historyjkę w podręczniku na str. 62 i posłuchamy załączonego nagrania.

Możemy też obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=nbhe_uIDK1M

Czy pamiętasz, co znajdowało się w plecakach Lucy i Colina?

Podręcznik str.63

ćw.1  Narysuj i pokoloruj przybory w każdym plecaku i powiedz, co się w nich znajduje.

ćw.2 Can I have a pencil,  please?            Poproszę ołówek.

Can I have scissors, please?       Poproszę nożyczki.

Popatrz na obrazki i powiedz, o co proszą: 1.snail  2.ant  3.butterfly  4.bee

Very good. Goodbye!

8.06:
W szkole spotkamy się dopiero we wrześniu, ale już teraz zobaczmy jakie przybory będą nam potrzebne.
Podręcznik str.60. Wklejamy naklejki w takiej samej kolejności, jak są one na kamyczkach u Lucy: school bag - plecak, pencil - ołówek, crayon - kredka, glue - klej, scissors - nożyczki, book - książka.
CD/ 39 Posłuchajmy piosenki, gdy usłyszycie nazwę przyboru szkolnego, pokażcie przedmiot na obrazku.
 
Can I have a pencil, please, and a book, too? 
Here you are, here you are.
Thank you!
Can I have two crayons, please,
Red and blue?
Here you are, here you are.
Thank you!
Can I have some scissors, please, and some glue?
Here you are, here you are.
Thank you!
 
Podręcznik str.61
ćw.1 Dzieci kolorują obrazek zgodnie z szyfrem kolorów. Pomóżmy im nazwać przedmioty szkolne na obrazku.
Obejrzyjcie film i nazywajcie razem przybory szkolne:
Great job, everyone!
1.06:
W tym tygodniu przypada wielkie święto: Children`s Day! - Dzień Dziecka!
Z okazji Waszego święta zrobimy sobie kino domowe z Colinem, Lucy i Bellą.
Przypomnicie sobie, kilka ostatnich historyjek z waszego podręcznika.
Have fun everyone!
I want to be an artist:
Delicious food:
Dla chętnych, spotkanie z Peppa Pig i Tooth Fairy - Wróżką Zębuszką:
Goodbye!

25.05:

Dzisiaj przekonamy się jak dużo angielskich słówek już znamy.

Podręcznik str.58

ćw.1      Dzieci potrzebują 3 kredki: red, yellow and green.

 Rysując kolorowe linie powtarzamy z dzieckiem, co przedstawiają obrazki napotkane na drodze:

Lucy ladybird, red line: chocolate, cat, snail, black, jump, ice cream, ball, beads, two

Bella bee, yellow line: chocolate, five, ant, ice cream, brown, nose, beads, cook, police officer

Colin catepillar, green line: five, jump, snail, blocks, black, ball, nose, catepillar, mouth

ćw.2      Zgadywanka dla dzieci- która dziewczynka mówi słowa:

I`ve got ice cream and a board game.   (Mia)

I`ve got chocolate and a blue ball.          (Sue)

I`ve got apples and a white rabbit.         (Jo)

Podręcznik str.59

ćw.1       Zieloną kredką dzieci zakreślają tylko owoce i powtarzają ich nazwy.

                Czerwoną kredką dzieci zakreślają pozostałe produkty i powtarzają ich nazwy.

ćw.2      Dzieci rysują i kolorują obrazki. Słuchamy i powtarzamy razem rymowankę CD 37:

 

Apples, apples,

Red and green, too.

Strawberries and oranges

Are good for you!                           Są dla ciebie dobre!

Chocolate, ice cream

And jam, too.

They are NOT                    One NIE są dla ciebie dobre!

Good for you!

 

Great! Zagrajmy razem w Magic eyes:

https://www.youtube.com/watch?v=2FPbpE6i8dc

 

Goodbye!

18.05:

Dzisiaj nauczymy się rymowanki o produktach spożywczych.

Poniższy link umożliwia wgląd online do całego podręcznika Bugs Team Starter:

https://online.flippingbook.com/view/929278/58/

Podręcznik str.56 ćw.1 Co połknęły węże-  snakes na obrazkach?

 Połącz i powiedz głośno:  chocolate pears- gruszki,  apples,  , strawberries, honey-miód,  ice cream.

ćw.2  Sue, Mia i Jo  odpowiadają na pytanie: Do you like…? Czy lubisz…?

Posłuchaj rymowanki CD 35 i narysuj, co lubią dziewczynki. Następnie powiedzcie rymowankę razem.

 

Do you like honey?

Sue -  Yes I do! I like honey and pears, too!

Do you like apples?

Mia - Yes, I do! I like apples and chocolate, too!

Do you like oranges?

Jo -  Yes, I do! I like oranges and strawberries, too!

Yummy, yummy, yummy, yum, yum, yum!

 

Podręcznik str.57 ćw.1

Odegrajmy z dziećmi scenkę.

 

MummySue, do you like apples?

SueNo, I don’t. I like oranges and chocolate. Yummy!

MummyMia, do you like jam?

MiaNo, I don’t. I like pears and honey. Yummy!

MummyJo, do you like pears?

JoNo, I don’t. I like strawberries and ice cream. Yummy!

 

Dzieci rysują linie łączące postaci z produktami, które one lubią. Dla każdej postaci używają kredki innego koloru. Następnie dzieci rysują odpowiednie produkty na talerzykach dziewczynek z historyjki.

Great job, everyone! Goodbye!

11.05:

Przypomnijmy sobie nazwy pysznych owoców, może nawet nauczymy się razem kilku nowych słów:

https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

Do you like ice cream? Yes, I do.                           Czy lubisz lody?  Tak.

Do you like broccoli ice cream? No, I don`t.        Czy lubisz lody brokułowe?  NIE!

Obejrzyj jeszcze inne eksperymenty z mieszaniem jedzonka, chyba nie wszystko będzie  smaczne:

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

 

Podręcznik str.54   Lucy, Bella i Colin oglądają film o 3 dziewczynkach przebranych za sympatyczne czarownice. Wyczarują one pyszne lody. Jakie  smaki i dodatki będą miały lody?

Nagranie do historyjki znajduje się w załączniku ”Historyjka_food” oraz na stronie szkoły.

Podręcznik str.55

ćw.2    Dzieci zakreślają smaki, które wybrały dziewczynki z historyjki: oranges- pomarańcze, strawberries – truskawki, polewa czekoladowa – chocolate. Polewę trzeba na lodach dorysować.

ćw.3 Dzieci zakreślają i kolorują tylko to jedzonko, które same lubią.

Pomóżmy im zapytać inne osoby w rodzinie o ulubione smaki:

Do you like apples? Yes, I do, yummy! /No, I don`t, yuk!

Chyba pora na deser ;)   Goodbye!

4.05:

Hello! Nauczymy się dzisiaj nazw pysznego jedzonka – delicious food.

Podręcznik str.52

ćw. 1 Lucy ladybird – biedronka Lucy skacze po kamieniach z obrazkami jedzenia.

Dzieci przeskakują paluszkami razem z nią, nazywając obrazki po polsku i/lub po angielsku:

jabłko-apple, truskawka-strawberry, pomarańcza-orange, dżem-jam, czekolada-chocolate,

 lody-ice cream.

ćw. 2 Dzieci wklejają obrazki jedzenia w takiej samej kolejności, jak na kamieniach Lucy.

Naklejki znajdują się w środku podręcznika.

W refrenie nagrania CD_33 usłyszymy kolejno wszystkie nazwy. Powtórzmy je razem z dziećmi.

Podręcznik str.53

ćw. 1 Lucy i Collin pokazują, które jedzenie lubią – I like… i którego nie lubią – I don`t like…

Pomóżmy dzieciom połączyć odpowiednio obrazki.

Pierwszą zwrotkę nagrania CD_33 śpiewa Lucy, drugą – Collin.

Lucy:

I like apples and oranges, too.

I like apples and oranges, too.

I don’t like jam. Do you?

I don’t like jam. Do you?

Apples, strawberries, oranges,

Jam, chocolate, ice cream!

 

Collin:

I like strawberries and chocolate, too.

I like strawberries and chocolate, too.

I don’t like ice cream. Do you?

I don’t like ice cream. Do you?

Apples, strawberries, oranges,

Jam, chocolate, ice cream!

 

ćw.2  Dzieci rysują uśmiechnięte lub smutne buźki obok obrazków z jedzeniem.

Pomóżmy im odpowiednio powiedzieć po angielsku: I like… I don`t like…

Great! Goodbye!

27.04:

Angielski, podręcznik str.48

ćw.1 Na obrazkach znajdują się dwie rodziny:

1- ladybird family – rodzina biedronek   2 – caterpillar family – rodzina gąsieniczek.

Dzieci wpisują cyfrę 1 lub 2 przy każdej postaci. Jaki zawód reprezentuje każda z postaci?

Pomóżmy dziecku powiedzieć głośno po polsku i po angielsku.

ćw.2 CD_31 Posłuchajmy z dzieckiem rymowanki i razem pokazujmy postaci z ćw.1.

My mummy is a teacher.

My daddy is a cook.

I want to be a farmer.

Look at me, look!

My mummy is a doctor.

My daddy is, too.

I want to be an artist.

What about you?

Powtórzmy rymowankę razem z nagraniem.

ćw.3 Powtórzmy z dzieckiem, jak nazywamy po angielsku zawody na wszystkich zdjęciach.

Słuchamy razem nagrania z załącznika i dzieci wpisują kolejne cyfry obok odpowiednich zdjęć.

Nagrania słuchamy przynajmniej dwukrotnie. Nie zwracamy uwagi na nagrane polecenie.

1 – I want to be a teacher.

2 – I want to be a cook.

3 – I want to be an artist.

4 – I want to be a firefighter.

5 – I want to be a doctor.

6 – I want to be a police officer.

Które zawody nie zostały wymienione?

Podręcznik str.49 ćw.1 Dziecko łączy postaci z odpowiednimi przedmiotami.

Pomagamy dziecku powiedzieć, jaki zawód wybrała każda z postaci:

Bella bee, butterfly, snail, Collin caterpillar, Lucy ladybird.

 O różnych zawodach i miejscach pracy, dzieci dowiedzą się więcej z załączonego filmu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

20.04:

podręcznik str.46,47.

Dzieci posłuchają dzisiaj historyjki i nauczą się mówić o tym, kim chcą zostać w przyszłości:

 I want to be ( a doctor) oraz zadawać pytanie, kim druga osoba chce zostać w przyszłości: 

What do you want to be?

Powtórzmy z dziećmi nazwy zawodów, które poznały wcześniej: 

teacher, doctor, police officer, firefighter, cook, singer.

Dzieci patrzą na obrazki na str.46 i mówią, kto występuje w historyjce: Colin, Bella, Lucy.

Następnie po polsku odgadują, co wydarzy się w historyjce. 

Co bohaterowie znaleźli w skrzyni? Costumes – kostiumy przedstawiające różne zawody.

Jaką zabawę wymyślili? Dressing-up – zabawa w przebieranie.

Jaki nowy zawód pojawił się w historyjce? Artist – artysta.

Nagrania do historyjek są do pobrania ze strony internetowej szkoły, w zakładce Mamo, tato poucz się ze mną_Angielski_0A,0B.

Słuchamy razem z dziećmi nagrania 2/ 25. Dzieci słuchając, wskazują kostiumy, które wybrali Lucy, Bella i Colin. Co śmiesznego jest w przebraniu, które wybrał Colin?

Podręcznik str.47.

ćw.2 Dzieci dopasowuję elementy kostiumów do każdej z postaci, rysują je i kolorują.

ćw.3 W pustej ramce dzieci rysują, kim one chcą zostać w przyszłości.

Zadajmy dziecku pytanie: What do you want to be?

 I pomóżmy odpowiedzieć: Artist. I want to be (an artist).

Więcej zabawy z nazwami zawodów, znajdziecie Państwo tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

I want to be a teacher. Goodbye!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.03:

Temat: Rozpoznajemy i nazywamy zawody. Mówimy, kim chcemy zostać w przyszłości. Słuchamy piosenki.

Podręcznik str. 44, 45. Podane w podręczniku numery nagrań odnoszą się płyt CD używanych przez nauczyciela w klasie. Państwo w domu możecie korzystać z płyty ucznia, nagranie 29/30. Nagrania bez logowania można pobrać na stronie wydawcy podręcznika: www.macmillan.pl/strefa-ucznia w zakładce Przedszkole_Bugs Team Starter.
Podczas pierwszej lekcji z rozdziału 6 "I want to be an artist!" - Chcę zostać artystą! dzieci będą uczyły się rozpoznawać i nazywać zawody: cook - kucharz, doctor - lekarz, firefighter - strażak, police officer - policjant, singer - piosenkarz, teacher - nauczyciel. Proszę porozmawiać z dziećmi o tym, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód i czy dzieci już wiedzą, kim chcą zostać w przyszłości.
Str.44 ćw.2 - dzieci wklejają naklejki z zawodami w takiej samej kolejności jak na kamieniach biedronki Lucy, następnie "skaczą" paluszkami po obrazkach, powtarzając nazwy zawodów.
Str.45 ćw.1 - dzieci uzupełniają rysunki postaci i mówią po polsku i angielsku, jaki zawód każda z postaci reprezentuje.
Str.45 ćw.2 - łączymy obrazki dzieci z odpowiednimi zawodami. W domu możemy do tego wykorzystać początkowy fragment piosenki - nagranie 29.
Zawody wymieniane są dosyć szybko, proszę odtworzyć nagranie kilka razy i koniecznie pomóc dziecku w wykonaniu zadania.
Następnie, słuchając piosenki dziecko wskazuje przedmioty, odpowiadające zawodom, które usłyszy.

Brawo dla dzieci i rodziców!
Well done! Great job!
Goodbye!

6.04:

Podręcznik str. 69
Fragment podręcznika jest już dostępny na stronie internetowej szkoły w pliku: Angielski_0A 0B.
Podręcznika nie trzeba drukować, dzieci mogą wykonywać zadania na ekranie i kartce papieru.
Ćw.1 Dzieci liczą z króliczkiem - Easter bunny, pisanki - Easter eggs, zgodnie z narysowanymi wzorami i wpisują ilość w odpowiednich krateczkach.
Ćw.2 Dzieci słuchają piosenki, nagranie 47 i pokazują na obrazku pisanki, o usłyszanych kolorach.
Proszę zaśpiewać z dziećmi piosenkę kilka razy.
Ćw.3 Proszę powiedzieć dzieciom, aby pokolorowały pisankę zgodnie z kolorami:
one -green, two - orange, three - brown, four - yellow, five - purple, six - blue, seven - red.
Następnie dzieci mówią po angielsku, jaki kolor ma każda liczba.

Happy Easter!