Klasy 0A i 0B:
Temat dnia: Do widzenia zerówko!
PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 80
Pokoloruj obrazek.
Zachęcamy do śpiewania wakacyjnych piosenek:
Piosenka „Przyszło lato” https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI
Piosenka „Tato już lato” https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
Dla chętnych załączamy grę interaktywną „Wakacyjne rytmy”, sudoku oraz wakacyjne zabawy logopedyczne.
Temat dnia: Bezpieczne wakacje
KARTY 4 – karta nr 32
~ Czy wiesz, jak należy bezpiecznie spędzać wakacje? Obejrzyj plansze z załączników i opowiedz, co na nich przedstawiono.
~ Przyjrzyj się obrazkom na karcie pracy nr 32 i w odpowiednich miejscach przyklej naklejki z brakującymi elementami.
~ Sprawdź, dokąd wyjadą na wakacje Supełek, Blue i Pak.
PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 79
~ Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 - Pokoloruj piłkę zgodnie z kodem.
~ Wyszukaj w tekście wyraz „rak” i napisz go po śladzie. Pisząc staraj się nie odrywać ołówka od kartki.
Dla chętnych – KSIĄŻKA do czytania strony 82 i 83
Gra interaktywna „Na jaką głoskę?”
Piosenka „Bezpieczne wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”.
Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje?
PISZĘ I LICZĘ – zadania strona 78
~ Pokoloruj te przedmioty, które twoim zdaniem warto zabrać ze sobą na wakacje. Napisz ich nazwy po śladzie.
Zadanie dodatkowe dla chętnych
KSIĄŻKA do czytania – krzyżówki ze stron 80 i 81
W załączniku dla chętnych kolorowanki :)
Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”
Temat dnia: Odwiedzamy szkołę
KARTY 4 – karta pracy nr 30 i 31
~ Wytnij wyrazy. Przeczytaj je i przyklej pod odpowiednimi obrazkami.
~ Podaj nazwy kolorów widocznych na tęczy. Wytnij obrazki z dołu strony i przyklej je na odpowiednich kolorach tęczy.
Zadanie dodatkowe dla chętnych
KSIĄŻKA do czytania – krzyżówki ze stron 80 i 81
Nauka na pamięć wiersza „Mija już rok szkolny”
Temat dnia: Przy ognisku
KARTY 4 – karta pracy nr 28 i 29
Opowiedz, co widzisz na ilustracji. Potnij ją wzdłuż linii, a następnie złóż ponownie elementy i naklej na czystej kartce.
Ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg określonych cech. Przyjrzyj się tabelkom i umieść naklejki zgodnie z odczytaną zasadą.
Przyjrzyj się ilustracji i spróbuj jak najdokładniej odzwierciedlić wzór.
Nauka wiersza na pamięć - Mija już rok szkolny
Nadchodzą wakacje, mija już rok szkolny!
Będę sobie hasał jak ten konik polny.
Odwiedzę najdalsze ustronia, pieczary...
Powitam znajomych i młodych, i starych.
Będę kosił zboże, gdy nadejdą żniwa;
będę w dni upalne w jeziorze pływał.
Lub pójdę do lasu i książkę zabiorę
i będę ją czytał w cieniu pod jaworem.
Wyjadę nad morze albo lepiej w góry
i wejdę na szczyt, który sięga w chmury...
Gdy nadejdzie chwila, by do szkoły wrócić,
zrobię to chętnie, bo lubię uczyć!
Temat dnia: Nad rzeką
KARTY 4 – karta pracy nr 27
Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj elementy wskazane na dole strony, policz je i wpisz
odpowiednie liczby.
Narysuj po śladzie żaglówkę i fale. Pokoloruj obrazek. Narysuj inne elementy
charakterystyczne dla środowiska wodnego. Powiedz, co jeszcze można zobaczyć nad wodą.
PISZĘ I LICZĘ – strony 76 i 77
Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną – pamiętaj, aby starannie rysować i pisać po śladzie, starając się jak najmniej razy odrywać ołówek od kartki.
Praca z wierszem „Przepis na lato”
Następnie przyjrzy się obrazkowi na kolejnej stronie. Przeczytaj pytania i licząc figury wpisuj w okienka właściwe liczby.
DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.
Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).
Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.
Dla chętnych w załącznikach zadania „połącz w pary” i „znajdź różnice”.
Temat dnia: Nad morzem
KARTY 4 – karta pracy nr 26
W każdym szeregu pokoloruj wskazaną liczbę elementów. Zacznij kolorowanie od lewej strony.
Połącz kropki według wzoru i zaprowadź statek do portu.
PISZĘ I LICZĘ – strona 75
Przeczytaj zadania. Uzupełnij działania i oblicz.
KSIĄŻKA do czytania – strona 79
Przyjrzyj się zdjęciu i powiedz co ono przedstawia. Przeczytaj tytuł.
Następnie odczytaj nazwy przedmiotów i połącz je z odpowiednimi ilustracjami.
DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.
Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).
Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.
Film edukacyjny – Bezpieczeństwo dzieci nad wodą
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThATemat dnia: Na jeziorem
KARTY 4 – karta pracy nr 25
Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj na niej elementy pokazane na dole strony i je policz. Zapisz ich liczbę cyframi. Następnie odszukaj elementy, z których jest zbudowana żaglówka, i je pokoloruj.
PISZĘ I LICZĘ – strona 74
Połącz kropki i pokoloruj muszelki, następnie napisz wyrazy po śladzie.
Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem. Zdanie zapisane na dole strony starannie napisz po śladzie. Pamiętaj, aby właściwie trzymać ołówek.
WYCINANKI – karta 54
Wypchnij sylaby. Ułóż z nich jak najwięcej wyrazów i przyklej je na kartkę.
DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.
Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).
Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.
Dla chętnych w załączniku gra interaktywna "Łączenie cech" i dwa dodatkowe zadania.
Temat dnia: W górach
KARTY 4 – karta pracy nr 24
Przyjrzyj się obrazkom i znajdź 10 elementów, które występują na obu ilustracjach.
Połącz kropki od 1 do 10 i przekonaj się czym podróżuje Supełek. Pokoloruj obrazek.
KSIĄŻKA do czytania – strona 76
Ćwiczenia syntezy słuchowej. Podaj nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach, pod każdym z nich przyklej literkę odpowiadającą słyszanej na początku głosce. Odczytaj nowo powstałe słowo i zaznacz właściwą ilustrację.
WYCINANKI – karta 55 lub 56 (do wyboru)
Pokoloruj obrazek.
DODATKOWO w tym tygodniu – Ćwiczymy czytanie -> książka do czytania strony 77 i 78.
Prosimy, aby codziennie dziecko czytało jeden, wybrany tekst (str. 77 albo str.78).
Jeśli dziecku trudno będzie się skoncentrować i przeczytać całość, czytankę można podzielić na dwie części.
W załączniku znajdzie się dla chętnych letnie sudoku.
Temat dnia: Uwaga! Nieznajome zwierzę.
KARTY 4 – karta pracy nr 18
Uwaga! Nieznajome zwierzę – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w kartach pracy – rozwijanie umiejętności dokonywania oceny zachowania i unikania niebezpieczeństw.
Ćwiczenie spostrzegawczości i sprawności manualnej.
PISZĘ I LICZĘ – strona 71
Dodawanie w zakresie 10. Rysowanie według wzoru i pisanie po śladzie.
Dodatkowa czytanka z literą Z (w załączniku).
Załączamy również kilka pomysłów plastyczno-technicznych i zadanie z kodowania dla chętnych.
Gra interaktywna - Ćwiczymy spostrzegawczość
Polecany też stronę https://www.matzoo.pl/ z ciekawymi grami matematycznymi.
Zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem - bajka edukacyjna dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU
Temat dnia: W ZOO
KARTY 4 – karta pracy nr 17
„Z jak zebra” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery z, Z; przygotowanie do czytania.
PISZĘ I LICZĘ – strona 70
„Paski zebry” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem zadań w książce – ćwiczenia koordynacji ruchowo-słuchowej dzieci.
KSIĄŻKA do czytania – strony 72-73
Przyjrzyj się obrazkowi. Jakie zwierzęta mieszkają w zoo?
Spróbuj samodzielnie przeczytać krótki tekst i odpowiedz na pytania. Pod obrazkami nalep właściwe podpisy. Na dużej ilustracji odszukaj wymienione tu zwierzęta.
Gra „Ile sylab – Dzikie zwierzęta”
Polecany też stronę https://www.matzoo.pl/ z ciekawymi grami matematycznymi.
Piosenka „Idziemy do ZOO
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
Piosenka „ZOO”
wtorek 9.06:
Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy.
KARTY 4 – karta pracy nr 15
Wprowadzenie liczby 10, przeliczanie elementów zbiorów. Ozdabianie jej wg własnego pomysłu. Dopełnianie do 10. Ćwiczenia grafomotoryczne - pisanie po śladzie, utrwalanie kształtu cyfr.
Gimnastyka buzi i języka z żabką – w załączniku.
Zadania dodatkowe dla chętnych w załączniku (kocie zadania, maska mysz, labirynt z psem).
Do zabaw przy muzyce proponujemy dwie piosenki:
Piosenka „Kolorowa rybka” https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=13
Piosenka „Krokodyla znak” https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=7
Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot
KARTY 4 – karta pracy nr 14
Odszukaj różnice między obrazkami. Opowiedz, jak możesz bawić się z psem i kotem.
Przyjrzyj się ilustracjom i powiedz, dlaczego mówimy, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka.
Zadanie dodatkowe dla chętnych
KARTY 4 – karta pracy nr 16
Wytnij obrazki i ułóż je według kolejności zdarzeń. Opowiedz historyjkę i nadaj jej tytuł.
Piosenka „Kot i pies”
Gimnastyka –> Pomysły ćwiczeń w załączniku.
Dodatkowo załączymy także pomysły na zabawy plastyczne.
Temat dnia: Mój przyjaciel
KARTY 4 – karta pracy nr 23
Pokoloruj rysunek zgodnie z podanym kodem.
Przyjrzyj się elementom zbioru i skreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.
KSIĄŻKA do czytania – strona 75
„Wyprawa Supełka na Hawaje” ćwiczenie doskonalące umiejętność czytania.
Film Rodzina Treflików „Przyjaźń” https://www.youtube.com/watch?v=li9c0xI4edc
Kubusiowe opowieści o przyjaźni „Portret przyjaźni” https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw
Piosenka „Mam przyjaciela” https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8
Gimnastyka –> https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka
W załączniku prześlemy dodatkowe propozycje zabaw.
Temat dnia: Gdy jest nam nudno
KARTY 4 – karta pracy nr 22
Policz elementy na obrazkach i uzupełnij działania według wzoru.
Postępuj zgodnie z instrukcją i narysuj ołówkiem drogę.
PISZĘ I LICZĘ – strona 73
Dzieci próbują samodzielnie odczytać zdania, wpisują liczby i przeliczają na palcach.
Gimnastyka –> https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka
Zadanie plastyczne –> Chętnym proponujemy wykonanie wiosennego drzewka
Potrzebne będą: ołówek do odrysowania ręki; brązowa kredka lub farba do pomalowania pnia drzewa; klej; różowa oraz zielona bibuła w dwóch odcieniach lub papier do wydzieranek w tych samych kolorach (można też użyć zielonych i różowych pomponików).
Temat dnia: Dzieci na świecie
KARTY 4 – karta pracy nr 21
Ułóż z naklejek imiona dzieci wg wzoru. Pokoloruj obrazki.
Jakimi głoskami zaczynają się nazwy przedstawionych na zdjęciach przedmiotów? Wybierz i otocz pętlą te, które przydadzą się podczas wyjazdu nad morze.
KSIĄŻKA do czytania – strona 74
Wysłuchaj wiersza-zagadki i powiedz o czym opowiada; odszukaj wszystkie litery h.
Przeczytaj tekst i dowiedz się, kogo poznał Supełek podczas swoich podróży.
Gra interaktywna – ćwiczymy spostrzegawczość „Dzieci świata”
Film „Dzieci z różnych stron świata” https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20
Piosenka „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
wtorek 2.06:
Temat dnia: Prawa dzieci
KARTY 4 – karta pracy nr 20
Zabawa dydaktyczna „Mam prawo do…”
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania „Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo?”; „Jak myślisz, jakie są twoje prawa?”. Rozmowa z dzieckiem na temat jego praw i obowiązków.
Podczas rozmowy można wykorzystać załączone materiały.
PISZĘ I LICZĘ – strona 72
Połącz kropki z liczbami od 1 do 10; rysuj i pisz po śladzie; spróbuj samodzielnie odczytać zdanie i napisz je po śladzie.
Gra interaktywna – rytmy
Piosenka „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
poniedziałek 1.06:
Temat dnia: Święto dzieci
KARTY 4 – karta pracy nr 19
Zabawy z literą h, wyszukiwanie jej w tekście, pisanie po śladzie, rebusy.
Gra interaktywna – ćwiczymy pamięć
Piosenka „Dzień Dziecka” https://www.youtube.com/watch?v=BWoX01rm0m0
Dla chętnych w załączniku kolorowanka na Dzień Dziecka.
Można także spróbować swoich sił w kodowaniu i kolorując wg instrukcji odkryć jeden z tajemniczych obrazków. Przy wykonywaniu tego zadania przyda się pomoc rodziców.
Temat dnia: Lubimy razem spędzać czas
Ćwiczenia obowiązkowe na ten tydzień już zrealizowane. Do dzisiejszego tematu przygotowałyśmy różne zadania, które prosimy potraktować jako prace „dla chętnych”. Tak, jak podpowiada temat dnia, dzieci będą miały czas na działania wspólnie z najbliższymi. Życzymy przyjemnego piątku i rodzinnego weekendu!
Gimnastyka przy muzyce:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=4
Gra online, w którą można zagrać wspólnie –> Ułóż rozsypane figury geometryczne
Gra „Literkowy labirynt”
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/literkowy-labirynt-286
W załącznikach:
–> Moja Rodzina – wydrukuj wybraną ramkę i narysuj w niej portrety członków rodziny;
–> Szeregowanie liczb od 1 do 10;
–> Dopasuj wycinki – połącz każdy kształt z zestawem elementów, który został z niego wycięty.Temat dnia: Przygotowujemy upominki dla naszych rodziców
KARTY 4 – karta pracy nr 13
„Laurka dla rodziców” – Wytnij wyrazy i wklej je we właściwe miejsca. Spróbuj odczytać zdanie, które powstało. Na wykonanej pracy napisz swoje imię.
WYCINANKA – karta nr 40 i 41
„Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa plastyczna, działanie wg instrukcji słowo-obrazkowej.
Piosenka „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Piosenka „Moja mama” https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE
Gra interaktywna: ćwiczymy pamięć i ćwiczymy spostrzegawczość.
Dla chętnych w załączniku do przygotowania dla mamy i taty laurki.
Temat dnia: Pomagam w domu
KARTY 4 – karta pracy nr 12
Tworzenie pojęcia na podstawie definicji. Czytanie globalne wyrazów. Rozumienie konieczności zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych.
Dobierz do siebie obrazki i zdania. Umieść naklejki w odpowiednich miejscach. Opowiedz, jak ty pomagasz swoim rodzicom.
PISZĘ I LICZĘ – strona 69
„Domowe porządki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zadań z ćwiczeń.
KSIĄŻKA do czytania – strony 70-71
Piosenka o sprzątaniu - https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
Posłuchaj piosenki i zastanów się, jak możesz pomóc dzisiaj rodzicom w domowych obowiązkach. A potem, jak mówią słowa piosenki, „zawijaj rękawy, bierz się do roboty.”
Proponujemy też dzieciom łatwy i szybki przepis na przygotowanie wspólnie z rodzicami posiłku dla rodziny - załączamy przepis na placki z cukinii.
Temat dnia: Moja mama umie wszystko
KARTY 4 – karta pracy nr 11
Pracuj w skupieniu pokoloruj co drugi, co trzeci lub co czwarty koralik.
Połącz pary, każdą innym kolorem. Ile jest par? Oznacz ich liczbę za pomocą cyfry lub kropek. Przeczytaj zdanie i pokoloruj rysunek.
Piosenka – „Moja mama umie wszystko” - Zespół dziecięcy FASOLKI
https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ
Mamy dla naszych zerówkowiczów także: interaktywne puzzle "Rodzina" oraz grę "Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10"
Dla chętnych w załączniku:
~ Zadanie – Moja mama jest…
Wybierz określenia, które pasują do twojej mamy. Wytnij odpowiednie płatki i doklej je do kwiatka.
~ Puzzle paskowe
Temat dnia: Moja rodzina
KARTY 4 – karta pracy nr 10
Opowiedz, co widzisz na obrazku. Umieść nalepki z brakującymi elementami ilustracji w odpowiednich miejscach. Do kogo dojdzie Supełek? Zaprowadź go po literkowej drodze i pokoloruj ją na czerwono.
PISZĘ I LICZĘ – strona 68
Narysuj portrety swoich rodziców. Podpisz je po śladzie.
„Rodzina” – Dziecko kończy zdanie: Rodzina to…
Dziecko odpowiada tak, jak czuje, chce. Można poprosić o wyjaśnienie, dlaczego tak uważa.
Następnie „Quiz wiedzy na temat naszej rodziny” – Rodzic zadaje różne pytania, sprawdzając wiedzę i umiejętności obserwacyjne dziecka.
Dla chętnych zabawa z tangramami – ułóż podane zwierzęta
Wersja łatwiejsza, na której widać poszczególne kształty i trudniejsza, na której widać tylko cień.Piosenka – Moja wesoła rodzinka
Temat dnia: Plener malarski
PISZĘ I LICZĘ – strona 67
Policz, ile kropek mają dwie biedronki razem. Uzupełniaj okienka właściwymi liczbami. Narysuj podaną liczbę zwierząt.
Opowiadanie Olek i Ada ,,Łąka'', czyta Dominika Brylska.
Wysłuchaj opowiadania i narysuj do niego ilustrację.
Gra – Ćwiczymy spostrzegawczość „Łąka”
Dla chętnych zadanie w załączniku (symetria-biedronka i pszczółka)
Temat dnia: Na łące – rozwój motyla
KARTY 4 – karta pracy nr 9
Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem. Pomyśl, jakie kolory musisz wybrać. Odszukaj element, który się różni od pozostałych i otocz go pętlą.
Plansze – Do omówienia z dzieckiem plansze: „Budowa motyla” oraz „Cykl życiowy motyla”
(Można też omawiając cykl życiowy motyla wykorzystać poniższy film
Etapy rozwoju motyla - https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM )
Zadanie dodatkowe – karta pracy nr 8
Przyjrzyj się zdjęciom. Wytnij je i uporządkuj zgodnie z kolejnością, z jaką rozwija się żaba.
Opowiedz całą historię.
Pomysły na prace plastyczne dla chętnych:
1. Motyl z ręcznika papierowego
https://www.youtube.com/watch?v=LvQU423PT00
2. Motylek - RYSOWANE WIERSZYKI
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw
3. Kolorowanka motyl – pokoloruj wg własnego pomysłu (w załączniku)
Temat dnia: Owady
KARTY 4 – karta pracy nr 7
Pokoloruj tylko te rośliny, na których nie ma owadów. Ozdób cyfrę 0 według własnego pomysłu. Napisz ją po śladzie.
PISZĘ I LICZĘ – strona nr 66
Odszukaj na obrazku łasicę, narysuj ją po śladzie i pokoloruj. Narysuj szlaczek po śladzie i go dokończ.
Rozmowa z dzieckiem na temat owadów, które zna. Może część z tych przedstawionych na planszach dziecko będzie potrafiło samodzielnie nazwać (plansze w załącznikach).
Piosenka dla dzieci Bąki z łąki (piosenka o owadach)
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
Film edukacyjny –> Owady - jak są zbudowane, co widzą, jak odczuwają zapachy itp.
Dla chętnych:
https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc
Temat dnia: Zwierzęta na łące
KARTY 4 – karta pracy nr 6
„Ł jak łapa” – wprowadzenie litery ł, Ł z wykorzystaniem zadań w kartach pracy; ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej; przygotowanie do czytania. Ozdób litery elementami wiosennej łąki.
KSIĄŻKA do czytania – strona 48
„Dama z łasiczką” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem książki do czytania; utrwalenie poznanej litery.
Rozmowa z dzieckiem na temat mieszkańców łąki.
Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Temat dnia: Rośliny na łące
KARTY 4 – karta pracy nr 5
Przyjrzyj się obrazkowi, a potem wytnij wzdłuż linii elementy ilustracji i ułóż je ponownie z pamięci. Pracuj starannie i dokładnie wycinaj.
Rośliny łąkowe
https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk
Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Filmy edukacyjne, z których dowiemy się, jakie rośliny można spotkać na łące.
Dla chętnych - kolorowanka oraz gra "Na jaką głoskę".
piątek 15.05:
Temat dnia: Przygody Supełka
KARTY 4 – karta pracy nr 4
~ "Sprytny ilustrator" – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.4. Dzieci porównują dwie ilustracje i odszukują takie same elementy.
~ Narysuj szlaczek po śladzie i dokończ go – staranna praca ręki, prawidłowy chwyt ołówka.
~ Prowadzenie postaci do ich ulubionych książek – dla każdego bohatera wykorzystaj inny kolor kredki.
"Przygoda Supełka" – zabawa twórcza.
Rodzic przypomina dziecku jak wygląda bohater naszych książek – Supełek. Jeśli dziecko nie ma w domu postaci Supełka można tu wykorzystać załącznik.
Rodzic rozpoczyna zabawę, mówiąc: Pewnego dnia Supełek postanowił wybrać się na spacer…
Dziecko ma za zadanie powtórzyć słowa rodzica i dopowiedzieć dalszą część opowiadania wymyśloną przez siebie. Można tak bawić się kilka razy i opowiedzieć kilka różnych historyjek.
"Ilustratorzy" – zabawa plastyczna.
Teraz zadaniem dziecka jest narysować jedną z wymyślonych przez siebie przygód Supełka.
"Gimnastyka buzi i języka":
–– „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiada wyliczankę: Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle na jednym wydechu.
–– Ćwiczenia ortofoniczne: jest zimno – brr, leci pszczółka – bzy.
–– Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki.
–– Liczenie językiem dolnych i górnych zębów.
–– Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka.
–– Ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.
Temat dnia: Szanujmy książki
KSIĄŻKA do czytania – strony 66-67
Książka czeka – rozmowa na temat treści wiersza Hanny Łochockiej
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania do treści, np.: Co robi dla nas książka?; Jak inaczej możemy nazwać książkę?; Co daje nam czytanie książek?; Co to znaczy szanować książki?; Jak należy postępować z książkami, by były zawsze czyste i zadbane?
Po rozmowie dzieci wykonują zadania w książce.
Bajki do słuchania – można skorzystać z bajek zamieszczonych poniżej lub wybrać z dzieckiem i przeczytać jego ulubioną bajkę.
„Ale teatr” R. Witek – czyta Katarzyna Zielińska
„Wesoły Ryjek” W. Widłak, A. Żelewska – czyta Katarzyna Pakosińska
Temat dnia: Jak powstaje książka?
KARTY 4 – karta pracy nr 3
„Skąd się biorą książki?” - rozmowa z dzieckiem na temat historyjki obrazkowej z wykorzystaniem KP4.3 - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; ćwiczenia w czytaniu.
PISZĘ I LICZĘ – strona 65
Dodawanie w zakresie 9; pisanie cyfry 9 po śladzie.
Jak powstaje książka? Filmy:
1. https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
2. https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs
Gimnastyka dla dzieci
https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka
Gra – Ćwiczymy pamięć
https://view.genial.ly/5ead3e7232376f0d7de40f78
Dla chętnych załączamy ćwiczenia grafomotoryczne i ćwiczenia doskonalące umiejętności czytania.
wtorek 12.05:
Temat dnia: W bibliotece
KARTY 4 – karta pracy nr 2
Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart pracy. Wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
KSIĄŻKA DO CZYTANIA – str. 64-65 + załącznik „Kłótnia książek”
Kłótnia książek - rozmowa na temat treści opowiadania Łukasza Bernady i ilustracji w książce; tworzenie logicznych wypowiedzi.
Gimnastyka dla dzieci
https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka
Pociąg do książki – piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=_M6MgaptE50
Zachęcamy, aby w ramach zadania plastycznego wykonać zakładkę do książki (załączamy kilka pomysłów).
Temat dnia: Moje książki
KARTY 4 – karta pracy nr 1
Klasyfikowanie wg wskazanych cech.
PISZĘ I LICZĘ – str. 64
Bohaterowie naszych książek - zabawa grafomotoryczna; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
dzieci.
Gimnastyka dla dzieci - rozwijanie sprawności fizycznej.
https://wordwall.net/pl/resource/1171755/gimnastyka-zer%C3%B3wka
Bajki dla dzieci - RODZINA TREFLIKÓW "Warto czytać"
https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4
Gra – Na jaką głoskę?
piątek 8.05:
Temat dnia: Jesteśmy Europejczykami
KARTY 3 -> karta pracy nr 32
KSIĄŻKA DO CZYTANIA -> str. 62-63
Polska leży w Europie – zabawa dydaktyczna. Prezentacja mapy konturowej Europy z zaznaczonymi państwami - najlepiej, aby każdy kraj był zaznaczony innym kolorem. Odszukanie Polski, wskazanie i odczytanie nazw innych europejskich krajów. Dopasowywanie flag do poszczególnych państw. Prezentacja flagi Unii Europejskiej.
Odkryjmy Europę - kilka ciekawych informacji na temat naszego kontynentu
https://op.europa.eu/webpub/com/lets-explore-europe/pl/
Oda do radości – osłuchanie z hymnem Unii Europejskiej; określanie jego charakteru.
https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA
Gra – puzzle z krajami UE
https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_pl
Gra memo – flagi państw
https://europa.eu/learning-corner/match-the-flags_pl
Dodatkowo:
W. Bełza Katechizm polskiego dziecka - dodatkowa czytanka, zachęcamy także do nauki na pamięć.
Dla chętnych ćwiczenia grafomotoryczne.
Temat dnia: Warszawa
KARTY 3 -> karta pracy nr 31
Łączenie w pary zdjęć i cieni obiektów związanych z Warszawą, odczytywanie zdań o Warszawie.
PISZĘ I LICZĘ -> str. 63
Ćwiczenia orientacji na kartce.
„Zabawy z mapą Polski” – Prezentacja mapy konturowej Polski i odszukanie na mapie Warszawy. Wyjaśnienie pojęcia stolica.
Wiersz Czesława Janczarskiego „Wszyscy kochamy naszą stolicę”.
Rozmowa dotycząca treści wiersza: Czym jest Warszawa dla Polski? Za co kochamy Warszawę? Co to znaczy stolica?
„Baśnie i legendy polskie. Wars i Sawa”
https://www.youtube.com/watch?v=0m3UvlpNKOE
POLSKA zagadki tematyczne
https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA
Zachęcamy też do śpiewania, a piosenki na dzisiaj to:
Stolice Polski
https://www.youtube.com/watch?v=_Q20ECasGms
Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Warszawa Stolicą Polski
https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI
Temat dnia: Kraków
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Piosenka -> Niezwykłe Lekcje Rytmiki
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Gry online
-> Policz z krasnalem
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/liczenie-z-krasnalem-272
-> Połącz skarpetki w pary
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/skarpetki-214
Temat dnia: Godło, flaga, hymn
KARTY 3 -> karta nr 30
Prezentacja litery f, F na podstawie wyrazów: flaga, Franek. Wyszukiwanie litery f w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab z poznanych liter i całych prostych wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Film edukacyjny -> "Polak Mały!" film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych
https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
Hymn -> https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k
Jak należy się zachowywać podczas słuchania lub śpiewania hymnu narodowego? – omówienie postawy zasadniczej podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego, prezentacja postawy, ćwiczenie postawy zasadniczej.
Piosenka -> Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Gra interaktywna -> Gdzie jest flaga?
Temat dnia: Polska – legendy
KARTY 3 -> karta pracy nr 29
Dopasowywanie zdań do obrazka, ćwiczenia w czytaniu.
„Ojczyzna” – słuchanie wiersza Włodzimierza Domeradzkiego
Omówienie treści wiersza ukierunkowane pytaniami z wcześniejszym wyjaśnieniem trudnych wyrazów: Co to jest ojczyzna?; Jak ona wygląda?; Jak nazywa się nasza ojczyzna?; Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?; Jaki jest znak rozpoznawczy Polski?; Dlaczego należy kochać swój kraj?.
Dla chętnych
„Co to jest Polska?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem metody burzy mózgów i prezentacją mapy konturowej Polski (fizycznej lub obrazkowej). Odszukanie i zaznaczenie na mapie swojej miejscowości lub miasta położonego najbliżej miejsca zamieszkania. Zwrócenie uwagi na wielką literę na początku nazwy państwa i miasta.
Film "Gniazdo białego orła"
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0&t=51s
Gra interaktywna „Znajdź mapę”
https://view.genial.ly/5ea444f5da73ac0d8beb8f82
Dodatkowo w załącznikach kilka zadań dla chętnych (można wykonać je bez drukowania)
Temat dnia: Skąd się bierze prąd?
Książka do czytania -> str. 60-61
PISZĘ I LICZĘ -> str. 60 i 61
Ćwiczenia w pisaniu litery w po śladzie. Obliczenia w zakresie 8 z wykorzystaniem znaku +.
Film edukacyjny – „Nie takim prąd straszny”
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
Gra interaktywna – „Ćwiczymy spostrzegawczość – EKOLOGIA”
https://view.genial.ly/5e9df3acbc1ba60db2f6b753
Na zakończenia zajęć proponujemy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=SGuS97PnMUk
środa 22.04:
Temat dnia: Od buraka do lizaka
PISZĘ I LICZĘ –> str. 58
Analiza i synteza słuchowa, rozwiązywanie rebusów, pisanie wyrazów po śladzie.
Opowiadanie pt. „Słodka opowieść”
Słuchanie opowiadania Alicji Cholewy. Rozmowa dotycząca roślin, z których pozyskujemy cukier.
„Czy jedzenie słodyczy, które zawierają dużo cukru jest zdrowe?” – rozmowa na temat szkodliwości jedzenia dużej ilości słodyczy.
Temat dodatkowy: Światowy Dzień Ziemi
22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi
Film edukacyjny
Przybliżenie dzieciom pojęcia ekologia i wskazanie działań proekologicznych.
Ekologiczna piosenka - Zapraszamy dzieci do śpiewania, można także potańczyć :)
Dla chętnych: gra interaktywna - „Znajdź pojemnik”, „Akcja SEGREGACJA”; kolorowanki lub ćwiczenia grafomotoryczne.
wtorek 21.04:
Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie
KSIĄŻKA DO CZYTANIA –> str. 58-59
Podziel na sylaby i głoski
Poniższe słowa podziel na sylaby i głoski.
krowa, owca, mleko, baran, aparat, jajko, nos
Odczytując jedynie pierwsze litery w podanych słowach odkryj ukrytą nazwę
Maszyny rolnicze
Przyjrzyj się obrazkom z załącznika i wspólnie z rodzicem spróbuj odczytać nazwy maszyn rolniczych. Zastanówcie się także, jakie funkcje pełnią one w gospodarstwie.
Posłuchaj – Maszyny i pojazdy w gospodarstwie rolnym
Film edukacyjny –> Wędrówki skrzata Borówki – pole (czas ok. 15 min.)
Dla chętnych –> Zadanie dodatkowe: karta dodawanie, odejmowanie lub kolorowanka
poniedziałek 20.04:
Temat dnia: Pracowity tydzień rolnika
KARTY 3 –> karta pracy nr 25
Praca z wierszem „Na podwórku” Ewa Stadtmüller
Dziecko słucha czytanego wiersza, a następnie odpowiada na pytania na temat jego treści.
Film edukacyjny Jedynkowe przedszkole „Wieś i miasto”
Poznanie i omówienie różnic pomiędzy wsią a miastem.
Gra interaktywna – „Ćwiczymy spostrzegawczość – zwierzęta wiejskie”
Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania
Dodatkowe zadanie –> Opowiedz o różnicach pomiędzy wsią a miastem.
Dziecko przygląda się obrazkom, a później stara się, budując pełne zdania, opowiedzieć o tym co je różni.
Dla chętnych –> Znajdź drogę w labiryncie.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniedziałek 30.03
Temat dnia: Wiosenne porządki
1. „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna; rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej i logicznego myślenia.
2. Wiosenne porządki – praca z wierszem Jana Brzechwy.
Rozmowa na temat wiosennych porządków domowych, poszerzanie słownika czynnego dzieci.
3. Rozwijanie sprawności ruchowej – zestaw ćwiczeń do wykonania w przerwie pomiędzy zajęciami.
Marsz po linie (może być sznurek, linia wzdłuż ułożonych płytek czy krawędź dywanu) -> Rodzic wytycza trasę, a dziecko przechodzi ją idąc stopa za stopą.
Następnie 10 przysiadów, 10 skłonów do samej ziemi przy wyprostowanych kolanach, kręcenie ramionami w przód i w tył. Na zakończenie 10 przeskoków przez wyobrażoną sobie skakankę.
4. Czytanka z literą N lub K – utrwalenie poznanych liter.
5. W tym tygodniu śpiewamy piosenkę „Polka fasolka”
Dzieci wyklaskują rytm podczas śpiewania zwrotki, a w refrenie mogą brać się pod boczki i tupać. Można też wymyślić własny układ taneczny do tej piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI
Wtorek 31.03
Temat dnia: Porządki w ogródku
1. KARTY 3 – zadania z karty nr 19
Prace porządkowe w ogródku, wyklejanie brakujących elementów, opowiadanie o tym, co dzieje się wiosną w ogrodzie. Uzupełnianie zbiorów określoną liczbą elementów.
2. Zabawa naśladowcza „Praca w ogródku”
Rodzic czyta historyjkę, a dziecko ilustruje ją ruchem.
3. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni – Zabawa dydaktyczna „Gdzie co jest?”
4. Praca plastyczna – Dostępnymi materiałami wyklej wazonik z baziami.
5. Gra interaktywna „Policz palce”
6. Śpiewamy piosenkę „Polka fasolka”
https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI
Zadanie dla chętnych
Wiosenne eksperymenty – założenie domowej hodowli jednej z wybranych roślin.
Film edukacyjny: Budzik – Wiosna
https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w
Środa 01.04
Temat dnia: Co się dzieje w szklarni
1. PISZĘ I LICZĘ – str. 52
2. Czytanka – utrwalanie poznanych do tej pory liter.
3. Praca plastyczna – „Pastelowe tulipany”
4. Gra interaktywna „Ćwiczymy pamięć - wiosna”
5. Dla chętnych – domowe eksperymenty dla rodziców i dzieci.
Inspiracje w linku:
6. Dla wszystkich mających ochotę poruszać się przy muzyce Zumba Kids
https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w
Czwartek 02.04
Temat dnia: Co się dzieje w ptasich gniazdach – pracowite ptaki
1. KARTY 3 – karta pracy nr 20
2. Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych – połącz przedmiot z jego cieniem, wykonaj grę memo, narysuj po śladzie bociana lub żabkę i pokoloruj.
3. Film „Przygód kilka wróbla Ćwirka – Własne gniazdko”
https://www.youtube.com/watch?v=d0CLg_HeQwM
4. Gimnastyka z Kubusiem Puchatkiem „Ćwiczę – góra, dół”
5. Praca plastyczna – „Żółty kurczaczek”
6. Gra interaktywna „Na jaką głoskę”
Piątek 03.04:
Temat dnia: Wiosna lubi zielone
1. KSIĄŻKA DO CZYTANIA – str. 52-53
WYCINANKA – W30 (przygotuj domino)
2. Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych – połącz przedmiot z jego cieniem, znajdź drogę w labiryncie, wskaż przedmiot zaczynający się od podanej litery.
3. Animowane wierszyki dla dzieci – Julian Tuwim „Ptasie radio”
https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc
4. Propozycja prostych ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci –> Zakręć magicznym kołem
5. Dla chętnych praca plastyczna – Zajączek z odrysowanej rączki
6. Gra interaktywna „Wędrująca żabka”
Poniedziałek 06.04:
Temat dnia: Wielkanocne tradycje
1. KARTY 3 –> karta pracy nr 21
2. WYCINANKA –> W32-33 (wielkanocny zajączek)
3. CZYTANKA z literką K
4. Zabawa słuchowa „Dobieramy wyrazy w pary”
Rodzic mówi wyraz, a dziecko dobiera do niego kolejny, który zaczyna się na ostatnią głoskę wyrazu prezentowanego przez rodzica. Na przykład: kura – arbuz, rower – robot, trawa – aparat.
5. Propozycja prostych ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci –> Zakręć magicznym kołem
6. Gra interaktywna: „Na jaką głoskę – WIELKANOC”
Wtorek 07.04:
Temat dnia: Pisanki, kraszanki …
PISZĘ I LICZĘ –> str. 53
KSIĄŻKA DO CZYTANIA –> 54-55
Program: Domowe przedszkole „Wielkanoc”
https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY&t=768s
Dla chętnych:
- Można poćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
- dodawanie
- Wielkanocna praca plastyczna – wg własnego pomysłu z wykorzystaniem dowolnych materiałów.
Środa 08.04:
Temat dnia: Wielkanocne baby
KARTY 3 –> karta pracy nr 22
Czytanka – utrwalamy poznane już litery
Zabawa słownikowa „Ze świętami kojarzy mi się…”
Rodzic w podany sposób rozpoczyna zdanie, a dziecko podaje jak najwięcej słów, które kojarzą mu się ze Świętami Wielkanocnymi.
Dla chętnych:
1. Gry
- Ćwiczymy spostrzegawczość
- Znajdź różnice
https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/zagraj,548b3e-znajdz_roznice.html
2. Dodatkowe ćwiczenia grafomotoryczne lub kolorowanki
Czwartek 09.04:
Temat dnia: Wielkanocny koszyczek
PISZĘ I LICZĘ –> str. 54
Praca z tekstem „Bajeczka wielkanocna” – Dziecko słucha bajki, którą czyta rodzic, a później odpowiada na pytania dotyczące jej treści.
Zabawa dydaktyczna
Rodzic wypowiada nazwy związane ze Świętami Wielkanocnymi oraz nazwy produktów z wielkanocnego koszyczka. Dziecko klaszcząc dzieli wyrazy na sylaby.
Przykładowe wyrazy: Wielkanoc, święta, babka, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, jajko, zajączek, baranek, sól, chrzan, itp. Omówienie znaczenia wymienionych symboli wielkanocnych.
Dla chętnych:
- Gra „Ćwiczymy pamięć”
https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b?fbclid=IwAR2oVDrVbG02QQ7REEDTTaN90ytgjk2PsR2BM6tX8MqUq8PDhSMN9LWWKVg
- Ćwiczenia grafomotoryczne – narysuj po śladzie i pokoloruj.
Piątek 10.04:
Temat dnia: Wielkanocny stół
PISZĘ I LICZĘ –> str. 55
Kolorowanie wielkanocnego koszyczka zgodnie z kodem.
Rozwiązywanie rebusów i zagadek.
Quiz wiedzy o świętach wielkanocnych.
Ćwiczenia grafomotoryczne z wielkanocnymi pisankami.
Wtorek 14.04:
Temat dnia: Zwierzęta w gospodarstwie
Karty pracy –> zadani z karty nr 23
Zapoznanie z liczbą 8, przeliczanie i dopełnianie do 8.
Wycinanki –> W34
Praca z instrukcją i wykonanie pływającej kaczuszki.
Gra interaktywna „Kogo słyszysz – zwierzęta wiejskie”
Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania. Rozwijanie sprawności ruchowej.
https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia
Środa 15.04:
Temat dnia: Od jajka do kury
KARTY 3 –> karta pracy nr 24
Wyszukiwanie liter j w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab z poznanych wcześniej liter i całych prostych wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Historyjka obrazkowa „Od jajka do kury”
Porządkowanie obrazków wg kolejności wydarzeń i opowiedz historyjki.
Jan Brzechwa „Kwoka” animowany wierszyk z obrazkami
Film edukacyjny „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”
https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
Gra interaktywna „Kto tu mieszka”
https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07
Czwartek 16.04:
Temat dnia: Od krowy – nabiał
PISZĘ I LICZĘ –> str. 56
Pisanie po śladzie poznanej litery, ćwiczenia grafomotoryczne.
CZYTANKA –> str. 56-57
Ćwiczenia w czytaniu prostych tekstów.
Film edukacyjny „Produkty mleczne”
https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=4
Gra interaktywna „Zwierzęta wiejskie”
- Na jaką głoskę
https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412
- Ćwiczymy pamięć
https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4
Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania
https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia
Piątek 17.04
Temat dnia: Przetwory z nabiału
PISZĘ I LICZĘ –> str. 57
Przeliczanie w zakresie 8; pisanie po śladzie cyfry 8.
Czytanka z literą ‘J’
Film edukacyjny „Zbilansowana dieta dziecka”
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K&index=1
Gra interaktywna – „Połącz w pary zwierzęta hodowlane i ich dzieci”
Gimnastyka – zakręć kołem i wykonaj zadania
https://wordwall.net/pl/resource/1116960/gimnastyka/gimnastyka-dla-misia
Dodatkowe zadanie –> Opowiedz historyjkę
Dziecko przygląda się obrazkom, a później stara się, budując pełne zdania, opowiedzieć o tym co się wydarzyło.