Szanowni Państwo,
w związku ze zmianami w ustawie o systemie oświaty dotyczącymi lokalnych i regionalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych i wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży prosimy o zapoznanie się z uchwałą nr IX/162/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie zatwierdzenia Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży pobierających naukę na terenie Gminy Miasta Gdańska oraz Uchwałą nr IX/163/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania jednorazowego stypendium Prezydenta Miasta Gdańska dla uczniów szczególnie uzdolnionych oraz maturzystów osiągających najwyższy wynik z egzaminu maturalnego w ramach Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży pobierających naukę na terenie Gminy Miasta Gdańska

Uchwały są dostępne na stronie

https://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne


Papierowy wniosek wraz z załącznikami pełnoletni uczeń/rodzic/opiekun prawny składa wraz z załącznikami do dyrektora szkoły do dnia 30 czerwca.

Informuję, że dane z papierowych wniosków należy wprowadzić do systemu elektronicznego oraz załączyć skany dyplomów, zaświadczeń i innych dokumentów dot. osiągnięć uczniów oraz skan dokumentu potwierdzającego upoważnienie dyrektora do działania w imieniu szkoły.(Uwaga – proszę nie skanować papierowych wniosków). W przypadku szkół samorządowych z terenu Gdańska nie ma wymogu skanowania dokumentów potwierdzających upoważnienie Dyrektora do działania w imieniu szkoły.

W załączeniu przesyłam instrukcję tworzenia konta w systemie WITKAC.PL oraz instrukcję obsługi kreatora do składania wniosków. Rejestracja oraz logowanie użytkowników (szkół) odbywać się będzie na stronie www.witkac.pl. (Rejestracja nie dotyczy szkół które posiadają aktywne konto).

W systemie elektronicznym będzie 5 kategorii od I do V (oznaczonych: kategoria I, kategoria II, kategoria III, kategoria IV, kategoria V) oraz dodatkowe 5 oznaczeń „NIEP” tych kategorii ze względu na wnioski uczniów niepełnosprawnych (kategoria I NIEP, kategoria II NIEP, kategoria III NIEP, kategoria IV NIEP, kategoria V NIEP)

Zgodnie z Regulaminem przyznawania stypendium, oryginał wniosku wraz z załącznikami pozostaje w Państwa placówce, natomiast do Urzędu Miejskiego w Gdańsku należy złożyć „Potwierdzenie złożenia wniosku” wydrukowane z systemu elektronicznego i podpisane przez Dyrektora szkoły do dnia 25 lipca 2019 r.

Do „Potwierdzenia złożenia wniosku” należy dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie dyrektora do działania w imieniu szkoły:

- odpis z KRS,

- zaświadczenie z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej w przypadku gdy upoważnienie dla dyrektora szkoły podpisuje organ prowadzący jako osoba prawna lub fizyczna,

- inny dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu szkoły (w przypadku jeżeli jest to pełnomocnictwo należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej).

Uwaga! W przypadku szkół samorządowych z terenu Gdańska nie ma wymogu przedstawiania dokumentów potwierdzających upoważnienie Dyrektora do działania w imieniu szkoły. W sytuacji gdy z jednej szkoły o stypendium ubiega się kilkoro uczniów, wystarczy, aby papierowy dokument potwierdzający upoważnienie dyrektora do działania w imieniu szkoły dołączyć tylko do jednego „Potwierdzenia złożenia wniosku”.

Przypominam, że w związku z obowiązującym od dnia 25.05.2018 r. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych należy złożyć do sekretariatu Wydziału Rozwoju Społecznego Urzędu Miejskiego w Gdańsku w dwóch egzemplarzach „Protokół powierzenia przetwarzania danych osobowych” lub Umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych” (zgodnie z zapisem par 7 pkt. 11 Regulaminu przyznawania jednorazowego stypendium).

WRS w Gdańsku